|Recenzija| Dota: Dragon’s Blood – sezona 1

Natjecateljske igre poput Magic: The Gathering i League of Legends apsolutno su prepune zanimljivog lorea. Iako možda neće ispričati priču u tradicionalnom smislu, oni imaju iznenađujuće robusne svjetove. Obično to možete uhvatiti samo u kratkim isječcima kroz opise heroja. Ali sve više studiji pokušavaju da te priče ispričaju kroz stripove ili TV emisije.

Najnoviji primjer je Dota: Dragon’s Blood na Netflixu, koji kroz anime od osam epizoda oplemenjuje svijet dugotrajne Valveove Dote. Kratki opis: zabavan ali kratak anime, u kojoj možete uživati čak i ako niste igrali Dotu. Nedostatak je možda što vrlo malo objašnjava Zašto je svijet Dote tako zanimljiv i Zašto autori ovog teksta imaju preko 5000 sati na svojim računima na Steamu.

Preko pet hiljada sati provedenih na igri, praćenje eSports scene i turnira do kasno navečer, da ne kažem ujutro, dovodi do toga da su članovi redakcije Adi i Ajdin od ranog jutra posvetili svoje živote binge watch-anju ovog animea. Iskreno da vam kažem, nije bilo planirano da potrošimo oko 3 i po sata u komadu na gledanje već pomenutog animea, ali isti nas je dovoljno navukao da se nismo mogli odvojiti tek tako.

O čemu je anime? S obzirom na to da Dota 2 broji 119 igrivih karaktera, sa svojim pričama, odnosno lore-om, nije ni za očekivati da isti može biti pokriven u svega jednoj sezoni, a da se radi za svakog heroja pojedinačno, također ne bi imalo smisla jer bi isti trajao duže od One Piece-a, a i mnogi imaju određene zajedničke tačke i međusobnu historiju. Tako da, ovaj anime, odnosno prva sezona istog počinje tako što prati dva glavna lika Davion the Dragon Knighta i Miranu princezu Mjeseca.

Ovaj pregled uključuje neke spojlere!

Dragon’s Blood prati puteve nekoliko različitih likova, počevši od Daviona, zmajevog viteza (Dragon Knighta) koji pomaže malog gradu da se riješi nekih opasnih čudovišta. U početku, nakon neobičnog naleta sa starijim zmajem, postaje opsjednut demonskom silom zbog koje se povremeno i sam neugodno pretvori u zmaja. Udružuje se s osramoćenom princezom Miranom – koja jaše divovsku mačku. Tu su i vilenjaci u potrazi za čarobnim cvijećem lotusa, božica očajničkih želja štovanja i pregršt drugih priča koje pokrivaju sve, od zaraćenih vilenjačkih frakcija do ludih čudovišta do kratke pojave zombija.  Oh, i zli mač koji govori.

Zaista se mnogo toga dešava i sam anime se odvija brzim tempom i skoro da se nikada predugo ne zaustavlja na bilo kojem segmentu. Kao što to često biva u pričama, postoji nekoliko grupa s različitim ciljevima, koje se kreću prema drugoj, a Netflix zaista odlično veže niti između tih različitih skupina. Gotovo nikad nije jasno zašto su stvari koje se smatraju važnima zapravo bitne.

Malo je teže opisati samu radnju ovog anime: postoje ljudi koji pokušavaju zaustaviti rat, ali neki od ključnih elemenata – poput čarobnog cvijeća zbog kojeg likovi riskiraju svoje živote – zapravo ne budu objašnjeni. Kada ne bih lično poznavao svijet Dote ne bi mi bilo jasno Zašto su stvari koje se smatraju važnima zapravo bitne.

Animacijom se bavio Studio Mir, poznatiji po radu na Legendi o Korri – s mnogo kul posebnih moći i zmajeva opasnog izgleda. Tako Dragon’s Blood je prepun sjajnih akcijskih sekvenci. Akcija je brza i fluidna, a Dragon’s Blood sjajno koristi spektakl u velikim bitkama i sekvencama jurnjave. Želio bih također napomenuti da ponekada anime može biti brutalan. Poput Netflixove adaptacije Castlevania, Dragon’s Blood ima puno krvi i puno obezglavljivanja, te čak jednom sekvencom u kojoj je junak otkinuo glavu zmaju. Što naravno nije nikakvo iznenađenje kada je u pitanju ovaj oblik umjetnosti, jer isti rijetko mari za grafičke cenzure, a pored svega, ipak govorimo o animeu koji treba da ispriča priču heroja koji su svoju popularnost stekli na samom bojištu.

Anime je u suštini melem za oči. Brzo skače iz jedne akcije u drugu. Konstantno je napeto i izgleda nevjerovatno, ali budući da se radi o samo osam epizoda, ovaj brzi tempo znači da se nema vremena za razvijanje likova ili svijeta. Još gore, Dragon’s Blood nije ništa uradio kako bi izdigao Dotu iz mnogih drugih fantasy priča. Volimo mi drevne zmajeve i vilenjake  kao i svi drugi, ali oni nisu baš novi teritorij. Kao igrači Dote možemo kazati da je Anime zanimljiv i da opraštamo neke nedostatke s obzirom na to da razumijemo mnogo dešavanja radi već pomenutog iskustva sa igrom, međutim, ukoliko je gledate a niste upoznati sa igrom preporučujemo da zaigrate igru i prečešljate malo lore heroja.

Netflix još nije najavio drugu sezonu Dota: Dragon’s Blood-a, ali izgleda kao da su nove episode već u pripremi. Na Netflixu je prvih osam epizoda označeno kao Knjiga 1, što nam nekako implicira da će se pojaviti i nastavci i da ćemo uskoro, opet uživati u akciji u svijetu Dota 2 i animacije Studio Mir-a. Pored toga i urednik za animacije je preko jedne od društvenih mreža već objavio kako je radio na ukupno 24 epizode animea.  Sudeći prema Castlevaniji i Aggretsuko, najveći su izgledi da će iduća sezona izaći u 2022. Godini, no ni izlazak krajem ove godine ne treba u potpunosti otpisati.

Autori ovog teksta su Adi Zeljković i Ajdin Kahrimanović.