Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes – recenzija

9
Eiyuden Chronicles: Hundred Heroes

Priča o Eiyuden Chronicle: Stotinu junaka se vrti oko tri glavna junaka: Nowa, Seign i Marisa. Većinu igre igrate kao Nowa, borac iz pograničnog sela koji se pridružuje Watch-u, grupi boraca mešovitog stila koji rade za Ligu nacija.

Seign, drugorođeni sin kuće Kesling koji se bori za Galdean Empire, radi sa Nowa i ostalim članovima Watch-a u zajedničkoj misiji. Njihov odnos kao drugova raste, ali politička situacija između dve sile izaziva pukotinu u njihovom prijateljstvu. Treći ključni junak, Marisa, je mladi ratnik iz Guardians-a, koji štiti šumu od štete. Dok igrate, koristićete sva tri lika na različite načine da biste napredovali u priči, istraživali tamnice, lavirinte i još mnogo toga, i svedočili borbi za moć koja se odvija u njihovom svetu.

Galdean Empire želi moć, i nastoji da je dobije kroz upotrebu magičnih objekata nazvanih „rune-lenses“. Nakon pronalaženja retke leće nazvane „primal lens“, Empire nastoji da stekne više moći i preuzme druge zemlje, vršeći pritisak na njih da se ili predaju ili idu u rat. S tim, pojavljuje se vojska otpora, a vi ćete biti onaj koji je vodi.

Indie RPG je privukao veterane talente, uglavnom iz Konamija (Metal Gear Solid, Castlevania), koji su osnovali svoj studio pod nazivom Rabbit & Bear Studios. Yoshitaka Murayama, predsednik, CEO i studio lead za indie studio, je tvorac popularnog RPG-a, Suikoden. Murayama je napustio Konami 2002. godine pre izlaska Suikoden III. Nažalost, Murayama je preminuo početkom februara 2024. godine pre nego što je njegov projekat objavljen. Kao takav, Hundred Heroes je Murayamino poslednje remek-delo.

Kao što ime sugeriše, regrutovanje 100+ junaka igre igra veliku ulogu. Neki su automatski uključeni, ali oni zanimljiviji imaju povezanu potragu koja daje malo više uvida u njihovu ličnost i mesto u svetu. Nakon toga, oni često igraju manju ulogu u priči, ali njihove detaljne animacije sprite-ova i glasovne linije i dalje ih čine delom priče, a ne naknadnom mišlju.

Postavka zvuči vrlo poznato, ali uprkos tome što je autor Yoshitaka Murayama jasno inspirisan svojim prethodnim radovima, Hundred Heroes nikada ne deluje derivativno i na kraju prevazilazi svoj izvorni materijal. Veliki deo njegove ličnosti počiva na jakom ansamblu briljantno napisanih likova i spremnosti da prihvati humor i apsurdnost da bi se duboko bavio ozbiljnim temama autonomije i jednakosti.

Najupečatljiviji deo Hundred Heroes je njegov umetnički stil. Neizbežno će izazvati poređenja sa Square Enix-ovim Octopath Traveler-om i njegovom HD-2D grafikom, ali Hundred Heroes ide korak dalje. Mnogo je tačnije uporediti ga sa Square Enix-ovim Star Ocean: The Second Story R remake-om koji je objavljen ranije prošlog meseca.

Likovi imaju više detalja od vaših tipičnih 2D sprite-ova, što ih čini sličnijim poligonalnim modelima iz originalnih PlayStation dana. Oni su realističnije proporcionalni i njihovi izrazi lica izgledaju živahnije. Tokom borbe, likovi su okrenuti leđima prema vama, što čini njihove sprite-ove višedimenzionalnijim u poređenju sa onima u drugim RPG-ovima poput ove igre. Uključivanje 3D okruženja takođe impresionira, kako u borbi, tako i van nje. Neki likovi će čak stajati na liticama ili velikim panjevima usred bojnog polja, što dodaje dodatnu uronjenost.

Što se tiče njegove borbe, Hundred Heroes uzima mnogo beleški od Suikodena. Igrači mogu imati stranku od šest likova na terenu u jednom trenutku koji se bore protiv jednog ili više neprijatelja. To je borbeni sistem na bazi poteza gde igrači moraju odabrati potez za sve likove, a zatim potvrditi te poteze. Borbeni sistem ne sija u potpunosti u osnovnim bitkama, jer će samo redovni napadi obaviti posao. Moranje da ručno birate svih šest poteza može biti naporan, ali srećom, postoji opcija autobattle-a koja omogućava igračima da preskoče taj proces.

Eiyuden Chronicle zahteva savladavanje tri različita tipa borbe: turn-based, rat i jedan-na-jedan duele. Turn-based borbe vide šest odabranih junaka kako se suočavaju sa neprijateljima, koristeći predmete i bacajući magiju. Zveri izmenjene runama koje ubijam tokom avanture nisu vidljive na mapi, jer su većina susreta nasumična. Srećom, borbe se retko pokreću i donose visoke nagrade za iskustvo, što otklanja potrebu za grindanjem i razočaranje koje osećam zbog praznog overworld-a i tamnica. Ipak, uprkos njihovoj retkosti, još uvek koristim mehaniku auto-borbe za gotovo svaki redovni bout, jer na normalnom modu težine nije potrebna mnogo strategije.

Svaki komandant kontroliše jedinicu i može koristiti veštine da poboljša svoju jedinicu, na primer, povećava snagu vojske. Pazite da ih ne trošite kada to nije neophodno, jer postoji ograničenje. Snaga vaše vojske zavisiće od toga kako se vaša vojska snalazi u smislu regrutovanja i izgradnje vašeg grada. Što više regrutujete, gradite i unapređujete svoj grad, veće su šanse da se odbranite od neprijatelja. Međutim, igra prilagođava neprijateljske jedinice do tačke gde stvari mogu krenuti naopako ako previše divljate. Dakle, planirajte shodno tome i pametno igrajte svoje komade, i bićete sasvim u redu.

Samim tamnicama nadoknađuje se ovaj nedostatak izazova. Sve one imaju centralnu zagonetku koja vešto balansira između zadovoljavajuće i frustrirajuće. Pametne i kompaktne, svaka se završava teškim susretima sa šefovima kroz koje ne mogu proći koristeći auto-borbu. Ograničenje na predmete za obnavljanje MP-a otežava mi održavanje zdravlja šest odabranih junaka u ovim borbama na iscrpljivanje protiv čudovišta koja obitavaju u šumi i grotesknih zmajskih stvorenja. Ovo je mesto gde se Hundred Heroes zaista ističe, jer su borbe protiv šefova izazovne i zahtevaju taktiku, a svaka tamnica ima svoju jedinstvenu zagonetku koja će vas naterati da razmišljate. Osim toga, likovi su dobro napisani i raznovrsni, a njihova interakcija dodaje dubinu priči.

Eiyuden Chronicle je RPG koji se oslanja na klasične elemente, ali ih modernizuje i donosi svežu perspektivu. Njegova priča, likovi i umetnički stil čine ga izuzetnim naslovom za ljubitelje žanra. Iako je Yoshitaka Murayama preminuo pre nego što je igra zvanično objavljena, njegovo nasleđe živi kroz ovaj projekat, a Hundred Heroes je njegovo poslednje remek-delo.

Eiyuden Chronicles: Hundred Heroes
9