Unicorn Overlord Recenzija

Jonas Watzata
8.5
Unicorn Overlord

Jako je kul kada imate razvojni tim koji se izvešti za jedan tip igara. Takav tim je recimo Vanillaware, studio koji je nastao u Japanu i koji pravi jako specifične naslove proteklih par godina.

Mada, prva njihova igra koja je neverovatno postala popularna na zapadu je 13 Sentinels: Aegis Rim iz 2019, potezna strategija koja je kupila apsolutno sve igrače, kako izgledom, tako, što je i bitnije, sistemom borbe i svemu ostalom šta ovaj naslov pruža. Nije ni bilo toliko čudno kada je tim najavio rad na svojoj sledećoj igri, u partnerstvu sa Atlusom kao deo SEGA kompanije na globalnom tržištu, pod nazivom Unicorn Overlord. Iskreno kada sam čuo ime igre, bez da sam znao šta je ona stvarno, bio sam totalno u bunilu, jer nisam mogao ni da pretpostavim kakva avantura može da se krije iza ovog, što bi rekli, cheeky imena. Unicorn Overlord je igra svega i svačega, umršene priče, sjajnih mehanika i divne grafike, pa krenimo ispočetka.

Kada igrate igru, vidite koliko priča ide na sve strane, ali sam smisao je nekako tu i sve se kristalizuje nešto kasnije. Alen je kao dete odvojen od majke nakon što su njihov dvorac u Korniji preplavile neprijateljske snage Zenorije. Alen živi u skrivanju dok ne postane dovoljno star da započne marš protiv Zenorije i povrati svoj presto kao pravi kralj Kornije. Nažalost, to vreme dolazi malo prerano jer je njegovo skrovište otkriveno i snage Zenorije se spuštaju na njega. Suočavajući se licem u lice sa neprijateljima, Alen otkriva da su snage Zenorije ojačane, ne voljnim učesnicima, već bivšim podanicima Kornije zahvaljujući čaroliji kontrole uma. Čarolija koja se može razbiti samo prstenom jednoroga, prstenom koji Alen slučajno ima.

Ponekad Zenorija ima neke zaista zle likove koji rade za njih, a ponekad ljudi jednostavno pristaju na stvari kako bi spasili svoje voljene. To je još očiglednije kada naiđete na svog prvog neprijatelja koji nije pod kontrolom uma Zenorije i Alen mora da odluči da li će ga pogubiti ili regrutovati. Prošao sam kroz igru i regrutovao svakoga, ali sam se stalno pitao koliko bi igra bila zanimljivija da sam pogubio svakoga ko mi se našao na putu. Posebno zato što nisam mogao ostaviti teška pitanja na Vanilaware. Iako je primarna naracija zanimljiva, jedna od mračnih sila koje kontrolišu stvari izvan vašeg domašaja i nekih zabavnih obrta prema kraju koje vam neću pokvariti, teška pitanja jednostavno nisu postavljena.

Kada kročite na novo tlo i upijete atmosferu lokaliteta, avanturistički duh vas obuzme, a sve to prati i sjajna glavna melodija igre. Potom se otkriva mapa sveta, koja vas ostavlja bez daha svojom veličinom u odnosu na početnu zonu. Bitke se vode u izdvojenom delu sveta, što dodatno pojačava osećaj borbe za osvajanje izgubljenih teritorija. Sukobi u igri Unicorn Overlord su izazovni, ispunjavajući i stvaraju zavisnost. Kada se naviknete na to da ne možete kontrolisati svaki pokret svojih trupa, zavolećete dinamiku bitaka. Upravljanje jedinicama je intuitivno, a ja sam se brzo uhvatio u koštac sa pronalaženjem idealne opreme i formacija bataljona kako bih nadmudrio svakog protivnika. Bio sam oduševljen kada sam naišao na sistem “Rapport” u igri, koji omogućava likovima da se zbliže i razvijaju zajedno. Ovaj sistem daje bonus likovima koji imaju jaču vezu kada se bore rame uz rame. Ovo je inovativan način da se elementi simulacije sastanaka u RPG igrama učine značajnim.

Mapa je podeljena na 5 primarnih regija, od kojih svaka izgleda da ima svoju primarnu rasu ljudi. Imate svoju pustinjsku zemlju, zemlju vilenjaka, zemlju zveroljudi i zemlju anđela. Impresivno je da svaka zemlja ima svoje klase koje su hibridi osnovnih koje ste stekli lutajući svojom domovinom. Ljudi imaju Hoplite sa velikim štitovima za zaštitu zadnjih redova i Ratnike sa velikim čekićima za razbijanje onih sa teškim oklopima. Kako se krećete na sever, nailazite na Werebears koji nose i velike štitove i velike čekice kako bi imali odbranu Hoplite-a ali i sposobnosti protiv oklopa Ratnika. Jedinstvene jedinice su pružile toliko mogućnosti kada je reč o stvaranju vojske.

Unicorn Overlord je spoj strategije u realnom vremenu i RPG elemenata. Kreirate jedinice koje na početku podržavaju samo po tri lika, ali kako igra napreduje, one se razvijaju. Na svakoj mapi počinjete sa bazom i određenim brojem bodova hrabrosti koje trošite na raspoređivanje jedinica ili aktiviranje posebnih moći. Vaša vojska se raspoređuje po bojnom polju, a vi upravljate svakim segmentom kako biste ostvarili ciljeve koje vam faza postavlja. Obično to uključuje uništavanje neprijateljskih jedinica, dostizanje određene tačke ili osvajanje gradova, ali igra vešto varira zadatke tako da igra nikada ne postane monotona. Pobedama nad neprijateljskim jedinicama stičete više bodova hrabrosti, što vam omogućava da koristite više specijalnih moći i raspoređujete više jedinica. Kada se jedinice sukobe, to se odvija u realnom vremenu, iako vi nemate direktan uticaj na ishod. Mnogo toga se odlučuje pre početka faze, ali pravilna upotreba jedinica i njihovo pozicioniranje imaju veliki uticaj. Borbe su predodređene pre njihovog početka, a igra vam čak pokazuje ishod pre nego što izaberete napad. Važno je pratiti jer se uslovi mogu promeniti u trenucima dok se jedinice približavaju i započinju borbu. Jedinica koja se pozicionira da pruži podršku može promeniti tok bitke. Možete posmatrati kako se borbe odvijaju kao u igri Advance Wars, ili možete pritisnuti dugme da vidite rezultate i nastavite dalje. Sve više sam koristio ovu opciju kako je igra odmicala, ali sam cenio mogućnost da povremeno zavirim i vidim kako se nove sposobnosti ili sinergija moje grupe odvijaju. Vaše jedinice moraju raditi u skladu. Unicorn Overlord vam daje osnovne informacije o izgradnji jedinica i kako različite klase mogu da se međusobno dopunjuju, ali pravu suštinu shvatite tek kroz eksperimentisanje. Kombinovanje klasa čije se veštine dopunjuju i štite jedne druge je ključ uspeha. Vremenom, shvatićete da morate prilagoditi ne samo svoje jedinice, već i pojedinačne likove unutar njih. Svaki lik ima pravila koja možete postaviti, a koja će odrediti njihovo ponašanje u borbi. Možete ih naterati da uvek napadaju, ili da se fokusiraju na lečenje, ili da napadaju sve dok neko iz vaše grupe ne padne ispod 50% zdravlja, a onda da pređu na lečenje. Možete postaviti složena pravila koja će vašu strategiju učiniti nepobedivom.

Igra je 2D-u i prava je poslastica za sve igrače, ali je sve tako životno, od pokreta likova do okruženja i naravno, svih sposobnosti i čarolija. Kamitani i njegov tim su zaista majstori svog zanata, svi 2D dizajni i animacije vrve od života, ponekad izbijajući iz zaista oskudne odeće. Kako nadograđujete opremu svojih likova, sve se vizuelno menja u borbi, što je zaista lep dodir koji volim da vidim u igrama. Svaka filmska scena ima svoju jedinstvenu pozadinu sa potpuno animiranim likovima i okruženjem, dok svi likovi imaju potpuno sinhronizaciju usana sa potpuno ozvučenim dijalogom. Puni filmski prizori sa glumačkim izvođenjem zaista sijaju, ali čak i manje filmske scene na mapi sveta dobro funkcionišu.

I na kraju, nakon odigrane igre, ostao sam oduševljen, razmišljajući o svemu šta je moglo drugačije da se odvije u njoj. I jedna misao mi je bila u glavi, a to je, možda je igra bila prelaka, možda je drugačije iskustvo igrati na većoj težini. Sva sreća pa nakon završetka se otključava dodatni mod težine, što je još jedan dobar razlog da se krene ispočetka, ponovo proživi ista sjajna priča i još sjajniji gameplay ovog jedinstvenog naslova.

Unicorn Overlord
8.5