The Outlast Trials Recenzija (Xbox)

9.3
The Outlast Trials Xbox Series X

Outlast franšiza je poznata po jezivoj i napetoj atmosferi, isto tako, po tome što je ovo uvek bila igra za jednog igrača. Naslovi koji su svojim ambijentom i dešavanjima pričali priču, nikada nisu imali mogućnost za više od jednog igrača. Upravo zbog toga, studio Red Barrels je odlučio da malo zaokrene svoja interesovanja i baci fokus na kooperativnu igru. The Outlast Trials je baš to, kooperativna igra gde vi, igrači, morate pobediti dobro smišljenje zagonetke i snaći se u haotičnom i odlično dizajniranom svetu svega i svačega.

U Outlast Trials, naći ćete se u eri Hladnog rata, u rukama korporacije Murkhoff – iste one koja je ponovno otvorila azil u originalnom Outlastu. Ova igra vas baca u dubinu od samog početka, sa scenama koje će vam se urezati u pamćenje, poput one gde sluškinja s lutkom na ruci (koja ima bušilicu za jezik) izrezuje oko pacijentu, a zatim ga baca u mašinu za mlevenje mesa tačno ispred vas

Igra je jedna velika slagalica. Svaki nivo možete početi sa do četiri igrača. Svi nivoi su podeljeni po podglavljima koja su vezana za ambijent u kome se dešavaju. Neka su jezivija od drugih dok su ostala jednostavno mračne, svakodnevne lokacije. Mada u kombinaciji sa zvukovima koji su prisutni u igri, da ovo može da da taj neprijatan osećaj igračima, što je jelte i cilj ovakvih igara. Na svakom nivou imate određeni zadatak koji morate rešiti, koji je podeljen u koliko manjih zagonetki. U igri nema tekstualne komunikacije, ali tu je ping sistem kao i glasovna komunikacija, koja je u nekim trenucima preko potrebna. Pre kretanja svakog nivoa, bićete u socijalnom prostoru sa ostalim igračima, gde ćete preko terminala nalaziti saigrače za sledeće izazove. Dok ćekate, možete se oprobati u obaranju ruku sa drugim igračima, što je samo još jedna, prilično jasna i jednostavna slagalica koja zahteva samo brzinu i fokus u tim opuštajućim delovima ove igre.

Sve lokacije u igri, sve misije su podeljene u nekoliko delova, tako da ne možete već na početku otići do kraja, već morate istražiti i zaključiti kako rešiti prvi problem, a onda i ostale. Zagonetke su kreirane da se kriju u vašem okruženju u kome se nalazite. Igra jeste često mračna ali tu je „night vision“ koji će vam pomoći da se snađete u mraku. Olakšavajuća okolnost je to što sam ambijent u kome se nalazite će vam suptilno govoriti šta morate završiti, logičnim razmišljanjem ćete jednostavno dolaziti do rešenja. Igra vas jednostavno tera da razmišljate, budete pažljivi i obratite pažnju na sitnice koje se nalaze oko vas. Nekada i najmanja stvar može biti ključni faktor rešavanje neke zagonetke. Suvišno je napomenuti da zagonetke postaju kompleksnije kako prelazite nivoe u datim podglavljima ove igre. Neke je jednostavno nemoguće rešiti bez pomoć suigrača, dok druge, pa možete rešiti sami, ali jednostavno ćete potrošiti previše vremena.

Na mnogim nivoima ćete morati, pored pažnje, da budete i jako tihi. Neprijatelji će biti taktički raspoređeni u određeinm prostorijama na nivou. Neće ih biti previše, ali oni koji su tu mogu da vam naprave jako velike probleme. Najbolje je da vas ne vide, jer ako se to desi, pojuriće za vama i pratiti vas sve dok vas ne izgubie iz vidokruga iliti dok ne nađete dobro mesto za sakrivanje. Igra me je često, baš zbog tog momenta, podsetila na igranje žmurki, kada jednostavno ne možete dopustiti da vas neko vidi, a ako se to desi, morate da budete brži od onoga koji vas traži kako bi pobedili u ovoj vranvremenskoj igri. Nakon početka svakog nivoa, nemoguće je sačuvati vaš napredak i prekinuti ga. Ukoliko to igrate, sledeći put krećete ispočetka, što znači da ga morate preći kada se odlučite da ga otpočnete. Pored svega toga, na nivoima ćete imati razne zamke na koje treba da obratite pažnju. Neke će vam skinuti malo healtha, neke ošamutiti dok ćete sa drugim jednostavno izgubiti staloženost, koju možete povratiti time što ćete odmoriti u nekom uglu.

Svi igrači moraju da sarađuju, naravno postoji slučajeva kada su svi jednostavno, pa solo igrači, ali vremenom, kako napredujete kroz nivoe, čak i oni koji nisu želeli saradnju će spontano to činiti, što je sama draž ove igre. Najbolje zagonetke su mi bile one koje su umetnute u okoliš oko vas. Kada imate određeno vreme da ih rešite, štopericu koja polako otkucava, a vi morate pažljivim gledanjem svega oko vas, fokusom i koncentracijom naći rešenje, kako ne bi aktivirali alarm, koji će prizvati sve neprijatelje u okolini ka vama. U tim trenucima, kao što sam već napomenuo, bitno je sakriti se, sačekati da se smiri situacija i krenuti u rešavanje zagonetke ispočetka. Nestrpljivost vas nigde neće dovesti, tako da pored svega, igra je odlično sredstvo za trening strpljenja. Dobro je napomenuti da na nivoima ćete nalaziti i alate, koje možete iskoristiti u svoju korist i koji će vam često pomagati kako bi olakšali rešavanje određenih zagonetki. Alati mogu da budu u vidu health potiona, pribora za otključavanje brava, dodatnih baterija za vaše night vision naočare i tako dalje.

Sve ovo će olakšati način progresije koji je u igri. Uspešnim prelaskom nivoa, dobijaćete novac i poene koje možete koristiti za nadograđivanje određenih stvari kod vašeg lika. Pored naravno kustomizacije kako ćete izgledati odmah na početku, možete imati i dodatne alate koje će vam pomoći da pređete nivo. Tu su stvari kao što su mogućnost lečenja vas i svih oko vas, imobilizacija neprijatelja koji se nalaze pored vas, kao i rengenski snimak, koji će vam pomoći da vidite neprijatelje kroz zidove. Ove nadogradnje vašeg lika su bitne, jer će vam biti preko potrebne i od koristi kako napredujete kroz igru.

Upravo zbog svega rečenog, ne bih ovu igru nazvao horror naslovom, već napetim, jer sve šta se dešava u vas vas tera da budete u svakom trenutku spremni na sve šta nadoilazi. Ceo svet je kreiran tako da vam da osećaj nelagodnosti, a ne da vas prestravi svime šta će vam prikazati u njoj. Da, naravno, nije sve jedno kada vas neprijatelji pojure, ali to je standardni osećaj u svakoj igri, pa i onim najšarenijim kao Fortnite kada vas pojuri neprijatelj a vi pokušavate da preživite sa 10 HP-a, ili Minecraft dok vas jure Creeperi dok se vi trudite da dođete do vaše skrivene kućice, vašeg skrivenog sigurnog mesta. Svaka igra može biti horor, napeta, nebitno koja je generalna tema, ali ima jedna zajednička stvar u svemu tome – stvaranje strpljenja, podizanje svesti o okolini u kojoj se nalazite i treniranje očiju za pažnju ka sitnim detaljima.

Sve šta je falilo u prethodnim verzijama i takozvanom Early Accessu, je popravljeno ovde. Outlast Trials pokazuje da Early Access mehanika može dosta da doprinese i potpomogne razvoju igre sve do njenog konačnog izlaska, njene konačne forme. Trenutno na tržištu ne postoji bolja horror igra od ove, i upravo zbog toga je vredi igrati. Mi smo imali tu sreću da smo igrali sa dva igrača, koje smo znali, tako da igra jeste još bolja sa društvom, sa kojim možete da komunicirate, dogovarate se i rešavate zagonetke kao pravi tim.

The Outlast Trials Xbox Series X
9.3
Audio 10 od 10