Final Fantasy VII Rebirth – recenzija

8.3
Final Fantasy VII Rebirth

Presjeci pogrešnu vezu natrag na cijelu generaciju dragocjenih uspomena iz djetinjstva igrača i prasak – eksplozija bijesnih tweetova i recenzija korisnika s jednom zvjezdicom. Formativne godine ukaljane, srca slomljena, šake koje se tresu u zrak. Nervozan rad.

Klasični JRPG Final Fantasy VII za PS1 stvarno je toliko značio ljudima 1997. godine. Borba na poteze nije bila ništa novo – igrači su pristojno čekali svoj red da nekoga udare mačem po glavi u šest prethodnih nastavaka. Ali ono što se činilo novim bili su razmjeri i bombastično pripovijedanje. Ovo je bila igra koja nije uspjela narativno, u kojoj su glavni likovi umrli – kao, mrtvi mrtvi – i gdje se činilo da su o svakoj lokaciji vrlo pametni ljudi razmišljali dugo vremena. Shodno tome, Cloud Strife i njegova skupina odmetnutih ratnika ušli su u legende u folkloru igara.

Ali prije nego što se previše udobno smjestimo u 1997. i počnemo ljude nazivati ‘našim klincem’, vratimo se u sadašnjost: Rebirth je druga od planirane trilogije prerada Final Fantasy VII od Square Enixa, labavo prepričavajući izvornu priču putem potpuno prerađenog gameplaya i slike koje će vas natjerati da padnete na koljena i zaplačete pred svojim OLED televizorom.

Prvi dio, 2020’s Remake, postavio je visoku letvicu. Naravno, imao je prednost što je išao prvi, što je značilo da je bilo vrtoglavo uzbuđenje u jednostavnom gledanju Clouda, Tife, Barreta i ostalih u modernom trostrukom A ukrasu. Ali nije se oslanjao na blještavu grafiku – borba, sada u stvarnom vremenu umjesto naizmjenična, bila je brza i spektakularna, i unatoč tome što je trebalo 50 sati da se ispriča oko 10 sati događaja u originalnoj igrici, pratila je obilje varijacija okruženja i stalan dotok novih elemenata igranja. U jednoj si minuti bio u potjeri motociklom. Sljedeće, branje cvijeća sa svojom simpatijom. Što nas konačno dovodi do Rebirtha, iznimno teške igre za recenziju. Jer iako je još uvijek jednako prekrasan za vidjeti, a borba je jednako brza i spektakularna kao u prošloj igri, ovaj put se ne čini tako posebno.

I to je vjerojatno zato što je tako golem. U usporedbi s njim, Remake se čini kao neobičan mali demo. Ovo nije baš igra otvorenog svijeta, ali svako središte koje posjetite čini se dovoljno velikim da se kvalificira kao vlastiti kvazi-otvoreni svijet. Lijepo variraju između prerija, prostranih gradova, tundri i ruševina urbanih školjki, a sve su univerzalno prekrasne. I prepuni su sporednih zadataka. Ako želite čistu vrijednost za novac, to je dobra stvar.

Ali ako vam možemo usmjeriti pozornost nekoliko odlomaka unatrag, prisjetimo se da je original PS1 bio takav seizmički događaj zbog načina na koji je ispričao svoju priču. I iako pronalaženje mana u ovako uglađenoj i golemoj igri izgleda kao da nagađate rođendanski dar starijeg rođaka, mora se reći da pripovijedanje nije jača strana Rebirtha.

To je doista neizbježno. Podijelite jednu epsku igru u tri jednake epske igre i pojavit će se element razvodnjavanja. Rebirth sigurno ne ostaje bez premise – svijet je više nego dovoljno osviješten da u njemu možete provesti mnogo sati. Interakcije između vaše grupe su neprestani užitak, potkrijepljene nekim od najsimpatičnijih i najupečatljivijih glasovnih gluma koje ćete čuti u igrama i vrhunskom animacijskom radu. Slično Squareovim modernim JRPG igrama, Final Fantasy XV i XVI, puno užitka dolazi iz osjećaja proživljavanja avanture u stvarnom vremenu sa svojim bliskim prijateljima, uživajući u sitnicama preživljavanja u neprijateljskim zemljama.

Ne, ono što mu nedostaje je zaplet. Toliko je prijateljskog prijateljstva između vaše grupe, ali manje trenutaka stvarnog narativnog utjecaja između svih pješačenja, jahanja Chocoboa, bezbrojnih miniigara i nasumičnih susreta.

Ovdje je važno povući uzde i reći da vas ništa od ovoga ne bi trebalo spriječiti da igrate Rebirth. To je nevjerojatno postignuće, osobito kada pogledate uokolo gaming krajolik i shvatite koliko je malo hit naslova uspjelo izaći na tržište u bilo čemu sličnom ovom stanju. Ima gotovo nemoguć zadatak potpunog revidiranja svega što je izvornu igru činilo posebnom bez gubitka osjećaja, nematerijalne atmosfere, i nekako uspijeva u tome. Ako se možete pomiriti s činjenicom da se radnja prostire kao pločica preko golemog krajolika središnjih svjetova i sekundarnih aktivnosti, bogato ste nagrađeni vrlo modernim JRPG-om koji može biti glup ili ozbiljan, i zadržati vašu pozornost tako dugo da počneš sanjati o tome. Ipak, ne priča svoju priču na način na koji je pričao ’97., pa ako ste očekivali uroniti u toplu nostalgičnu kupku školskih dana, radijskih hitova Oasis i pompe Titanica, umjesto toga ćete se morati zadovoljiti samo Budite ovdje sada.

Ako želite biti u toku s najnovijim sadržajem, zapratite nas na našoj  Facebook i Instagram stranici i pridružite se našem Discord serveru.

Final Fantasy VII Rebirth
8.3