Agatha Christie – Murder on the Orient Express – recenzija

8.5
Agatha Christie – Murder on the Orient Express

Agatha Christie – Murder on the Orient Express je akcijsko-avanturistička igra iz 2023. koju je razvio Microids Studio Lyon, a objavio Microids. S njegovim objavljivanjem, 2023. je prava godina Herculea Poirota. Dok je Microids već dobro poznat ljubiteljima quest/avanture žanra, MotOE je debitantska igra njihovog novog razvojnog studija u Lyonu – Microids Studio Lyon.

Priča u igrici Murder on the Orient Express prati više-manje priču romana Murder on the Orient Express. Od početka je očito da ova igra nije povezana s drugim Microidovim igrama Agatha Christie; prvo, programer je drugačiji.

Puno je važnije to što je ova priča smještena u moderno doba, u 2023. godinu. Čujem kolektivni uzdah; iz nekog razloga većina ljudi mrzi modernizirane verzije klasičnih junaka. Ponekad te modernizirane verzije ostavljaju mnogo želja. Ovdje je drugačije.

Zločin je počinjen u Orient Expressu. Hercule Poirot, koji putuje slavnim vlakom, prirodno je upleten u istragu. Mi, igrajući kao on, trebamo otkriti krivca, a da bismo to učinili, upoznat ćemo grupu uzbudljivih likova, svaki sa svojim motivima i tajnama.

Uzbudljiva značajka u ovoj igri je dodatak američke privatne detektivke Joanne Locke, koju igramo tokom flashbackova u Sjedinjenim Državama. Svidjela mi se ova ideja jer još uvijek ima tako malo detektivki u modernim videoigrama.

Agatha Christie – Murder on the Orient Express je klasična pustolovna igra u trećem licu ili kako smo je mi zvali quest. Ne znam je li to bio vlak ili model naše američke detektivke Joanne Locke, ali jako sam se podsjetio na Microidov klasik, Syberia.

Kretanje se vrši pomoću WASD-a, trčanje uz Shift, interakcija s E ili mišem; pregled kamere se vrši pomoću miša. Igra ima punu podršku kontrolera. Iako sam pokušao i nisam imao problema s kontrolerom, ostao sam pri svojoj uobičajenoj kombinaciji tipkovnice i miša (povezano na PS5).

Igramo li Poirota ili Lockea, istraga se odvija na sličan način. Jedina razlika koju sam vidio u kontrolama je da Locke zapravo može trčati, dok Poirot samo hoda donekle brzo. Poirot će reći da on ne bježi. Poštujemo njegove izbore.

Igra se sastoji od 13 poglavlja, a svako je dostupno za ponovno igranje nakon što ga završimo. Detekcijski dio igre sastoji se od istraživanja mjesta zločina, ispitivanja osumnjičenika i svjedoka te prikupljanja i uspoređivanja prikupljenih podataka. Budući da je 2023., naši detektivi mogu provjeriti alibije čak i telefonskim pozivom bivšim poslodavcima i sadašnjim prijateljima.

Poirotova poznata mapa uma vraća se iu ovoj igrici. I ne samo to, već ga i Locke može koristiti. Sve informacije koje prikupimo pohranjuju se unutar mape uma, a kroz razne mini igrice mi kao Poirot sami donosimo zaključke. Sve je logično, čak i mini igre. One zahtijevaju razmišljanje, a ne samo klikanje na nešto dok to ne dobijete u ovoj igri. Donesemo li pogrešan zaključak, Poirot kaže nešto ukorno, ali uvjerljivo, i dobijamo još jednu priliku.

MotOE je igra koja od vas zahtijeva da ispitujete mnogo ljudi, zapamtite što su vam rekli i budete u mogućnosti kompilirati sve te informacije. Umna mapa pomaže u mnogo toga. Tamo također imamo pristup korisnim savjetima. Ipak, postoje trenuci kada možete zapeti, čak i sa svim savjetima, ali ništa previše komplicirano, koje na kraju nećete moći sami riješiti.

Vizualno, MotOE je lijepa igra. Ima moderne elemente s kojima je reklamirana, ali su u isto vrijeme bezvremenski. Ako ne vidite Poirota kako traži stvari na svom pametnom telefonu, nikad nećete pogoditi da je igra smještena u 2023. Interijeri i dizajn likova su prekrasni. Kretanje je pomalo nespretno, ali naviknete se. Do kraja igre to više nećete primjećivati. Orient Express je dobro izrađen i velik, ali ipak nije dosadan, morate ga nekoliko puta prijeći s jednog kraja na drugi tokom igre.

MotOE ima određenu filmsku kvalitetu. Imamo lijepo napravljene scene, vizualne efekte kada se Poirot kreće između vagona u vlaku i pozadinsku buku prikladnu okruženju.

Dijalozi su dobro napisani i duhoviti. Predavno sam pročitao roman da bih prepoznao retke odatle. Ponekad se likovi ponavljaju u jednom razgovoru. U drugim slučajevima, ako ih više puta ispitujete o nekoj temi, odgovor je uvijek isti. Bilo bi lijepo vidjeti malo raznolikosti, ali dijalog je općenito na mjestu. Ipak, moram reći da ne postoji opcija ‘preskoči dijalog’, tako da se za neke ljude, uključujući mene, repriza možda neće dogoditi uskoro.

Agatha Christie – Murder on the Orient Express ima Steam achievmente, ali nema kartice za razmjenu. Zabavan dodatak igri je figurica zlatnih brkova koju skupljate tokom igre. Možete ih skupiti igrajući i Poirota i Lockea. Zasloni za učitavanje između poglavlja daju nam zanimljive sitnice o Agathi Christie, Herculeu Poirotu pa čak i o Orient Expressu.

Što se tiče postavki, igra ima standardne video, audio, kontrole i postavke jezika. Možete ponovno mapirati kontrole. Kada igrate s gamepadom, igra se ponaša lijepo. U glavnom izborniku, pod Dodaci, možete odabrati i ponovno reproducirati poglavlje nakon što ga završite.

Nakon što sam igrao prethodne igre Herculea Poirota, uključujući i one drevne, mogu vam reći da mi je ova, Agatha Christie – Murder on the Orient Express, daleko najdraža. S obzirom na to da vrijeme postaje hladnije, ostanak kod kuće uz čaj, knjige i videoigre čini se prirodnim završetkom, a koji je bolji način za početak sezone od Agatha Christie – Murder on the Orient Express. Mogu se samo nadati da će nam Microids dati nastavak.

8.5