Atlas Fallen – recenzija

5
Atlas Fallen

U godini ispunjenoj dugo očekivanim izdanjima igara, jedan naslov koji je možda prošao ispod radara je Atlas Fallen.

Razvio ga je Deck13, umovi iza The Surge i Lords of the Fallen, Atlas Fallen donosi jedinstvenu mješavinu istraživanja otvorenog svijeta, zadivljujućeg pripovijedanja i uzbudljive borbe. Kao fan prethodnih igara, znao sam da će biti mnogo cool značajki iz drugih naslova i puno novih, kao što je mogućnost coop-a, koje bi Atlas Fallen stavile na vrh već posložene godine.

Atlas Fallen predstavlja svijet opustošen vladavinom Thelosa, tiranskog boga Sunca. Većina stanovnika poznata je kao “Neimenovani”, lišeni svojih osobnih identiteta i svedeni na kmetove u zemlji prekrivenoj vječnim pijeskom. Preuzimamo ulogu jednog od ovih Neimenovanih, naoružanih snažnom rukavicom koja koristi energiju zemlje. Igra počinje kratkim tutorijalom, uvodeći igrače u mehaniku kretanja i borbe unutar ovog pustog svijeta.

Priča o Palom Atlasu počinje na pomalo zbunjujući način. Dok se igračev lik budi iz onoga što se čini kao san, igrači kreću u potragu da okupe karavanu seljačkih radnika i potaknu ih da se bore protiv svojih gospodara. Međutim, početno napredovanje radnje djeluje nepovezano, nedostaje mu jasan smjer ili svrha. Likovi koje igrači susreću na putu, uključujući Neimenovanog i sporednu glumačku postavu, često nemaju dubinu i emocije, što otežava potpuno ulaganje u njihovu nevolju. Kako se priča odvija, igrači otkrivaju tajanstvenu rukavicu koja postaje pokretačka snaga iza putovanja igrača. Ova rukavica daje igračima razne sposobnosti, dopuštajući igračima da otpuste duhove koji haraju zemljom i traže osvetu protiv Morratha, vođe tabora koji je nepravedno uzeo rukavicu od igrača. Ova potraga za iskupljenjem gura igrače dalje u otvoreni svijet, gdje prava bit Atlas Fallen počinje sjati.

Unatoč početnim nedostacima u pripovijedanju, Atlas Fallen briljira u stvaranju ogromnog i impresivnog otvorenog svijeta. Dok igrači prolaze kroz različite regije, od kojih svaka ima svoju posebnu atmosferu i izazove, igrači počinju otkrivati bogatu predaju i historiju zemlje. Svijet djeluje uvjerljivo i u njemu se živi, s ostacima nekoć uspješne civilizacije koje sada nadvladava nemilosrdni pijesak. Programeri su uspjeli uhvatiti pustoš i ljepotu ovog postapokaliptičnog okruženja.

Jedan od vrhunaca igre Atlas Fallen leži u mnoštvu sporednih zadataka i mogućnosti istraživanja. Iako neki mogu tvrditi da misije dominiraju krajolikom, nagrade dobivene dovršavanjem tih misija često su znatne. Rijetki materijali za izradu i novo Suštinsko kamenje, koje poboljšava sposobnosti igrača, čine sporedne zadatke vrijednima truda. Kako igrači napreduju dalje u igri, sporedne misije postaju sve zamršenije i privlačnije, uvlačeći igrače dublje u svijet Atlas Fallen.

Borba u Atlas Fallen pravi je vrhunac, nudi brze i dinamične bitke. Sposobnost prizivanja različitih oružja, od kojih svako ima svoj jedinstveni oblik i stil igre, dodaje dubinu i raznolikost iskustvu borbe. Mjerač zamaha, koji se puni kako igrači izvode uspješne napade, dodaje strateški element borbi. Balansiranje rizika i nagrade od veće štete u odnosu na povećanu ranjivost održava borbu zanimljivom i tjera igrače na donošenje taktičkih odluka u žaru bitke. Suštinsko kamenje igra ključnu ulogu u prilagođavanju likova i borbenoj učinkovitosti. Ovo kamenje pruža dodatne sposobnosti i pasivne elemente koji se spajaju u moćne kombinacije. Eksperimentiranje s različitim konstrukcijama Essence Stone može drastično promijeniti igračev stil igre, dopuštajući igračima da prilagode karakter igrača prema željenom pristupu. Nadogradnja ovog kamenja s materijalima za izradu razasutim po cijelom svijetu povećava njihovu moć, dodatno proširujući igračeve mogućnosti prilagodbe.

Mehanika pokreta u Atlas Fallen pravi je užitak, osobito uzbudljiva značajka surfanja na pijesku. Navigacija golemim udaljenostima glatkim klizanjem po pijesku dodaje osjećaj brzine i uzbuđenja istraživanju. Sposobnost jurcanja kroz zrak i izvođenja akrobatskih manevara dok prolazite okolinom dodaje još jedan sloj fluidnosti kretanju. Međutim, postoje povremeni problemi s preciznim manevriranjem, osobito pri pokušaju interakcije s određenim objektima ili površinama.

Atlas Fallen može se pohvaliti vizualno zadivljujućim okruženjima koja prikazuju i pustoš i ljepotu svijeta. Obraćanje pažnje na detalje u pješčanim krajolicima, raspadajućim ruševinama i zamršenim dizajnom likova je pohvalno. Međutim, neki tehnički problemi, poput povremenog zastajkivanja i problema s kamerom tokom razgovora, umanjuju cjelokupni vizualni doživljaj. Ovi problemi, iako manji, mogu trenutno poremetiti uranjanje.

Atlas Fallen nudi jedinstveno i privlačno iskustvo u području RPG-ova otvorenog svijeta. Iako početno pripovijedanje priče i razvoj likova možda ostavljaju osjećaj razočarenja, igra to više nego nadoknađuje svojim ekspanzivnim svijetom, zadivljujućom borbenom mehanikom i dubokim opcijama prilagodbe. Sporedni zadaci i mogućnosti istraživanja pružaju brojne mogućnosti za otkriće i nagradu. Sa svojim zadivljujućim vizualima i uzbudljivom mehanikom kretanja, Atlas Fallen je igra koja zaslužuje priznanje u moru naslova objavljenih posljednjih godina. Ako igrači traže uzbudljivu avanturu prepunu akcije, Atlas Fallen je igra koju vrijedi istražiti.

Atlas Fallen
5
Audio 5 od 5