Wo Long: Fallen Dynasty – recenzija

9
Wo Long: Fallen Dynasty - recenzija

Igre bazirane na događajima iz drevne historije su postale standarno štivo u gaming industriji. Naslovi koje pretežno dobijamo obrađuju nekoliko perioda i jako često su fokusirana na evropskoj historiji u kombinaciji sa fiktivnim, izmišljenim događajima.

Tu je doba Rima, Vikinga, Grka kao i ratovi mračnih vremena srednjeg vijeka. U nekim trenucima odlutamo do Japana i njihove feudalne historije i doba samuraja. Pored ovih popularnih historija, postoji jedna koja nije toliko često obrađena, a važi za jedno od najzanimljivijih perioda ljudske civilizacije, a to je kineska.

Krajem 2021 godine, Koei Tecmo i Team Ninja odlučili su da najave novu igru, pod imenom Wo Long: Fallen Dinasty. Naslov sličan Sous/Sekiro igrama trebao je da uradi upravo ono što mnoge igre nisu učinile prije toga. Da približe kinesku drevnu kulturu i mitologiju širim masama preko podžanra koji je mega popularan danas, a koji je protekao iz From Software i Demon’s Souls naslova. Kao i uvijek kada se najavi neki souls naslov, igrači su bili skeptični, jer nakon mega uspjeha koji je From Software ostvario sa svojim naslovima, svi pokušavaju da ih kopiraju, ali rijetko ko uspijeva.

Team Ninja je odlučio da uradi svoju interpretaciju Sekiro igre, sa originalnim idejama, smeštenu u dobu Tri Kraljevstva i mitoloških kineskih bića. Ujedno, ovo je bila savršena prilika da se preko odličnog naslova, fascinantna kineska historija i mitologija još više približe zapadnoj publici.

Dešavanja u Wo Longu kreću 184 godine, i vi preuzimate ulogu bezimenog ratnika na strani pobunjenika, koji pokušavaju da prežive i nađu svoje mjesto u ovom velikom ratu i pomognu „dobrim momcima“ da dođu na vlast. Tri Kraljevstva nisu samo okupirana ratom između ljudi, već su se pojavili i demoni, koji svoju snagu crpe iz korumpirane Či.

Naš bezimeni junak ili junakinja će se boriti ne samo protiv snage korumpiranih vladara, već i onih koji su uspjeli da nađu načina da kontrolišu demonsku Či i naprave još veći haos na teritoriji Tri Kraljevstva.

Kao što sam već napomenuo, mnoge igre pokušaju da ponove uspjeh FromSoftware igara, ali rijetko koja to i uspije. Stvar je u tome što se rijetko koja igra usudi da redefiniše sisteme koje su FromSoftware izmislili. Wo Long radi upravo to! Uzima već postojeće sisteme ali ih mijenja i adaptira u duhu svoje interpretacije ovog podžanra.

Nakon startovanja igre i posle nekih pola sata, koliko će vam sigurno biti potrebno da napravite vašeg lika u ultra detaljnom kreatoru, uskočićete u ovaj mračni, prelijepi i jedinstveni svijet Wo Long naslova. Igru krećete u omalenom kineskom selu koje su napali Žuti Turbani. Prvih par nivoa u igri služe kao duži tutorial kako bi vam igra pokazala osnovne mehanike, šta je potrebno da znate i šta možete očekivati u nastavku. Prva stvar koju ćete vi kao igrač primetiti jeste fluidnost i brzina glavnog lika. Wo Long se oslanja na drevne kineske borbene vještine koje odlikuju pokretljivost, agilnost i naravno ubojitost.

Olakšavajuća okolnost u ovoj igri, kao i sretstvo za naraciju je to što u misiji ćete uvijek imati neku historijsku ličnost pored vas, ratnika koji će vam pomagati u borbi.

U igri postoji nekoliko bitnih stvari koje morate odmah naučiti. Imate običan napad, jak ili duhovni napad kao i izvedbu jačih napada ili napada borbenih vještina (martial arts napadi). Pored toga, imate zasebno dugme za blokiranje kao i drugo dugme za odbijanje napada tj. deflect. Vremenom ćete moći a naučite drevne magije kineske mitologije. Tu je i mogućnost prizivanja mitoloških zvijeri šta može biti tačka preloma u svakoj borbi.

Svaki protivnik ima šablon pokreta, kao u većini igara ovog tipa. Na vama je da naučite njihove šablone i iskoristite to na najbolji mogući način. Ovo je igra čija se gameplay mehanika ne može definisati kao spora ili brza, već kombinacije svega u datom trenutku. U svakoj borbi, pogotovo protiv bossova, potrebno je da budete dinamični, da znate kada možete da napadnete a kada se morate povući. Morate znati kada da očekujete napad koji možete odbraniti i da stalno obraćate pažnju na vaš spirit gauge, jer mali trenutak nepažnje može biti smrtonosan. Za razliku od većine igara ovih tipa, gdje bossovi često imaju nekoliko faza, ta druga faza u ovoj igri praktično ne postoji (možda je par njih imaju), ali to ne znači da su oni lakši nego u drugim naslovima.

Levelovanje vašeg lika je slično kao u souls igrama, samo što ovdje porazom svakog neprijatelja sakupljate pravu čistu Či, koju koristite za unapređivanje vaše statistike. U igri postoje takozvanih Pet Vrlina ili opredjeljenja na koje možete trošiti poene. Zemlja, Vatra, Drvo, Metal i Voda.

Unapređenjem ovih vrlina definišete i klasu u kojoj će se oblikovati vaš lik.

Fokusiranje na Vatru znači da ćete se više oslanjati na taktike napada. Voda pokazuje da ćete više biti u stealth fazonu. Drvo znači da ćete se oslanjati količinu HP-a i podrške drugim igračima. Zemlja navodi da ćete više imati fokus na duh koji održavate u toku borbe pogotovo deflect akcijom. Metal znači da ćete se oslanjati na magične moći.

Isto tako, unapređivanjem ovih statistika definište i oružje koje ćete koristiti. Svako oružje vam pruža martial arts iliti specijalne napade koji su vezani za ove vrline. Oružja koja sakupljate će imati određenu osnovnu statistiku, jačinu napada i određene specijalne napade. Isto tako, pružaće vam i određene bonuse koji mogu biti jako bitni u odnosu na stil igranja koji vi forsirate.

Zanimljivo je da oprema koju nosite ima direktan uticaj na vašu pokretljivost u borbi. Imate nekoliko ranga agilnosti, A, B,C i D, Sa svakim rangom možete raditi više vratolomija, ali to isto znači da oprema mora težiti ispod određenog broja u procentima u odnosu na vašu maksimalnu nosivost.

Prethodne Team Ninja igre su bile poprilično ravne. Nisu koristile vertikalnost koliko su mogle. Wo Long to mijenja jer na većini mapa imate nekoliko nivoa koje možete istraživati. Svaka mapa je polu linearna sa mogućnošću otključavanje prolaza radi lakšeg dolaska do prethodnih lokacija. Vertikalnost nije tu samo radi istraživanja već otvara i druge mogućnosti napada. Ukoliko ste iznad neprijatelja, možete da načinite fatalni udarac dok on nije svjestan vašeg prisustva.

Druga bitna novina u ovom naslovu je mehanika morala. Na nivoima će biti dve vrste zastavica koje možete zauzeti, i to je poželjno. Veliki Baneri koji služe kao Bonfire u Souls igrama. Aktivacijom možete nadoknaditi sredstva za healovanje, ali neprijatelji će se ponovo pojaviti na nivou. Isto tako, njihovim aktiviranjem kao i pronalaskom i zauzimanjem malih zastavica dižete moral vašem liku. Ovo je bitno jer vam moral daje veću izdržljivost i ubojitost.

Wo Long: Fallen Dinasty donosi mnogo novina u ovom popularnom souls žanru, toliko da se može izdvojiti kao svoja niša. Sličnosti ima najviše sa Sekirom i neosporne su. Ipak, pruža totalno drugačije zadovoljstvo kada zađete dublje u ovaj naslov. Kombinacija svega šta vam igra pruža kreira neke savršene scenarije i borbe, koje su nezaboravne i pružaju neopisivo zadovoljstvo nakon kompletiranja.

Za potrebu recenzije, kopiju igre nam je dodelio Koei Tecmo distributer za Balkan – CD Media Gr

Wo Long: Fallen Dynasty - recenzija
9