Warhammer 40K: Boltgun – recenzija

8.5
WH 40K Boltgun

Boomer shooteri prave povratak na gaming sceni. Već sam u nekim opisima pričao kako razvojni timovi sve više putuju nazad u estetiku 90ih kako bi prikazali svoje kreacije.

Ovo ima svoje prednosti i mane, ali generalno, skoro uvek nas udari ta nostalgija kada krenemo da igramo neki od tih naslova. To najčepće znači brza akcija, solidan level design i naravn odosta zabave. Mada, šta se desi kada pomešate moderne mehanike sa old school izvedbom i dizajnom, i to smestite u Warhammer 40k Univerzum? Jako čudna mešavina, uzevši u obzir da smo od WH40k franšize navikli da uživamo u RTS igrama i nekim slow paced naslovima. Ljudi iz Auroch digitala su rešili da nam pruže apsolutno zadovoljstvo stvorivši jednu od najzanimljivijih boomer shooter pucačina ove goine – Warhammer 40K Boltgun. Zanimljivo je da su dešavanja u ovoj igri smeštana nakon sjajnog naslova iz 2011 godine, Warhammer 40K Space Marine, a pre nastavka Space Marine 2 koji treba da se pojavi u prodaji kasnije ove godine.

Igrate kao Malum Caedo, svemirski marinac koji je raspoređen u svet kovačnice Graia da istraži nepoznati izvor energije koji drže heretički tehnološki sveštenici. U suštini, zadatak je da se spustite na planetu i osigurate demonsku tehnologiju. Ne bih rekao da je ovo sjajna priča, ali jednostavno služi svrsi u ovakvom naslovu. Poslani ste u Graju sa servo lobanjom kao vašim pratiocem. Lobanja će povremeno ukazivati na očigledne informacije, na primer da je zdravstveni paket ispred vas, zaista, zdravstveni paket, ali zapravo neće učiniti mnogo više. Kada angažuje protokole za čišćenje, znate da će stvari postati nasilne.

Boltgun je, kao što rekoh, omaž bumer šuterima, prožet modernim twistovima koje smo očekivali u tipu igara koji je smešten u WHK40 univerzumu. Brz, precizan i zabavan naslov, koji ipak predstavlja izazov za igrača (ukoliko želite da podignete težinu igre). Nivoi su dizajnirani u vidu arena prepunih neprijatelja koje možete uništiti za Imperatora i za Ultramar, i za kapetana poručnika Titusa, glavnog lika u Space Marine igri, i puno drugih stvari koje će Rahul Kohli viknuti na protivnike ako pritisnete Y na xbox konzoli, sa mnogim oružjama koji su vam na raspolaganju od vašeg skromnog, ali veoma efikasnog, pištolja, do egzotičnog i jedinstvenog volkite kalivera.

Borba u Boltgunu je njen najjači element. Oružje kao i neprijatelji imaju taj punchy feeling kada ih pogodite njima, kao i zvuk koji deluje fantastično i jako zadovoljavajuće. Drago mi je da je ova igra u neku ruku ispoštovala dve sfere gejminga, WH40k fanove kao i old school shootere.. Kada prvi put naiđete na oružje, ono je označeno svetlošću na određenim delovima mape. Stalno pucanje u armiju neprijatelja nikada ne može da dosadi.

Svako oružje ima svoj nivo snage, a svaki neprijatelj određenu količinu HP-a. Sa dovolno ispaljenih metkova, i najteži protivnici će pasti. Mada njihova težina se razlikuje od niova težine igre za koju se odlučite. U sistemu oružja uvek znate koje je koliko jako, svaki pištolj ima jasno naveden nivo snage, a možete da vidite da li je vaš pištolj efikasan protiv neprijatelja sa kojim se suočavate pomoću simbola pored njegovih HP bara. Kada se pravilno koristi, svo oružje ima određeni, jedinstveni efekat.

Sva oružja je fantastično koristiti u igri, a sva možete nadograditi, sa ajtemima koje možete pronaći na svakom nivou. Svako oružje je jedinstveno i svako ima svoje prednosti u odnosu na neprijatelja protiv koga se borite i situacije u kojoj se nalazite. Koristićete strelnu pušku za slanje mookova nižeg nivoa, za kultiste, i nanošenje većeg damagea jačim mukama kao što su Chaos spesj marinci. Sačmarica je, kao i u svakoj igri univerzalno korisna za uništavanje slabijih neprijatelja. Plazma pištolj je u velikoj meri ekvivalent lanseru raketa – to je projektil koji se sporo kreće koji će naneti veliki dmg sa njegovim splash damageom. Igra postaje jedinstvena sa čudnijim oružjem Warhammera. Volkit caliver je lightgun oružje koje će istopiti hodnike mookova i naterati ih da eksplodiraju, dok meltagun zadržava svoju ulogu pseudo-puške od svemirskih marinaca, uništavajući sve na svom putu.

Boltgunova dvadeset četiri nivoa su među nekima od najboljih u ovom tipu igara, bolje rečeno u svim tipovima FPS igara, bez prevelikog preterivanja. Od vizuelnog dizajna do izgleda, svaki od njih je bio pravo zadovoljstvo za istraživanje. Atmosfera je jednostavno savršeno odrađena, a dizajnerski tim se potrudio da odlično prenese Warhammer svet u ovu sjajnu pucačinu. Plus raznolikost; mnogo više od nečega što biste videli 90ih. Ne postoje samo dugački veliki nivoi, već i oni koji koriste 3D prostor za iznenađujuću količinu vertikalnosti. Ni blizu nečega što biste videli u Quakeu ili novijim DOOM-ovima, ali još više od onoga što biste videli u klasičnom DOOM-u. I dok većina nivoa koristi isti klasični lov na mehaničku ključeve u boji, dizajn nivoa u velikoj meri smanjuje potencijalnu monotoniju. Jedan potencijalni problem za moderne igrače je potpuni nedostatak mape, ali meni se lično svidela. Zaista me je vratilo u dane izgubljenosti u lavirintu punom čudovišta, sa samo vašim oružjem, mozgom i dobrim refleksima koji će vas održati u životu.

WH 40K Boltgun
8.5