Trinity Fusion Recenzija (Early Access)

Roguelike igre, svi jure taj “novi” trend, nekako je to kako bi rekli, “sigurica” danas kod razvoja igara. Okej naravno, ukoliko neko želi nešto kompleksnije da napravi, onda i nije baš sigurica, ali ukoliko se ljudi fokusiraju na već proverene recapture drugih developera koji su probili led, lako je napraviti “dobru” igru na osnovu sistema koji već postoje. U današnje vreme “krađa” ideja nije nešto lose, već može da se shvati kao laskanje originalnom naslovu. Stvar kod tih igara koje su probile led je to što se završe, te ljudi ostaju gladni sadržaja, sve dok ne izađe neka vrsta DLC-a koji je kako to obično biva, jako kratak, a onda ponovo nastaje glad. Ni sam ne znam koliko sam novih roguelike igara odigrao u poslednje vreme. Najbolja stvar u svemu tome je to što su sve igre ustvari dobre! Ne mogu da kažem jednako dobre, ali svaka je toliko zanimljiva da me zadrži desetinu sati, neke više. Upravo zbog toga kao i tajminga izlaska ovih igara, ne možemo biti nezahvalni ili gledati te timove koji rade igre na osnovu jedne ideje mrkim pogledom, već možemo biti zahvalni što prave nešto što smo već zavoleli, samo sa nekim twistom, new take, koji je nešto drugačiji od originalnog materijala.

Trinity Fusion je igra tog tipa koja nam dolazi od Angry Mob Games koji su nam doneli Muffin Knigh! Okej, retko ko zna za to, ali ste sigurno čuli za Brawlout, odličnu fajting igru koja ima gomilu likova iz popularnih indie naslova. Svakako, Angry Mob Games se odlučio da odluta malo iz njihove zone komfora, ako su je uopšte imali, jer je ovo njihova treća igra totalno drugačije izvedbe i tipa. Odlutali su tačno u inspiraciju Dead Cells like naslova, što uopšte nije loše, ali naravno, potrebno je biti dovoljno drugačiji od svoje inspiracije kako bi uspeli na tržištu, pa da li su uspeli u tome?

Trinity Fusion je priča o multiversu, koji se počeo raspadati. U centralnom delu tih isprepletenih univerzuma je The Prime, glavni grad, kontrolni grad, koji održava balans između postojećih svetova. Tri svetova ispod The Prime su u problemu. Nativni stanovnici ovih svetova su odlučili da se pobune, roboti, čudovišta i ostali, svi oni koji su u jednom trenutku bili sluge glavonjama iz The Primea. Na vama je da, kao klon jednog od problem solvera u The Prime-u, zaustavite haos u Multiverseu i obezbedite mir, vratite balans.

Sistem multiversea je poprilično zanimljiv, isto tako drugačiji od dosta igara ovog tipa koji su nekako prezentovali jednoličan svet. Fora kod ove igre je to što ćete putovati između univerzuma i to ne samo jednim likom. Svakim otključavanjem novog univerzuma ćete dobiti novog klona sa kojim ćete moći da igrate. Novi klon će imati druge mogućnosti, pokrete bolju ili goru fleksibilnost i naravno, drugačiji izgled. Kao kod svake roguelike igre, nećete moći da birate likove u toku jednog prelaska, već na početku. Svaki od ovih likova će imati svoje dijaloge i svoje shvatanje svega šta se dešava u ovom svetu.

Dobra stvar kod svega toga je što je priča skroz okej napisana, zaplet je zanimljiv, dijalozi poprilično intrigantni. Ceo ovaj svet ili multisvet je odlično dizajniran. Ideja multiverse je dobra zbog toga što dozvoljava razvojnim timovima da, u ovom slučaju, po prirodi postojanja i funkcije tih svetova, pomešaju toliko stilova u jednoj igri. Toliko je u ovom slučaju četiri, ali čak i kada ste u jednom univerzumu, svaka sledeća „mapa“ koju otključavate će biti drugačija nego prethodna. Svaki nivo je proceduralno generisan, tako da svaki sledeći run će biti nešto drugačiji od prethodnih. Tema nivoa će biti ista, ali raspored stvair, neprijatelja, oružja, putanja koje trebate pratiti će biti drugačije, u nekim slučajevima i drastično. Ukoliko ste u jednom runu došli do bossa na kraju levela, možda ćete u sledećem nabasati na njega odmah iza prvog ugla, nema pravila. Jedini mali problem je glasovna gluma, koja u trenucima škripi, ali ništa značajno da bi umanjila dobar doživljaj koja igra pruža.

Dotakao sam se svega sem onoga najvažnijeg, a to je gameplay mehanika. Sistem roguelikea je svima poznat. Imate jedan život i potrebno je preći igru a da ne poginete ni jednom. U toku prelaska je moguće da pronađete nova, bolja oružja, magije kao i boostove i apgrejdove koje važe samo za taj run. Pored trenutnih perkova i boostova i abilities koje budete nalazili, imaćete mogućnost da nadograđujete vašeg lika između runova, kada vreme provodite u The Prime, a za njihovo nadograđivanje će vam biti potrebne valuta u obliku dijamanata koje nalazite u toku igranja. U zavisnosti na tip vašeg gameplaya, možete se fokusirati na razna oružja koja budete nalazili, nebitno da li su oni sporija iliti za koje je potrebno imati bolju taktiku prilaska neprijatelja, ili brža, koja vam dozvoljavaju da uletite protivniku u šesnaest i onda pobegnete i isplanirate sledeći napad.

Dobra stvar u svemu ovome je to što imate slajd ili dodge mehaniku. Prilikom klika na dodge, imaćete par frejmova neuništivosti, nešto kao i-frames (invicible frames) kod souls igara. Neprijatelji su dizajnirani za ovaj način gameplaya, brz i agilan, a igra vam upravo dozvoljava i forsira vas tako da igrate. Dodge neće biti samo korićen za obične neprijatelje, već će biti efektivan i za bossove, a svaki boss, će vam davati bolja oružja koja će vam olakšati prelazak. Sasvim je moguće i preći u drugu zonu bez fajta sa bossom, ali onda će vam sledeći, ukoliko brzo naletite na njega, biti sigurno problematičniji s obzirom da ćete promašiti nekoliko apgrejdova vašeg lika. Dobra stvar je što bossovi nisu imuni na magije kao u nekim igrama ovog tipa, tako da ukoliko imate zamrzavanje protivnika kao magiju, moći ćete je iskoristiti poprilično efikasno i na bossu, zarad par dodatnih udaraca ili repozicioniranja.

Kao i svaka igra ovog tipa, brutalna je i prvih nekoliko sati za novajlije će sigurno biti najteže, upravo zbog novih mehanika kao i samog sistema igre. Pored toga, moramo napomenuti da je igra tek sada ušla u takozvani Early Access režim na Steamu, što znači da nije potpuna, nije pun proizvod što bi rekli. Dosta stvari fale po pitanju nivoa i mapa, na neke nećete ni moći otputovati jer ćete dobiti notifikaciju da nije dostupna u buildu koji igrate. Kako su developeri rekli i kako izgleda, gameplay mehanika, koja je odlična, brza, fluidna i zarazna je završena, a sadržaj će se vremenom ubacivati. Po njihovim procenama, puna igra bi trebala da izađe između 12 i 18 meseci od izlaska u Early Access obliku, što se desilo 13. aprila ove godine.

Trinity Fusion, iako barebone u trenutnom obliku je odlična igra, koja može biti samo bolja kako vreme bude prolazilo. Kao neko ko je željan dobrih roguelike igara, ovo mi je odlično leglo i jedva čekam da vidim koji još sadržaj nas čeka. Sa druge strane, nekako je nezahvalno ocenjivati proizvod koji nije potpun, ali ukoliko bih morao, čak i pored nedostatka sadržaja, ovo je solidna osmica, iliti must play za svakog ko voli ovaj tip igara. Pogotovu one koji su voleli Dead Cells, a znam da vas ima u popriličnom broju.