Suicide Squad: Kill the Justice League – recenzija

7.3
Suicide Squad Kill the Justice League

Rocksteady je tim koji nam je podario Arkham trilogiju, igru o Betmenu koja je dugo dugo vremena važila kao jedna od najboljih superhero igara ikada. Recept za to je bio poprilično jednostavan.

Uzeli su sve šta je Batmana činilo batmana, pratili sve šta bi igrači želeli i dostavili savršen proizvod iznova i iznova, sve dok franšiza nije bila gotova. Čak taj rast popularnosti od prve do poslednje igre je odlično odrađen. Svaka sledeća igra je bilja bolja od prethodne, na mnogo nivoa, iako je prva bila više nego odlična. Taj kontuinirani rast i sjajne ideje su dopustile da se Arkham trilogija zatemelji kao jedna od najboljih franšiza prošle i pretprošle generacije. Rocksteady nije hteo da ide dalje od ovog univerzuma, te je pre par godina najavio Suicide Squad, i najava je dočekana odlično. Mada nešto kasnije, u toku prikazivanja prvog gameplay snimka, sve je krenulo da ide na dole, jer igra nije bila u duhu prethodnih, već je pokušala da zakorači u looter shooter haos svuda delu industrije, što se nije igračima svidelo, jer jednostavno, igra sa ovom tematikom ne bi trebala da ismejava sebe. Mnogo godina nakon najave, godinu dana nakon odlaganja, napokon smo dobili Suicide Squad Kill the Justice League, i na žalost, sve je ono šta smo se plašili da jeste.

Priča igre je smeštena pet godina nakon događaja u Arkham Knight igri. Kill the Justice League prati priču četiri antiheroja, Captain Boomerang, Deadshot, Harley Quinn i King Shark, koji su sakupljeni od strane Amande Waller kako bi bili poslati u Metropolis i sprečili najezdu vanzemaljaca pod vođstvom Braniaca i naravno da pobiju sve Justice League junake koji su opsednuti Braniacovim moćima i uticaju. Priča jeste zanimljiva, likovi jesu dobro napisani, što je odlična stvar za razvoj priče. Cinematici u igri su odlično odrađeni a postoje i par twistova u toku igranja koje će vas iznenaditi, tako da sveukupno pripovedanje onoga šta se dešava je na vrhunskom nivou, ali to ne čini celu igru.

Mehanički, igra jeste zabavna, pogotovo kada se napravi haos na nivoima. Udaranje, lansiranje, pucanje neprijatelja ume da bude itekako zadovoljavajuće. Mada tu postoje nekoliko problema. Po samom nekom kanonu ako bih mogao tako da kažem, čudno je videti Harley Quinn sa puškama, King Shark kako puca iz bazuke i mitraljeza, nekako je sve, čudno. Prilagođeno prirodi ove igre to definitivno, ali ipak ubija tu fantaziju ovih antiheroja. Druga stvar je to što sve šta radite na početku, radićete i na kraju igre. Prosto rečeno, ona nema neku preveliku dubinu. Taj gameplay loop što bi rekli ćete dostići već posle prvih par sati igre i onda sve ostalo je obrni okreni apsolutno isto.

Nebitno je koliko novih oružja nabavite, koliko novih mogućnosti otključate, sa kojim god likovima igrali, poenta je ista. Ma koliko spektakularno izgledale neke borbe, sa mnogo neprijatelja, sa još tri igrača pored vas, toliko taj adrenalin dođe i prođe kao da se ništa nije desilo. Igri nedostaje neka vrsta dubine, koja je kvazi tu ali ipak nije. Jer koliko igra pokušava da bude duboka i složena, toliko sve ostaje na površini. Postoje nekoliko vrsta neprijatelja i naravno boss bitke, koje umeju da buud zanimljive. Obični neprijatelji će služiti kako bi punili specijalne napade, iživljavali se sa komboima, kliktali što više dugmića kako bi izvodili razne vratolomije, i da sve to super izgleda. Većina jačih neprijatelja će imati te ljubičaste plave tačke na sebi i vi ćete biti primorani da ih pucate ukoliko želite da ih efikasnije ubijete. Nema te slobode u tim trenucima, igra vas jednostavno prisiljava na samo jedan način igranja. To je problem, jer igra u svakom trenutku deluje kao da je puna potencijala, ali koliko slobodna delovala, ceo open world i stvari koje možete raditi u Metropolisu, toliko igračima ne dozvoljava da igraju kako oni žele, toliko usmerava igrače na neke druge stvari.

To ne znači da ona generalno nije zabavna, ukoliko ne razmišljate i želite da potrošite par sati ne razmišljajući šta radite u igri, ovo jeste odličan naslov za vas, a ukoliko želite neko dublje iskustvo, tu ipak stvari krenu da budu malo problematične. Ovo je šteta jer recimo glasovna gluma, cela priča i načn na koji su odrađeni likovi je stvarno na ogromno visokom nivou. Bolje rečeno, likovi ni u jednoj igri ne izgledaju toliko dobro kao u ovoj, preko animacija modela, facijalnih animacija i svega ostalog. Mada i to je mač sa dve oštrice, jer ma koliko likovi i efekti dobro izgledali, bolje rečeno dosta je sve šareno dok pucketa oko vas kao vatromet, toliko je grad u nekim trenucima neinspirativan. Izgleda previše čisto, glatko i savršeno za mesto gde se dešava haos kao u ovoj igri. Nema tih sitnih detalja recimo kao u Arkham Knightu, poslednjoj Rocksteady igri. Jeste da se ovo dešava u drugom gradu, bolje rečeno u Metropolisu, da je Gotham City grad sa totalno drugačijom atmosferom, ali sa druge strane, to nije opravdanje da nedostaju mali detalji koji bi oduševljavali igrače kao što su radili pre više od deset godina u Arkham Knightu.

Ono šta je meni najviše smetalo je što ne postoji taj takozvani build up, od trenutka kada uključite igru do trenutka kada je završite. Već na početku, kada vas igra smesti u totorijal misije i počne da vam predstavlja glavne likove sa kojima možete da igrate, sve izgleda neinspirativno i nekako nedovršeno, iako igra jeste dovršena. Više imate osećaj kao da ste ušli u neku online igru koja vam na brzinu prikazuje neku vrstu tutorijala samo eto da bi vam predstavila glavne protagoniste i ništa više. Priča se ne razvija pre tutorijala, likovi nisu zanimljivi pre i u toku nejga. Sve je nekako, ravna linija, do nekog trenutka kada njihova međusobna interakcija se ne rasplamsa.

Ni u jednom trenutku vas igra ne oduševi zbog dobrog gameplaya i zanimljivog razvoja događaja u toku igranja. Da tu ima nekoliko trenutaka i delova igre koje poprime tu mračnu atmosferu, ali to nekako brzo zamre. Kao da se Rocksteady plašio da od igre napravi nešto uzbudljivo i zanimljivo, mračno i efektivno za igrače, već se opredelio za stvar koja je svima mega popularna danas, a to je da sve prska, puca, da se sve šareni i da jednostavno ništa ne bude smisleno u većini trenutaka. Što ponovo kažem, jeste šteta uzevši u obzir način na koji je napisan scenario i sama ideja igre, priče, načina na koji su likovi napisani.

Dok ovo pišem prosto mi je neverovatno kako su od toliko dobrog materijala uspeli nekako da osakate ceo sistem mehanike i samog igranja, koji ponovo kažem, nije loš, ali jednostavno ne paše igračima, i ponovo kažem,ma koliko god u trenucima bio zabavan. To je najbolje rečeno, ona vrsta instant prolazne zabave, koja se konzumira u kratkim i brzim intervalima, nešto šta je tu, zabavno je, nestane jako brzo i vi totalno zaboravite da je iakda postojalo. A DC svet jednostavno zaslužuje nešto mnogo mnogo više od toga, što na žalost, nismo dobili. Nagora stvar u svemu tome što smo se svi plašili da će igra biti takva, nakon prvog trailera, dok je Rocksteady ubeđivao da će ipak biti nešto drugo, ali na žalost, ispala je baš onakva kakvu smo se svi plašili da ćemo dobiti.

Kada gledam šta sam sve napisao, rekao, užasno mi je krivo što ceo opis izgleda poprilično negativno kada je Suicide Squad Kill the Justice League u pitanju. Mada ruku na srce, ovo nije generalno loša igra, samo jeste razočarenje uzevši u obzir portfolio Rocksteady razvojnog tima. Možda smo previše očekivali, previše se nadali, ali dobili nešto šta smo već toliko puta videli u industriji proteklih godina. To je sigurno najveći problem ove igre, problem koji na žalost, ne može da se popravi, jer je on deo DNK-a ove igre. Rekavši sve to, kao što sam već par puta napomenuo, igra ume da bude zabavna, ukoliko ne tražite dubinu, iskustvo kao u Arkham Knigthu ili ranijim igrama i u stanju ste da prihvatite kompromise modernog gaming dizajna koji je poprilično dosadan u ovom slučaju. Tada igra je ono šta jeste, ustvari igra koja će vam pružiti zabavu u toku par sati i to je to.

Igru je ustupio zvanični distributer Warner Bros igara za Balkan – CD Media Greece

Suicide Squad Kill the Justice League
7.3