Stranded: Alien Dawn – recenzija

7.8
Stranded: Alien Dawn

Neki žanrovi jednostavno čine savršene videoigre. Dok povremeno miješanje ideja može biti revolucionarno ili u najmanju ruku jedinstvena perspektiva, spuštanje do nekih korijena koje je postavila industrija čini igrače zadovoljnim izdanje za izdanjem.

Uzimajući tu ideju i miješajući je s nekom strateškom izgradnjom grada, umjesto pristupa Minecraftu, počet ćete vidjeti naslove kao što su Dwarf Fortress ili Rimworld koji se rađaju. Stranded: Alien Dawn je iteracija tih formula, gdje se nakon prinudnog slijetanja na tuđi planet, preživjeli moraju udružiti svoje vještine kako bi izgradili kamp, preživjeli vremenske uvjete i bolesti, a sve dok se suprotstavljaju hordama kukaca poput stranih vrsta.

Održavajući doticaj s tim temeljima, Stranded: Alien Dawn pogađa sve tačke potrebne da ostane u skladu sa svojim precima, uz opsežna istraživanja, otkrića i istraživanja za igrače, kao i intuitivni korisnički interface i značajke dizajna koje omogućuju jednostavnu upotrebu i dovoljno tutorijala za početak. Iako Stranded: Alien Dawn možda ne nudi opsežan popis opcija ili događaja koje možete pronaći u Rimworldu, nudi iskustvo koje je lakše za igrače koji su oduvijek željeli ući u Rimworld—ali im je previše zastrašujuće—a sve to uz realnu grafiku.

Priča Stranded: Alien Dawn održava stvari jednostavnima kako bi vam omogućila da usput stvorite svoje. Srušivši se na tuđi planet, vaša grupa preživjelih mora napraviti kamp i preživjeti dovoljno dugo da pronađe izlaz s planeta. Dostupni su i dodatni scenariji, poput pokušaja izgradnje vojne baze ili grupe otpadnika koji pokušavaju pokrenuti trgovačku postaju. Izvan toga, nasumični događaji dogodit će se tokom vašeg vremena na planetu korištenjem istraživanja balonom na vrući zrak, što može dodati zalihe ili dodatne preživjele vašem kampu.

Likovi se biraju na početku igre, a igračima je na raspolaganju nekoliko opcija. Svaki lik ima različite sposobnosti i osobine koje ga čine korisnim za različite aspekte igre. Na primjer, možete pronaći stariju ženu koja neće moći toliko pomoći u gradnji ili lovu, ali je krojačica i odlična kuharica. Ili možda bivši vojni narednik koji je također zainteresiran za učenje o vještinama promatranja i istraživanja?

Bez obzira na to koga odaberete, uravnoteženi kamp sa svim pokrivenim bazama ključan je za preživljavanje. Iako slučajnost likova i scenarija nije ni približno duboka kao iskustva koja biste pronašli u drugim naslovima, Stranded: Alien Dawn čini stvari jednostavnijima.

Nakon što odaberete vaše likove, scenarij i lokaciju, konačno je vrijeme da uskočite. Odmah ulaskom u mod preživljavanja, na igraču je da uspostavi kamp sa svim osnovama. Izgradnja osnovnih skloništa koja likovima omogućuju spavanje, vatre za grijanje, kao i hrane i lijekova. Većina toga može se pokupiti od samog početka iz vaše srušene kapsule za bijeg, što vam omogućuje da počnete bez brige o skeniranju okoline odmah iza vrata. Nakon što se te stvari riješe, možete početi biti kreativni sa svijetom oko sebe.

Različiti tereni dopuštaju različite strategije, gdje podupiranje kampa uz planinu ili uz jezero može spriječiti neprijatelje da vam dolaze iz jednog smjera, ili ostanak bliže resursima može učiniti potrebu za dužim putovanjima ništavnim. Vegetacija i vrste oko vas mogu se promatrati kako bi se utvrdile namjene, što je od vitalnog značaja za istraživanje i izradu mnogih osnovnih potreba koje će vaš kamp imati. Sve te odluke pridonose uzbuđenju pokretanja novog svijeta.

Balansiranje opterećenja između vaših likova i mjerenje posla, spavanja i vremena za igru u skladu s tim veliki je dio Stranded: Alien Dawn. Održavanje raspoloženja jednako je važno kao i održavanje trbuha punim. Dartboards i boksačke vreće su neophodni da preživjeli ne dožive depresiju, dok je dostupno mnoštvo mogućnosti izrade između pripreme hrane, proizvodnje oružja i slično. Opet, dok se opsežnost opcija ne podudara s drugim naslovima, Stranded: Alien Dawn manje je stresna ulazna tačka u žanr.

Električne mreže i stvarna gradnja kuća podižu stvari na razinu dizajna i planiranja Simsa, ali povećavaju razinu udobnosti preživjelih, dok dodana tehnologija čini život lakšim i sigurnijim. Uzgoj i stočarstvo omogućavaju održivije zalihe hrane. U osnovi, proces započinjete jednostavno tražeći ono što možete i na kraju imate vlastitu potpunu postavku za preživljavanje, što je vrlo zadovoljavajući proces.

Razine vremena i temperature kako godine prolaze također stvaraju hitnu potrebu za toplom odjećom i boljim skloništima u prvoj godini igre, dok udari groma mogu oštetiti preživjele ili zgrade, što zahtijeva, na primjer, gromobran. Napadi životinja počinju se događati povremeno, čiji intenzitet raste kako vrijeme prolazi – održavajući pritisak da se nastavi napredovati iz dana u dan. Stalni pritisak da se postigne bolje istraživanje, održe zalihe hrane i obrane od napada pokretačka je snaga petlje igranja, i iako jednostavna, funkcionira prilično dobro.

Sve u svemu, Stranded: Alien Dawn uspijeva u svemu što pokušava unutar survival žanra. Iako se hardcore fanovima neće svidjeti nedostatak opcija u smislu generiranja likova, mogućnosti istraživanja i izrade, sve ovo djeluje kao nešto što će dobijati sve više pažnje s modificiranjem, ažuriranjima i DLC-ovima. Kao prvi ulazak u žanr, Stranded: Alien Dawn čini stvari jednostavnijim za razumijevanje i lakšim za početak, s dodatnim opcijama težine za one koji žele teže iskustvo, što ga čini univerzalnijim za bazu igrača.

Stranded: Alien Dawn
7.8