Steelrising – recenzija

7
Steelrising

Kralj Lui XVI je bio najpoznatiji po njegovoj surovoj vladavini, užasnom režimu koji je vodio i naravno toliko lošim vođenjem države, da je isprovocirao teška vremena koja su se razvila u revoluciju i sve to u trajanju od desetak godina.

Lui XVI je bio ljubitelj mehanike i satnih mehanizma, nekako ga je to oduševljavalo. Zamislite tu realnost da je uspeo, sa svojim pronalazačima, da dođe do rešenja kako da napravi automatone koje bi pokreato satni mehanizam? Zamislite i to da iskoristi ove automatone kako bi ugušio Francusku Revoluciju odmah na početku! Steelrising igra pokušava da prikaže igračima šta bi se desilo ako bi se baš to desilo već na početku Francuske Revolucije. To bi definitivno oblikovalo Francusku i glavni grad Pariz na totalno drugačiji način nego što je to slučaj u našem svetu. Clockwork-punk verzija Pariza, ma koliko brutalno zvučala, može izgledati intrigantno, strašno i istovremeno prelepo. Dobra stvar je što ne morate toliko zamišljati, već možete zaroniti u ovu fantastičnu mehaničku verziju Pariza sa kraja 18. veka.

Vi preuzimate ulogu Aegis, svesnog automatona koja je nekada služila kao igračica za proslave aristokrata. Marie-Antoinette kraljica Francuske u tom trenutku će vam dati prvi zadatak, a to je da spasite nekoliko bitnih ljudi Francuske. Kako igra odmiče, sretaćete i spasavaćete nekih od poznatih ličnosti Francuske u tom periodu, kao što su Lafayette, Robespierre i još par njih, uključujući i poznatog pronalazača koji je stvarno u osamnaestom veku napravio robota sa „clockwork“ sistemom u sebi Jacques de Vaucanson (jako lepa priča, google it! koji u ovoj igri nosi ime Eugene de Vaucanson. Igra je linearnog tipa, potrebno je krenuti od tačke A i završiti misiju na tačci B. U toku tog puta ćete otkrivati prečice i druge oblasti gde ćete moći po malo istraživati i uživati u divnom dizajnu clock-punk verzije Pariza 18. veka. Kako napredujete kroz igru, pronalazićete načina da dolazite do drugih oblasti koje će često sakrivati nešto korisno za vas. Tako da, blago istraživanje je svakako dobrodošlo, a neće vam biti teško uzevši u obzir odličan dizajn nivoa.

Za razliku od većine soulsborne igara, naracija priče je ovde poprilično direktna. Nema potrebe da zaključujete nešto sami, razbijate mozak šta ovo a šta ono znači i dolazite do pogrešnih zaključaka. Ovde je već sve crno belo. U igri postoji dijalog sistem gde možete istražiti sve i svašta od vaših ljudskih saradnika što bi vas još više uvuklo u ovaj odličan svet. Stvar koja nas je iznenadila je to da u par trenutaka ćete imati izbor odgovora ili radnji koje želite da odradite, iliti način na koji hoćete da završite misiju ili razgovor. Na trenutak, to ne izgleda kao velika stvar, ali najbolje od svega je to što ovi mali izbori mogu da utiču na završetak same igre i njen zaključak, što je apsolutno odlična stvar.

Steelrising je klasična kopija soulsborne igara. Ona to ne krije, ne želi da mislite da nije, već nekako ponosno preuzima taj epitet znajući da ima dosta toga novog i originalnog da ponudi da bi se razlikovala od svoje inspiracije. Gameplay mehanika se sastoji od pažljivog posmatranja neprijatelja, učeći pokrete i njihove šablone i onda zadavanje udaraca kada vam se otvori prilika za to. Igra može biti brutalna, naravno za one igrače koji nikada nisu igrali ovaj tip igara, a za one iskusnije možda bude lakša nego druge soulslike igre, iz prostog razloga jer je igra nekako pravljena da se svidi i da šansu apsolutno svim igračima.

Iako Steelrising ne krije koje igre su bila inspiracija za razvoj nje, ipak ima novih elemenata koji mogu da razbiju monotoniju soulslike igara kojih je sve više i više na tržištu. Da, naravno da se ovde radi o tome da zapamtite pokrete svojih neprijatelja, zauzmete superiorniju poziciju i onda odlučite da napadnete. Ipak, igra više nagrađuje malo agresivnije igranje, zbog toga su ubačeni i neki elementi koje nemamo u, pa recimo svim soulslike igrama. Aegis je agilna i brza, upravo zbog toga treba iskoristiti to. U svakom napadu, kada vam se istroši stamina iliti bolje rečeno, u ovom slučaju kada se Aegis pregrejava, imaćete priliku za, u pucačinam se to zove, active reload. Ako pogodite pravi trenutak, možete da time rashladite Aegis (napunite staminu) samo kliktom jednog dugmeta, a to može da vam dopusti da nastavite ubitačni kombo i rastavite svog neprijatelja u sastavne delove, bukvalno ovog puta.

Ovo možda ne deluje kao toliko velika stvar, ali samo ova „mala“ stvar dosta menja mehaniku i dinamiku samog gameplaya, pogotovo kada su u pitanju boss borbe. Ukoliko vežete više napada od jednom, načinićete da se vaš neprijatelj pregreje, a to je praktično kao stagger efekat u drugim souslike igrama. Kada dođete do toga, to znači da će vaš neprijatelj primati veći damage od vaših napada, a to je odlična prilika da dovršite neprijatelja, napravite ogroman vezani damage bossu i tako dalje. Kada smo kod bossova, vredi napomenuti da su oni samo, kako to da kažemo, malčice drugačija verzija običnih neprijatelja koje ćete susretati. Bolje rečeno, veća i sa više HP-a, ali njihov moveset se često ne razlikuje od neprijatelja sa kojima ste se već borili. Ovo nije problem, pogotovo ne za nove igrače koji žele da uđu u svet soulsborne igara, ali jeste za one iskusnije, kojima neće trebati više od jednog ili dva pokušaja da poraze bossa. Ovo nekako ide protiv celog smisla soulsborne podžanra, ali na žalost, šta je tu je. Upravo zbog ovoga, Steelrising je možda najpristupačnija soulsborne igra za nove igrače, koji tek žele da uđu u svet igara ovog podžanra.

Kada smo već krenuli, nastavićemo sa razvojem vašeg robotića Aegisa. Da, Anima Essence funkcioniše isto kao „duše“ u Dark Souls igrama. To će te koristiti kako bi nadogradili glavnu protagnistkinju, iliti bolje rečeno, investiraćete u nove delove njenog tela kako bi bila brža, bolja i ubitačnija u borbama. Kako se sve više i više levelujete, biće vam potrebno više anime da nadogradite određene delove. Ali to nije jedina stvar kojom se može nadograđivati Aegis. Tu su i moduli i oni praktično funkcionišu kao stalni buffovi kod Aegis. Njima možete da načinite da Aegis gubi manje HP-a u borbama, da joj Heat-sink bude veći, bolje rečeno da se ne pregrejava u bitkama, da povećava vreme za parry šanse u toku borbi i tako dalje. Module ne možete kupovati sa Anima Essence, već je potrebno da ih pronađete dok igrate igru, istražujete ili posle borbe sa bossovima ili jačim neprijateljima. Druga možda lakša opcija je jednostavno kupiti ih u Vestal Boutiqueu. U igri možete i nadograđivati koliko modula možete nadograditi iliti bolje rečeno, zalemiti za sebe. A to se radi Module Ključevima koje isto možete pronaći ili kupiti u neograničenim količinama u Vestal Butiku.

Istraživanje poprilično linearnih nivoa, sa po kojom prečicom i otvorenim prostorom će biti zanimljivije nego u nekim souls igrama. Steelrising je prelepo dizajniran. Razrušene ulice Pariza u clock-punk fazonu, stalna buka robota oko vas i alternativni izgled nekih od najpoznatijih lokacija u ovom gradu svetlosti će vas naterati da istražite svaki kutak do kojeg možete stići. Igra prosto rečeno nije mračna, šta više poprilično je šarenolika, naravno kada fabula do dozvoljaba a i mesto na kome se nalazite. Ni u jednom trenutku vam neće biti neprijatno ili teško gledati okoliš i uživati u njemu. Ovo je za svaku pohvalu jer iako mali tim, Spiders je uspeo da napravi poprilično verodostojno okruženje u ovoj verziji Francuske iz osamnaestog veka.

Steelrising je odlična kopija souls igara! Ne previše teška, dok ipak dovoljno da pruži izazov svim igračima. Divni mehanički svet koji je Kralj Lui XVI kreirao samo za vas je na dohvat ruke. Istraživanje, upoznavanje istorijskih ličnosti i interakcija sa njima daje igri poseban šarm, kao i veće investiranje u priču u odnosu na sličnim igrama ovog tipa. Tako da, ukoliko već niste, obratite pažnju na ovu igru i odigrajte je ukoliko možete.

Steelrising
7