Rogue Spirit – Recenzija

8
Rogue Spirit

Roguelite igre su pre nekoliko godina osvojile gaming tržište, bukvalno preko noći, kao nenajavljena oluja. Većina ovih igara karakteriše to što potiču iz malih studija, jer kao da je njima lakše praviti i eksperimentisati sa ovim žanrom.

Većina ovih igara je izometrijskog izvođenja, sa nekoliko izuzetaka iz prvog lica i najbolja stvar je što većina naslova su stvarno dobri. Retko koja roguelite igra baš failuje u svojim namerama, baš zbog toga što svako može napraviti ono šta poželi i bude originalan. Egzekucija žanra je uvek bila na nivou. Sa druge strane, skoro pa da nemamo roguelite igre iz trećeg lica, makar one koje su se istakle, sve do sada i Rogue Spirit, igre koja nam dolazi iz omalenog studija Kids With Sticks.

Vi ste u ulozi duha preranog preminulog princa kraljevine Midre. Haos se rašrio kraljestvom nakon vaše smrti i starešine ne znaju kako da spreče potpuno uništenje kraljevine. Jedini izlaz iz toga je prizivanje vašeg duha, veštog borca koji će svojim mogućnostima posedovanjem svojih neprijatelja uspeti da porazi sve verzije haosa u kraljevini Midre

Gameplay mehanike će biti poprilično izazovne za sve igrače, najviše zbog toga što ćete morati istraživati šta klasa koja vam je data na početku može i ne može da uradi. U igri postoji obični napad, jači napad, dodge mehanika kao i parry i block. Pored toga, na nivoima ćete moći sakupljati i specijalne napade iliti ajteme koje možete koristiti u borbi, kako defanzivne tako i ofanzivne prirode. Posle svakog runa iliti prerane smrti, dok ne pohvatate osnove, bićete bliži masterovanju određenih klasa. Pošto u igri ima preko 20 jedinica koje možete da preuzeti i kontrolisati jednom trenutku, biće vam potrebno poprilično vremena da nađete ono šta vama najviše odgovara. Ova stvar nikako nije loša, jer retko koja igra, bolje rečeno, ne sećam se da ijedna, ima possession sistem kao Rogue Spirit. Razlika između jedinica ume da bude poprilično drastična, čak i one koje su slične po klasi, melee ili ranged jedinice. Svaka od njih ima svoje prednosti i mane i na vama je da pronađete onu zlatnu sredinu nekoliko jedinica sa kojima možete igrati i preći igru. Nakon ubijanja neprijatelja, imaćete 30 sekundi da odlučite da li želite da preuzmete njegovo telo ili ne. U odrđeenim trenucima, ova mehanika će vam pomoći da preživite i nastavite igranje, ali naravno to znači da ćete morati nastaviti da igrate sa jedinicom koja nije baš po vašem ukusu. Makar dok ne naiđete ponovo na onu koja vama najviše paše.

Još jedna glavna stavka mehanike je to što ćete u svakom trenutku moći da se prebacite između duhovnog i fizičkog oblika. Duhovni oblik će vam služiti da brže prelazite mape i da se prišunjate neprijateljima za critical udarac otpozadi, ali skoro ni jedan crit neće iz prve ubiti neprijatelje, već će vam olakšati i dati mogućnost da lakše ubijete neprijatelja. Svaki neprijatelj ima i vision sight, kao u starim izometrijskim strategijama, tako da se morate kloniti njihovih pogleda čak i kada ste u duhovnoj formi, jer što dugo gledaju u vas, štasa je da će vas primetiti i napasti, a tada ćete se automatski prebaciti u fizičku formu kako bi nastavili borbu.

Igru odliuje raznolikost čak i kod ovih klasa, tako da melee jedinice nikada neće biti iste, čak ni slične i na svaku ćete morati da se naviknete. Svaka od njih ima svoje prednosti i mane, veliki damage na uštrb brzine ili možda jako agilni karakter bez jakog napada, ali ta agilnost vam dozvoljava da brzo napadnete i povučete se. Isto važi i za ranged jedinice. Sa nekima možete skidati neprijatelje iz daljine, makar dok vas ne primete i ne krenu ka vama, dok sa drugim morate biti ipak nešto bliže neprijateljima, ali napad je ubojitiji.

U igri imate deset nivoa koji su raspoređeni na pet bioma, iliti bolje rečeno okruženja. Svako pokušava da što bolje oslika japansku drevnu kulturu i poprilično fino uspeva u tome i sa ambijentom i muzikom koja je u igri. Opuštujuća i zanimljiva koja odlično prati akciju i sve šta se dešava u igri. Iako igra ima „samo“ 10 nivoa, svakim sledećim ponovnim prelaskom se oni menjaju, bolje rečeno proceduralno su generisani. Neprijatelji neće biti na istom mestu kao ni ostale stvari od interesa vama kao igraču.

Na svakoj mapi ćete imati nekoliko tajni koje možete rešiti, male slagalice koje će vam dati essence kristale i novac. Essence kristali služe za permanentnu nadogradnju vašeg lika, koje će se prenositi u svakom sledećem prelasku ili u svakom sledećem životu. Za novac koji sakupljate ćete moći kupovati nadogradnje koje će trajati samo u određenom runu. Essence kristale možete trošiti samo na početku igre, dok novac ćete moći trošiti i između nivoa, gde će se pojaviti merchant kako bi vam ponudio nasumične nadogradnje koje će vam koristiti u nastavku prelaza igre.

U igri imate određene izazove na svakoj drugoj mapi, neparnih brojeva (prvi, treći, peti nivo itd). Svaki challenge se razliuje od prethodnog jer ima određenu caku kako poraziti neprijatelja. Na primer, možete ubijati neprijatelje samo ukoliko deflektujete njihov napad, ili HP vam konstantno pada i da bi završili challenge morate da preuzmete telo svakog sledećeg poraženog neprijatelja. Challenge vas nagrađuju modifierima koje možete aktivirati preko svakog runa. Ova mehanika koja menja gamepaly isto u potpunosti menja mehaniku. Preko modifiera da ne možete preuzeti drugo telo u toku celog runa, ali dobijate veći health i damage, preko toga da imate više strela za ranged jedinicu ali sa manjim damageom, i tako dalje. Sve ovo menja gameplay mehaniku u svakom runu i tera vas da igrate iznova i iznova kako bi kompletirali igru sa svim modifierima zasebno aktivnim, ali kada pronađete jedinicu koja vam najviše odgovara, svaki run se može završiti za nešto više od dva sata igre.

Pored običnih neprijatelja, na svakom drugom nivou ćete se susreti sa jednim bossem koji je delom zadužen za haos koji je nastao u kraljevstvu Midra. Svaki boss će imati određene pokrete i šablone koje morate naučiti, i naravno nakon toga, morate da iskoristite sve šta ste naučili, biti smireni, staloženi i ubojiti kako bi ih porazili, jer ne zaboravite, ukoliko vas bilo ko ubije, čak i boss, vraćate se na početku igre. Svaki boss je priča za sebe i nećete imati nekoliko pokušaja jednim za drugim u toku igranja kako bi mogli da ih masterujete, već morate sve učiti u raskoraku kako napredujete kroz igru. Glavni savet je uvek gledati da vam HP bude na maksimalnom nivou pre boss bitke, tako da svakog neprijatelja pre toga morate metodično ubiti kako ne bi bili u situaciji da se suočite sa bossom sa malim healthom.

Rogue Spirit je bio jako prijatno iznenađenje za mene. Roguelite igre iz trećeg lica nisu toliko popularne na tržištu, pogotovo sa inovativnim mehanikama koju krase ovu igru. Ni jedan run vam neće biti dosadan i igra vas jednostavno tera da napredujete i ponavljate nivoe sve dok se ne izveštite kako bi prešli igru u jednom runu. Rekavši to, nikada neće biti lako, uvek će neki nivo praviti problem, tako da pažljivo morate birati vaše bitke i biti fokusirani sve vreme. Nakon kompletnog prelaza, verujem da ćete poželeti da odmah zaigrate novi run sa drugim modifierima i sposobnostima.

Rogue Spirit
8