Returnal PC – recenzija

10
Returnal PC

Returnalu je možda trebalo nešto više vremena nego drugim naslovima ekskluzivnim za PlayStation da konačno dođu na PC, ali ova zanimljiva mješavina brze akcije u trećem licu i roguelite napredovanja je napokon stigla za računare.

Osim otključavanja novih razina performansi koje nisu moguće na PlayStationu 5, Returnal dolazi s nekim novim vizuelnim postavkama, nizom postavki za prikaz i opcijama povećanja rezolucije te alatom za usporedbu postavljanja trake koja vam pomaže u finom podešavanju performansi.

Returnal je tehnički eksponat na PS5, s nevjerojatno bogatim umjetničkim smjerom koji svaki od šest različitih bioma čini užitkom istraživati. Njegove svijetle, neonske čestice i veliki, smrtonosni projektili preplavljuju okruženja i obasjavaju ih raznim bojama, naglašavajući uzbudljivu i brzu pucnjavu. Na računaru, još uvijek je najbolje uživati u akciji s DualSensom za koji je u konačnici dizajniran. Ako ga koristite s postavkama računala, imat ćete potpuni pristup istoj kontrolnoj shemi koja je bila prisutna na PS5, uključujući njegovu izvrsnu upotrebu prilagodljivih okidača za pojačavanje primarne i sekundarne paljbe.

Sasvim je u redu igrati i na bilo kojem drugom kontroleru, s odgovarajućim mapiranjem dugmadi koji čini igru jednako prirodnom. Međutim, ukoliko želite da vam Returnal bude lakši, onda preporučuje miš I tastarutu jer ćete puno bolju I bržu preglednost imati. Koji god način igre odabrali, Returnal je fantastičan.

Returnalov gameplay živi na velikom broju fps-a, zbog čega je bilo šta ispod 60 sličica u sekundi gotovo nemoguće preporučiti. Imajući to na umu, dobro je što ukupna iskorištenost hardvera i skalabilnost četiri grafičke postavke omogućuju širok raspon hardverskih konfiguracija kako biste izvukli najbolje iz akcije. A dodatni doprinos dobrom radu igre utiće sjajna optimizacija I činjenica da igra dolazi bez Denuvo zaštite za koju znamo da ubija performance na PC-u.

Nvidijin DLSS (bez DLSS 3 generiranja okvira) i AMD-ov FSR prisutni su kao što se i očekivalo, ali programeri Housemarque i Climax Studio također su dodali Nvidia NIS (tehnika linearnog skaliranja slike slična AMD-ovom FSR-u koja ne ovisi o platformi), Adaptive and Linearly Scaled Resolutions opcije i Variable Rate Shading.

U nastojanju da bude što grafički ambicioznija pomaže Returnalov najbolji alat za usporedbu. Obično, to nije ništa više od načina da se vidi kako igra može raditi na unaprijed određenim postavkama, ali Returnal ide korak dalje razlažući svaki aspekt igre koji testira. Od sistema čestica do guste volumetrijske magle, svaka scena spaja određene vizualne postavke zajedno i posebno ih testira, omogućujući vam da tačno vidite kako se vaš hardver nosi. Ovo je od neprocjenjive važnosti za određivanje postavki koje treba promijeniti za učinkovito povećanje performansi, a koje vjerojatno neće napraviti razliku, uklanjajući mnogo nagađanja tipičnih za ovaj proces.

Međutim, postoji jedan aspekt Returnalovog gameplaya koji je slab. Učitavanje između svake nove proceduralno generirane sobe u koju rutinski ulazite uzrokovalo je veliko zastajkivanje, bez obzira na postavke koje sam koristio. S obzirom na brzinu kojom se probijate kroz biome Returnala, to što se to stalno događa bilo je nevjerojatno ometajuće.

Returnal je igra koju je teško odrediti. S jedne strane, to je uvelike kombinacija postojećih žanrova igara: igrajte jednu rundu i vidjet ćete kako vrlo jasno crpi elemente iz roguelikeova, Souls-likeova, metroidvania, akcijskih platformera, bullet hell pucačina i horor igara. Ali, iako posuđuje iz svih tih žanrova, njegov jedinstveni tok osigurava da njegove haotične galerije za pucanje i jezivo pripovijedanje izgledaju sasvim novo. Promjenjiv, ali ne uznemirujući tempo, nepredvidiv narativ, tvrd kao nokat gameplay i konstantan osjećaj ambijentalnog terora – Returnalovi mnogi pokretni dijelovi spajaju se u rijetku pucačinu koja vas osvaja svojom mehanikom i svojom pričom i nikad vas ne pušta , zavodi vas svojim izazovima i slutnim osjećajem straha na svakom koraku.

Kada pokrenete Returnal, međuzvjezdani izviđač Selene Vassos sruši se na strani planet, Atropos, koji emitira misteriozni signal. Nasukana, Selene dolazi do nekih zapanjujućih otkrića na planetu, uključujući naslovnu značajku igre: kada umre, Selene se “vraća” na mjesto nesreće, naizgled neozlijeđena.

Selene luta proceduralno uređenim i naseljenim krajolicima Atroposa gomilajući opremu, unaprjeđujući svoje zdravlje i razinu oružja (koja se naziva stručnost) i ubija čudna stvorenja na planetu koja migolje pipcima, a sva ona žele vašu smrt.

Svaka vrsta neprijatelja ima vlastitu vrstu metka s predvidljivim uzorkom za učenje, ali kada spojite četiri ili više zajedno, čak i jednostavni neprijatelji mogu stvoriti složene, prekrasne svjetlosne predstave koje će vas srušiti ako niste na vrhu svog skilla.

Returnal je remek djelo. Njegova misteriozna priča i zahtjevna radnja djeluju intenzivno, impresivno i svježe. Brza borba uspijeva djelovati nevjerojatno zastrašujuće, a da nikada zapravo ne postane dosadna. Svaki trenutak je žurba, bilo zato što ste jedva izbjegli golemi ljubičasti laser ili zato što nemate pojma zašto astronaut iz Apollo ere prati svaki vaš pokret. Trebate li biti malo hrabri da igrate Returnal? Da. Trebate biti otporni na stalno umiranje? Pomaže. U svakom slučaju, Returnal je must play naslov!

Returnal PC
10
Gameplay 10 od 10