Return to Monkey Island – recenzija

Return to Monkey Island
9.5

Postoje stotine point-and-click avanturističkih igara, ali Monkey Island nedvojbeno je iznad svih njih. Od svog nastanka, ova franšiza stara 30 godina postala je legendarna po svojoj priči, zanimljivim zagonetkama, zadivljujućim lokacijama i nezaboravnim likovima.

Nažalost, posljednja igra u franšizi, Tales of Monkey Island koju je razvio Telltale Games, izašla je prije deset godina. Očekivao da ćemo jednog dana dobiti još jednu igru, ali nikad nisam očekivao da će se izvorni kreatori, Ron Gilbert i Dave Grossman, vratiti po prvi put od izdanja druge igre 1991. Da li su uopće mogli vratiti magiju koja je franšizu učinila jednom od najomiljenijih u historiji videoigara?

Prije mnogo godina, mladić po imenu Guybrush Threepwood stigao je na Mêlée Island™, odlučan da postane svjetski poznati pirat. Ali desetljeće nakon njegovih bezbrojnih avantura diljem Kariba boreći se sa zloglasnim nemrtvim piratom LeChuckom, on se nađe u slobodi. Nikada nije otkrio PRAVU tajnu Monkey Island™, zar ne?

Nakon što je čuo da LeChuck planira ekspediciju kako bi konačno otkrio tajnu, Guybrush odlučuje povratiti prošlu slavu i krenuti u uzbudljivu avanturu kako bi pobijedio svog starog glavnog neprijatelja! Iskusnom piratu poput njega trebalo bi biti lako, zar ne?

Međutim, po dolasku na Mêlée Island™, baš kao što je učinio prije mnogo vremena, otkriva da je njegova gusarska slava izblijedjela, da su njegovi stari kontakti otišli u mirovinu ili u zatvor, a nova generacija preuzela je vlast. Šta je još gore, ta generacija naizgled nema interesa financirati njegovu ekspediciju! Može li Guybrush pronaći ne samo tajnu Monkey Island™ nego i ostaviti novi trag na ovim Karibima nove generacije?

Historija franšize Monkey Island je fascinantna, ali preduga da bi bila ovdje objašnjena. Napišite nam u komentarima ukoliko želite da napravimo video na tu temu a do tada sve što trebate znati jest da su prve dvije igre u franšizi, The Secret of Monkey Island i Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge, kreirali Ron Gilbert i Dave Grossman, dva pionira žanra avanture tipa point-and-click. Nakon što su napustili LucasArts, drugi su kreatori odveli Guybrusha u smjeru koji nije bio u skladu s njihovim planom za franšizu. Ron Gilbert je godinama tvrdio da je želio da se može vratiti kako bi napravio svoju verziju Monkey Island 3, preuzimajući teme i viziju koje su utkale njegove ideje u igre.

Pa, Return to Monkey Island nije to. Ovo je puno bolje od svega što smo se nadali. Umjesto da naprave SVOJU verziju Monkey Island 3, Ron i Dave su umjesto toga uzeli najbolje od svake igre iz franšize I destilirali ih u ovaj naslov. Ovo nije reboot, ovo je nastavak koji odaje počast onome što je bilo prije dok nije postalo nešto. Poštuje druge programere i obožavatelje kasnijih naslova dok još uvijek priča svoju priču o tome što se događa Guybrushu Threepwoodu. Umjesto da bude zamka nostalgije s povratnom mehanikom, ova igra je moderna, uglađena pustolovna igra koja slučajno pokupi niti priče koje su ostale netaknute od 1991. godine.

Point-and-click avanturističke igre prešle su dug put od 90-ih kada je interface temeljen na riječima bio standard GUI. Umjesto toga, Return to Monkey Island koristi znatno pojednostavljeni sistem za interakciju sa svijetom. Kada mišem prijeđete iznad žarišne tačke ili stavke, dobijate jednu ili dvije akcije koje odgovaraju vašim tipkama miša. Opisi ovih radnji često su urnebesni sami po sebi, pokazujući da programeri nisu propustili priliku napuniti igru ​​šalama. S ovim novim sistemom više ne morate pogađati koja će kombinacija riječi unaprijediti igru. Umjesto toga, uzmete stavku i jednostavno je postavite iznad žarišne točke. Upalit će samo ako je to pravo rješenje.

Kad bih morao odabrati jednu kvalitetu avanturističkih igara koja će odbiti neke igrače, to bi bila “logika avanturističkih igara”. Ovo su zagonetke koje vjerojatno nemaju smisla nikome osim dizajnerima igre, a prve dvijeMonkey Island igre bile su apsolutno krcate njima. Pada mi na pamet hipnotiziranje majmuna pomoću banane na metronomu kako bi ga upotrijebio kao ključ za majmune da zatvori dotok vode do vodopada. Briljantno smiješno pisanje, ali sretno u shvatanju tog logičkog lanca! Return to Monkey Island smanjuje ovu logiku avanturističke igre. Umjesto spektakularnih logičkih skokova, većina se zagonetki umjesto toga oslanja na vaša opažanja okoline i sjećanja na razgovore koje ste vodili s likovima. To ne znači da u igri nema apsurdnih razina, ali ove zagonetke nisu tako neprozirne kao što su bile u ranijim naslovima.

A ako ikad zapnete, to se lako može ispraviti pomoću knjige u vašem inventoryu! Ova knjiga će vam dati tragove koji će vam pomoći da složite zagonetke. To je stručno implementiran sistem, očito dizajniran od strane ljudi koji poznaju izazove žanra point-and-click poput vlastitog džepa.

Glasovna gluma u igri je vrhunska. Mnogi glumci iz prethodnih igara u franšizi vraćaju se da daju glas svojim likovima, možda posljednji put. Dominic Armato, glas Guybrusha Threepwooda od filma The Curse of Monkey Island iz 1997., nastavlja dokazivati ​​da je savršena osoba za tu ulogu. I dalje zvuči istinito kao onaj koji želi biti pirat, ali s dodatnom nijansom žaljenja na vrhu. Ovo nije Guybrush s čupavim repom kojeg smo sreli prije toliko godina. Osjeća se zalutao (i figurativno i, ponekad, doslovno) i želi povratiti slavu iz prošlosti. Njegova su sjećanja obojena nostalgijom, a ponovno posjećivanje starih lokacija znači da ih gleda kroz ružičaste naočale. Kao i mnogi od nas koji se izgubimo u sjećanju, on se sjeća svega dobrog, ali ničeg lošeg. Osjeća se kao zaboravljena figura koju je pomela nova gusarska generacija. To je istinski dirljiva izvedba, koja bi se mogla vrlo povezati s onima koji su igrali originalni Monkey Island 90-ih.

Glazba je oduvijek bila vrhunac franšize, budući da vjerojatno ima jednu od najupečatljivijih glavnih tema bilo koje video igre u historiji. Čak i nakon odjavnih špica, zatekao bih se kako cijeli dan zviždim na tu muziku. Ostatak muzike u igri je jednako izvrstan, s novim pjesmama koje se neprimjetno miješaju s klasicima poput LeChuckove Theme i Stanove Used Ships.

Return to Monkey Island donosi potpuno novi umjetnički stil u franšizu, više nalik na dječji spomenar nego na pikselnu umjetnost iz starih dana ili crtani izgled ne baš tako starih igara. Po mom mišljenju, ovaj stil funkcionira spektakularno dobro. Likovi i okolina maštoviti su kao i uvijek, a ponovno zamišljanje poznatih lokacija, kao što je Mêlée Island™, odmah je prepoznatljivo. I ne samo to, već se i grafički stil uveliko oslanja na teme igre. Prije nego uopće započnemo novu igru, imamo opciju prelistati Guybrushov spomenar njegovih starih avantura. Ovo je izvrstan način da osvježite svoje sjećanje na događaje u prošlim igrama dok lijepo postavljate umjetnički stil igre.

Vjerujem da će Return to Monkey Island postati iznimno popularna igra. Za one koji su odrasli uz franšizu, Return ilustrira kako je razmišljati o svojoj mladosti i pokušati pronaći novu svrhu u svijetu koji je krenuo naprijed. Za one koji su novi, mogao bi im pružiti izvrsnu ulaznu tačku u potpuno novi žanr videoigara. Return nije samo povratak i slavljenje svega što ju je učinilo velikom; to je također izvanredan primjer žanra koji je utro put za gotovo svako duboko narativno iskustvo u današnjim videoigrama. Ron Gilbert, Dave Grossman i drugi likovi koji su stvorili ovu otkačenu verziju Kariba isporučili su igru ​​koja me nasmijala od početka do gotovo kraja.

Return to Monkey Island
9.5
Priča 10 od 10