Octopath Traveller II – recenzija

7.5
Octopath Traveller II

Octopath Traveller bio je ugodno iznenađenje kada je debitirao prije nekoliko godina. Njegov tada novi HD-2D engine bio je užitak za vidjeti, a igrivost je crpila inspiraciju iz nekih od najpoznatijih franšiza Square Enixa: duboka klasa i sistem prilagodbe u stilu Final Fantasyja pomiješan s nelinearnim istraživanjem i pričom s daškom borbe koja se ugledala na Bravely Default.

To su sjajna nadahnuća iz kojih se može crpiti, ali to je rezultiralo igrom koja, iako izvrsna, izgleda kao da se bori za poseban identitet. Možda su to i developeri prepoznali – s Octopath Traveler II, Square Enix izgleda pokušava dodati nove elemente igranja koji franšizi daju vlastitu osobnost. I, uglavnom je uspio.

Jezgra Octopath Travellera II tradicionalni je JRPG na poteze s mnogim uobičajenim elementima igranja: gradovi i tamnice koje treba istražiti, ciljevi koje treba ispuniti, itd. Dok većina JRPG-ova predstavlja linearnu metodu napredovanja, Octopath Traveler uzima vrlo različit pristup: Igru započinjete odabirom “glavnog” lika među osam kandidata. Ovaj lik ima vlastitu jedinstvenu pozadinu, priču i ciljeve te će služiti kao stalna prisutnost tokom vašeg igranja. Nakon uvodnog poglavlja priče, slobodni ste istraživati svijet po svom ukusu. Na kraju ćete upoznati ostalih sedam likova, što vam omogućuje da ih dovedete u svoju zabavu i također pratite njihove priče, a sve kulminira u finalu koje povezuje pojedinačne niti priče.

Zatim dolazimo do borbe, koja je najzadovoljavajućiji i najprivlačniji element Octopath Travelera II. Susreti na poteze nadograđuju se na temelje postavljene u originalu, naglašavajući potrebu za strateškim razbijanjem neprijateljske odbrane upotrebom specifičnih vještina i oružja. Tu je i “boost” sistem koji vam omogućuje značajno povećanje učinkovitosti akcija likova trošenjem Boost bodova koji se polako nakupljaju tokom svakog poteza borbe. Jedinstvena priroda svakog lika proteže se na njihovu izvedbu u borbi: svaki član grupe ima nekoliko individualnih vještina i osobina koje značajno utječu na njihove specifične radnje i tok borbe u cjelini. Samurajski ratnik Hikari donosi borbene vještine naučene od NPC-a u bitku, dok healer Castti može miješati predmete kako bi stvorio korisne ili štetne potione. Možda je najzabavnija od ovih vještina ona Ochette, žene-zvijeri koja može zarobiti neprijatelje i skuhati ih u meso koje obnavlja zdravlje i status – ili ih zadržati da koriste svoje vještine u borbi.

Također se ne morate zadovoljiti samo zadanim vještinama svojih likova. Kao iu izvornoj igri, likovima možete dodijeliti podspecijalizaciju, koji će im omogućiti da nauče aktivne i pasivne vještine specifične za svaku klasu, kao i opremanje širokim izborom oružja. Igrati se i otkrivati posebno učinkovite kombinacije opreme, sastava grupe i skupova vještina prilično je ugodno i korisno, jer svako otključavanje nove vještine dodaje nešto novo vašem cjelokupnom repertoaru – a skrivene klase i EX vještine koje se pronađu tokom igre dodaju još više iznenađenja i opcija.

Novi element borbene strategije Octopath Travellera II su Latent Powers, sposobnosti u stilu Limit-Break-a specifične za pojedinca koje mogu dramatično utjecati na borbu kada se koriste u pravo vrijeme. Latentna sposobnost svakog člana teama je drugačija: Osvald može transformirati napade s više ciljeva u snažno snažne napade s jednom metom, Throne može uzeti dodatni potez, Hikari i Ochette dobivaju pristup novim vještinama napada, a Temenos može probiti odbranu bilo kojim napadom. Korištenje ovih vještina u tandemu s pažljivo osmišljenim postavkama može stvoriti divno lukave rezultate.

Ipak, Octopath Traveler II nije bez nekih zamjerki i frustracija. Svaki lik koji vam se pridruži počinje na niskoj razini, zahtijevajući ulaganje vremena prije nego što se izjednači s ostatkom družine. Istraživanje tamnica i gradova vrlo je osnovno, s malo zagonetki ili trikova koji bi začinili tipično slijeđenje staza – sa samo nekoliko sporednih cesta koje vode do škrinja s blagom i odvode vas s utabane staze. Ponekad ste preplavljeni paralizom izbora što učiniti sljedeće u raznim pričama, dok se u drugim slučajevima osjećate kao da su svi vaši potencijalni sljedeći potezi avanture na visokoj razini koje bi vas mogle dovesti u probleme. Sistem rizik/nagrada za određene Path akcije je krajnje besmislen: neću ukaljati svoj ugled u gradu zbog pljačke ili tučnjave s ljudima, ali hoću ako ne uspijem namamiti NPC da se pridruži mojoj grupi? To nisu veliki nedostaci u svakom slučaju, ali to su stvari za koje se nadam da će biti izglađene i dotjerane u potencijalnim budućim izdanjima.

Octopath Traveler II idealan je nastavak. Nadovezuje se na temelje originala poboljšavajući ono što je funkcioniralo, uspostavljajući zajedničke stupove dizajna i igranja – borbene mehanike I priče – koji će se, nadamo se, nastaviti kroz buduće igre. Također ponavlja koncepte i ideje posuđene iz drugih JRPG-ova – ciklus dan/noć i Latentne sposobnosti – koje poboljšavaju cjelokupno iskustvo. Octopath Traveler II je užitak od početka do kraja.

Octopath Traveller II
7.5