NBA 2K24 Recenzija

8.5
NBA 2K24

Posle EA-ovog NFL-a obično nam stiže simulacija sporta koja je bliža nama, a to je košarka. Tačno kao sat, na početku septembra dočekali smo 2K Gamesov novi NBA naslov 2K24.

Kako to obično biva sa svim sportskim simulacijama, uvek očekujemo manje novina i više pohlepu za parama. Ima ih NFL u MUT-u, FIFA (FC) u FUT-u, a naravno u svemu tome prednjači NBA 2K sa MyCareer modom o čemu ćemo pričati kasnije. Ipak, iako smo navikli da nam svi oni vade novac iz džepa svake godine, nekako ne možemo da im odolimo jer želimo da vidimo nove ocene, nove transfere i sve ostalo u igri. Ove godine ta želja je jača nakon Denverovog osvajanja NBA prstena sa početkom leta, tako da iskreno, jedva sam čekao da uskočim u ovogodišnje izdanje NBA 2K igre i koliko su me neke stvari oduševli,e toliko sam se iskreno smorio sa nekim drugim, nego krenimo ispočetka.

Za razliku od prošlogodišnjih igara iz franšize, ova godina, na papiru, ali i u stvarnosti, ima najmanji broj novina. Kažem na papiru, zato što po gameplayu izgleda dosta slično (čitaj isto) kao 2k23, razlika u svemu tome je kako nam predsatvljaju proizvod. Da grafički izgleda još bolje nego prošle godine, ali nekako su zaboravili da naprave draft „novina“ za ovu kako bi malo bolje prodali proizvod, izmišljujući nešto šta ne postoji u naslovu. Možda se 2K opametio i odlučio da bude realan kada su promene u pitanju, tj one marginalne, neprimetne da se ne pominju kao nekada.

Rekavši sve ovo, gameplay u poslednjim, pa i ovom 2K basketu je blizu perfekcije. Što bi rekli moment-to-moment gameplay je odličan, animacije su sjajne, atmosfera je fantastična, apsolutno svaki aspekt same igre na parketu je zaista odličan. Mada imam jednu manu, a to je slavlje protivnika. Mislio sam da nešto nije u redu sa mojom igrom pa sam morao da promenim, ali znate kada neko pogodi koš u poslednjoj sekundi, još kada on bude odlučujuć, cela arena poludi, svi navijači, igrači su van sebe, pogotovo ako se radi o nekoj važnoj utakmici. Ovde toga nema. Nebitno da li postignete trojku sa trećine parketa ili poen za pobedu posle produžetaka, igrač će se poradovati sekund ipo do dve i onda nastaviti da hoda, totalno nezainteresovano, kao da se apsolutno ništa nije desilo. Bolje rečeno, kao da je neko robotima isključio mogućnost pokazivanja emocije. Mada pored toga, sam gameplay je prosto fantastičan.

Sada postoji jedna razlika od prethodnih igara, i ove godine se o tome priča na sva vrata. To je ProPLAY mehanika animacija koja je ubačena u igri. Većina igara ima generalne animacije koje se vežu za svakog lika. U sportskim igrama iako se to dešavalo ranije, nekako smo uvek želeli da igramo baš sa tim igračem, a to znači sve mane, tikove i vrline. To nikada nije moglo da se realizuje, mislim nikada, sve do sada. Sa ProPLAY mehanikom skoro svaki igrač u ligi, makar svaki makar malo bitan, ima svoju jednistvenu animaciju i ponašanje na terenu. Od malih tikova nogama do karakterističnog pomeranja rukama, dizanja ramena u toku trčanja i sitnih detalja u toku šuta, apsolutno je sve tu! Ovo čini da igra izgleda još realnije, neverovatnije u pokretu i pravo je osveženje u odnosu na prošlogodišnje naslove. Generalno gledano, samo ova novina je dosta važnija nego deset manjih koje su dolazile svake sledeće godine.

U igri je i dalje najzanimljiviji ali i najozloglašeniji mod, MyCareer, koji bi opušteno mogao da se zove Mo’ Money. Iliti Mo’ problem u ovom slučaju jer se sve vrti oko para, ne virtuelnih, već onih pravih, iz vašeg novčanika. Problem sa svim tim je to što je MyCareer mod praktično online mod u igri. Jeste da razvijate lika od pojavljivanja na terenu za basket do velike NBA karijere, ali kako bi napredovali kroz te faze, vi morate da igrate sa drugim igračima, koji otprilike pokušavaju isto. Vlasnici 25th Anniversary ili Black Mamba Edition će dobiti tonu in-game valute kako bi mogli da unaprede svog lika na početku, što bi značilo da bi krenuli sa rejtingom od blizu ili 80. Problem je to što će većina igrača igrati ovaj naslov sa osnovnom verzijom, a to znači da će njihov avatar krenuti u svoju avanturu ka ostvarenju NBA sna sa ocenom od 60. Pošto igra uparuje nove igrače sa novim, to znači da će vam se jako često pasti igrači koji eto, imaju dodatno keša i jednostavno žele da „nabudže“ svog igrača odmah, tako da ćete bukvalno udarati betonski zid iznova i iznova jer nećete moći da razvijate svog lika brzinom kojom bi trebalo. Samo zato jer ste odlučili da kupite osnovnu igru nadajući se da nema ovih užasnih mikrotransakcija. Istina je na žalost da su one agresivnije nego u prethodnom delu, što dovodi do velikog teranja igrača od najpopularnijih modova u igri. MyCareer jeste najzanimljivija stvar u NBA 2k24, ali isto tako prenapumpana virtuelnim novčanicama koje pršte na sve strane i užasno osakaćenim napretkom prema običnim igračima.

Sa druge strane, da u svetu nema toliko takozvanih „whale“-ova koji će nakupovati ocene za svog karaktera, progresija bi bila okej, jer bi se apsolutno svi sporo levelovali i nadograđivali svog lika. To bi postalo praktično pravo iskustvo mučenja kroz život dok ne postanete zvezda. Ovo nije čak ni kao da se borite protiv boljeg od vas, jer u trenucima ma koliko dobro i kreativno igrali, jednostavno čiste ocene će vas pobediti, ne umeće drugog igrača, a to dovodi do velike frustracije.

Sa druge strane, drugi najzanimljiviji mod je Mamba Moments, gde praktično proživljavate celu karijeru Kobe Bryanta. Najbolja stvar u svemu tome je što se ona zahuktava u periodu ranih 2000ih, što su izuzetno zanimljive za nas jer su tada bili neverovatni okršaji Sacramento Kingsa i LA Lakersa. Kingsi na leđima Divca i Stojakovića protiv LA Lakersa sa Šekom i Kobijem, prosto neprocenljivo je proživeti ponovo sve te fantastične utakmice. Mod nije toliko zanimljiv kao prošlogodišnji Jordan Moments, jer je, pa slobodno mogu reći, njegova karijera bila nekako upečatljivija. Možda samo zato što sam bio klinac 90ih, ili zato što je petorka Bullsa ostavila veći utisak na mene nego bilo koji drugi tim. Svakako, Mamba Moments nije za bacanje i odličan je kanal nostalgije u ovoj igri.

Kao bonus ove ere, tu je i LeBron era gde će te igrati sa fantastičnom trojkom Miami Heatsa iz 2009 pa na dalje. Tako da pored Kobeja, eto i Lebrona ni od kuda, kao sudar dva diva NBA košarke. Samo se nadam da ćemo nekada dobiti i Joker Momente, za nekih 10tak godina ili više, da se prisetimo dominacije Nuggetsa na NBA terenima kao što rade ovih godina.

NBA 2K24
8.5