MotoGP 24 – recenzija

Jonas Watzata
8.7
MotoGP 24

Na tržištu nemamo previše igara koje se bave simulacijom vožnje motora. Milestone je otprilike jedini developer koji izbacuje ovakve igre, i hvala bogu, poprilično dobro odrađuju svoj posao.

Jeste da dobijamo nove igre svake godine, ali Milestone se trudi da svaka sledeća verzija ima bitne promene, da to ne bude reskin igara kao što je to slučaj sa drugim sportskim simulacijama kao što je FC (FIFA) ili NBA 2K. Upravo zbog toga, fanovi su svake godine zahvalni novim delovima MotoGP serijala, a ovogodišnja igra, donosi još veće i bolje novine od prethodnik.

MotoGP 24 donosi mnogo novih stvari fokusiranih na realizam, dodajući nove mehanike kako bi ovo bila najuverljivija igra u serijalu do sada. I ove promene su svakako dobrodošle. Karijerni režim sada uključuje Tržište vozača, gde i igrači i AI-vozači mogu biti premešteni između timova u zavisnosti od njihovih performansi tokom sezona.

Za one koji nisu upoznati, MotoGP igre se značajno razlikuju od tradicionalnih simulacija trka automobila. Kontrolisanje motocikla zahteva suptilan balans veštine i finesa. Svaki zavoj zahteva precizno naginjanje, rano okretanje i izračunato kočenje. Greške su nemilosrdne, čak i sitne greške mogu rezultirati katastrofalnim padom. MotoGP 24 zadržava ovu nemilosrdnost, održavajući suštinu trka motocikala u stvarnom svetu. U poređenju sa prethodnikom, MotoGP 23, primetno poboljšanje leži u upravljanju motociklima kroz zavoje. U prethodnoj verziji, dodavanje gasa u sredini zavoja često je dovodilo do frustrirajućih automatskih korekcija, zbog čega bi se motocikl uspravio i skrenuo prema izlazu iz zavoja.

MotoGP 24 rešava ovaj problem, nudeći fluidnije i uverljivije iskustvo vožnje. Motocikli zadržavaju nagib kroz zavoje, uz suptilne okrete točkova i podrhtavanje, što dodaje realizmu i uzbuđenju svakog kruga. Ovo se ne svodi samo na brojeve na ekranu koji pokazuju koliko je vozač vredan, već uključuje dodatne funkcije fokusirane na društvene mreže koje su uvedene u igri prošle godine. Igrači će razvijati rivalstva na osnovu svojih performansi, šireći glasine o transferima i potencijalno utičući na vrednost vozača. Milestone je dodao Adaptivnu težinu koja je podrazumevano uključena.

Takođe napominje da ovo nije takozvani rubber banding i stvarno nije. Veštačka inteligencija se pametno takmiči i zanimljivo je videti vozača koji je previše agresivan i izleti sa staze. Ovo pomaže da se izbalansira situacija da li vas konkurencija nadmašuje ili vi nadmašujete konkurenciju, pri čemu se čini da je ovo drugo još uvek često. Ovo može varirati zavisno od staze, ali može biti primetno na početku jer sistem analizira i prilagođava se igraču. Ovo omogućava odlične trke sa veštačkom inteligencijom, što dodaje još uzbudljivih trenutaka trkama. Neuralni pomoćni sistem je uveden prošle godine radi bolje dostupnosti, a sa MotoGP 24, iskustvo igre može biti prilagođeno. To omogućava izgradnju samopouzdanja u trkama. Brzina igre van mreže takođe se može prilagoditi kako bi se igrači brže prilagodili. Ovo omogućava bolje razumevanje kako se trka na motoru razlikuje od trke u automobilu, što je potpuno drugačije u poređenju.

Milestone je ubacio i promenljivo vreme u trke, pa će ti možda trebati pit stop da promeniš gume na dužim stazama. Trke se podešavaju na promenljive vremenske uslove i mogu se prebaciti s oblačnog na kišovito. Upravljanje se drastično menja na mokrom, i sa ovim opcijama, igra postaje realnija, baš kao pravi sport. Takođe, to čini MotoGP 24 najrealnijim prikazom moto sporta do sad.

Nema mnogo boljih igara za ljubitelje motora od MotoGP serijala. Ali, MotoGP igre nisu uvek bile baš prijateljski nastrojene prema novim igračima. Srećom, Milestone je to popravio u MotoGP 24. Za početak, motori su dosta stabilniji, sa upravljanjem koje je manje sklono podupravljanju nego u prethodnim igrama. To omogućava igračima da biraju podešavanja koja su više usmerena na brzinu nego na stabilnost, podstičući te da više teraš motor do granica. Ipak, ako hoćeš da budeš najbrži vozač i pobediš AI na visokom nivou, moraš biti brz. Težina igre se nije promenila, ali je ulazna barijera sada dosta pristupačnija.

Druge promene, kao što je prilagodljiva težina koja menja brzinu AI-a da se poklapa s tvojom, takođe pomažu početnicima da se uhvate u koštac sa igrom. To može ponekad biti promašaj, ali uglavnom dobro radi posao u pronalaženju idealne težine za AI. Sprint trke su značajan dodatak stvarnom kalendaru. I dalje su tu u MotoGP igri, i bićeš upitan da li želiš da ih uključiš u svoje MotoGP 24 Karijera Mod iskustvo. Takođe možeš da napraviš prilagođeni kalendar u Karijera Modu, oblikujući svoje iskustvo za jednog igrača tako da uključiš svoje omiljene staze.

Prezentacija tokom trka je jednostavna ali efikasna. Sviđaju mi se snimci svih automobila i ljudi na stazi pre trke. Snimci kamere direktno s motora, kad se sudaram ili menjam motore, su takođe baš kul. HUD dobro radi posao pružanja informacija a da ti ne smeta u onome što treba da gledaš, motorima i stazi. MotoGP 24 izgleda i zvuči neverovatno kad si na stazi. Kao i sa Ride 5 prošle godine, morao sam da ostavim zvuk upaljen za ovu igru jer je zvuk motora na pravcima i brujanje dok usporavaš oko krivine bilo previše zadovoljavajuće da bih propustio. Staze izgledaju stvarno dobro, a efekti vremena i osvetljenje još više pomažu da se uroniš u iskustvo.

MotoGP 24 je veliki napredak u odnosu na prošlogodišnji naslov, u svakom smislu te reči. Nove mehanike su dobrodošle, a Racer Transfer još više približava igru realnim takmičenjma. Tu je i menjanje guma i sve ostalo šta čini ovu igru pravom simulacijom. Iako nije za svakoga, verujem da će se svideti svim fanovima MotoGP-a iako ih sigurno nema previše na ovim prostorima. A pošto je ovo jedina igra koja prati ovu tematiku, toplo je preporučujemo aposlutno svim fanovima trkačkih igara.

Ako želite biti u toku s najnovijim sadržajem, zapratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici i pridružite se našem  Discord serveru.

MotoGP 24
8.7