Monster Hunter Rise – recenzija

8.5
Monster Hunter Rise

Dosta je vremena prošlo od doba kada su u industriji postojali pioniri. Ljudi koji su stvarale igre koje su definisale žanrove, naslove kojima su se svi ugledali. Kako je vreme proticalo, industrija se svela u praćenju takozvanih trendsetera.

U poslednjih desetak godina retko koj naslov uspe da stvori kult oko sebe, postavi takoreći trend u svom žanru i od svega toga napravi svoju vrstu igara. Naravno tu je nezaobilazni Demon’s Solus kao pokretač souslike igara, a pored njega tu je i Monster Hunter. Serijal koji je početkom 2000tih godina bio ekstremno popularan samo na azijskom tržištu. Naravno da su tu bili igrači iz Amerike i Evrope, ali koliko god mnogoljudnije te regije bile, brojke se nisu mogle uporediti sa onima iz Azije. Premisa je bila isuviše jednostavna da bi neko mogao da poveruje da je ideja uspela, a cela „caka“ je bila u zaraznom gameplayu, takozvanom gameplay loopu koju je igra krasila.

Kako je vreme prolazilo i gaming granice u svetu se brisale, Monster Hunter se polako širio, preko Amerike u Evropu. Ipak, uvek je ostajao ekskluzivan za neki tip konzole, naslovi su bili izolovani i nedostupni večini igrača. Capcom, izdavač koji stoji iza ovog naslova je pre nekoliko godina odlučio to da promeni, te je izbacio Monster Hunter World za dve najpopularnije konzole na tržištu te sada već ne tako bliske 2018 godine, a nekoliko meseci i za PC, što je bilo potpuno iznenađenje i pravi vetar u leđa franšizi kao što je ova. Svi igrači, kako na PC-u tako i na konzolama su napokon mogli da uživaju u ovom divnom ostvarenju.

Nintendo je uvek držao neku vrstu ekskluzivnosti sa ovim naslovom, tako je 2021. godine izašao Monster Hunter Rise, najnoviji nastavak franšize isključivo za Nintendo Switch konzolu. Igra je oborila sve sa nogu, a ostao je žal što igru mogu igrati samo vlasnici Switch konzola. Nešto više od godinu dana nakon toga, MH Rise je napokon video svetlost dana na svim ostalim platformama, uključujući Xbox i Playstation prošle i trenutne generacije.

Priča i struktura misija

U Monster Hunter Rise igri preuzimate ulogu novog lovca, koji je tek unapređen u Kamura Selu, gde bliznakinje Minoto i Hinoa vode glavnu reč. Misija je poprilično jednostavna, potrebno je odlaziti u lov na čudovišta kako bi sakupljali sirovine, iskustvene poene i novac. Sve to će vam služiti kako bi nadogradili oppremu i postali još bolji lovac kako dođe vremenom. Selo je okruženo sa nekoliko regiona odakle vrebaju razna čudovišta. Lov nije čista zabava, već služi kao prevencija da ta čudovišta ne napadnu Kamura selo. Igra je struktuirana u misije različite težine. Na početku ćete dobijati misije sa jednom zvezidcom težine. Misije će se deliti od običnih skupljanja sirovina u određenoj regiji, preko ubijanja malih životinja, preko ubijanja onih velikih, za koje vam je potrebna pažnja, strpljenje i dobra taktika. Nakon rešavanja lakših misija, dobijaćete sirovine koje smo već pomenuli, a one će vam služiti da unapredite opremu i oružja.

Ubijanjem velikih čudovišta koje dominiraju određenim regijama, će vam se otključavati specijalni delovi opreme napravljeni isključivo od sirovina koje pokupite lovom na njih. Naravno, jedno veliko čudovište neće zadovoljiti potrebštine kovača za novu opremu, već ćete se morati vraćati u lov iznova i iznova. Nivo misija je u rasponu od jedne do pet zvezdica, gde vam se svaki sledeći nivo otvara kada završite takozvani „jako hitni“ zadatak koji vam se otvara nakon kompletiranja nekoiko običnih misija. Za svaku misiju ćete imati vremenski limit od 50 minuta. Na početku to izgleda i više nego dovoljno, jer dozvoljava igračima dosta da istražuje, ali kako napredujete kroz igru i otključavate nove regije i nivoe težine, planiranje vremena, opreme i svega ostalog će biti od krucijalnog značaja. Poznavanje pokreta svakog velikog čudovišta, strateški napadi i uništavanje njehovih delova dok ga ne oborite će biti jedno od najbitnijih stvari za igrača. To je mnogo bitnih stvari, ali jednostavno, sinergija svega šta radite je neophodna u ovom naslovu.

Online igranje

Pored igranja u single player režimu, moći ćete igrati i u multiplayeru, sa drugim lovcima. Bolje rečeno, single player porcija ove igre služi kao zagrevanje i pripremanje za izazove koje vam stižu u multiplayeru. Tada istrajnost, strpljenje i veština dolaze do izdražaja. Čudovišta su dosta jača, otpornija na vaše udarce, a i opasnija po vas. Iako možete igrati sa do četiri igrača i po jednim ljubimcem, potrebna je sinhronizacija i komunikacija ukoliko želite da pokorite čudovište jačeg nivoa težine. Naravno tu je i onaj momenat kada morate sinhronizovati sva oružja, magije i mogućnosti koje vaš karakter ima, kako bi oslabili i na kraju pokorili vaš lov.

Pored svega toga, kako vam ne bi bilo dosadno, u igri ćete imati dva ljubimca koji će vas verno pratiti. Tu je Palico ili maca koja je spremna za borbu u svakom trenutku i Palamude, životnja nalik mešavine psa i vuka koji će vas uvek verno pratiti i koje možete jahati za brži prelazak preko svake mape. Svaki od vaših ljubimaca će imati set oružja, koje isto možete praviti ili unapređivati, kao i opremu za njih.

Okej, napomenuli smo najbitnije stvari što se tiče strukture misija i same igre, ali nikako da se dotaknemo onog najbitnijeg dela, a to je gameplay. Monster Hunter je poprilično specifičan po tom pitanju. Mnogo igara je pokušalo da kopira stil igranja koji krasi MH franšizu, ali nikome nisu uspeli. U osnovi, već na početku ćete imati 14 različitih oružja. Na vama je da izaberete ono šta najviše vama odgovara. Tu će biti veliki mačevi za koje su vam potrebne obe ruke, koplja, samostreli, mač i štit, dvostruki mačevi, razne sekire i tako dalje. Jako je bitno da nađete oružje sa kojim možete najbolje igrati, jer se gameplay razlikuje od oružja do oružja koje koristite. Imate dve vrste napada, kombinaciju istih i nekoliko pokreta koji će vam omogućiti veću mobilnost na bojnom polju.

Veća oružja će često značiti da morate biti pažljiviji sa pokretima, jer će vam trebati više vremena da se pozicionirate ispred čudovišta i da zamahnete mačem kako bi ga udarili. Nećete imati vremena za vratolomije na nivou, već ćete morati da budete preračunati kada je potrebno i kako da zadate udarac neprijatelju. Manja oružja, recimo dva mača u rukama će vam dati agilnost i pokretljivost na nivou, ali zato vaši udarci neće biti toliko ubitačni kao što je to slučaj sa velikim oružjama. U misijama je potrebno poneti ono šta vama najviše odgovara i u čemu ste najbolji, jer niste u mogućnosti da promenite oružje kada vaš zadatak otpočne. Oružje će se u toku misija tupiti (neće biti oštro posle određenog vremena) tako da je potrebno da uvek nađete treuntak kada možete naoštriti vaša sečiva i nastaviti bitku. Nalazićete razne biljke i insekte koje će moći da unaprede vašu borbenu spremnost u određenom trenutku, kao i hranu koja će vam nadoknađivati staminu i napitke koje će vas lečiti.

U određenom delu sela, moći ćete da šaljete vaše ljubimce na tajne misije, kako bi istraživali razne regije i obeležavali mesta koja bi vam bila interesantna u toku istraživanja. Pošto na početku imate samo dva ljubimca, za ove misije ćete moći iznajmljivati parama koje budete zaradili druge ljubimce, kako bi uvek vaši verni pratioci koje kreirate na početku, uvek bili uz vas.

Grafika, dizajn i zvuk

Iako je igra rođena na Nintendo Switch konzoli, ona itekako predstavlja pravi nastavak Monster Hunter World igre, koja je u tom trenutku izašla samo na trenutnim konzolama, bez Switcha. To je bio svakako presedan. Ipak, Rise, iako takozvani nastavak, grafički ne izgleda na nivou Monster Hunter World naslova, što ne znači da izgleda imalo loše. Čiste teksture, nativna 4k rezolucija i 60 frejmova po sekundi je ono šta krasi ovaj naslov. Isto tako, mogućnost kustomiziranja video opcija u rangu onima na PC platformi je svakako još jedna stvar za pohvalu. Ipak, Monster Hunter naslovi nikada nisu bili oni koji su se hvalili grafikom, već naizgled jednostavnom ali ipak dubokom gameplayu.  Zvuk je isto odličan u igri, svi efekti su na mestu kao i savršena muzika koja prati sve šta se dešava na ekranu.

U igri možete izabrati da li hoćete da glasovi budu na Japanskom ili Engleskom, sve u zavisnosti da li hoćete da imate autentičnu japansku atmosferu ili želite da više razumete dijaloge bez potrebe za čitanjem.  Što se tiče samog dizajna nivoa, više nego očigledno je da je igra pravljenja za „manji“ sistem. Nivoi iako prostrani ipak nisu toliko veliki, a i vaše selo se ne može pohvaliti prostranošću, ipak, imate dovoljno mesta i prilike da istražujete koliko god želite. Iako je igra prvobitno izašla za Switch, postoji jedna razlika koja odvaja ovaj naslov od svog prethodnika, a to je dizajn samih nivoa. Do sada su oni bili na jednom nivou, bolje rečeno, sveš ta vidite ste mogli da istražite, bez mogućnosti da idete „na gore“ iliti vertikalno. Sada je ubačeno nekoliko nivoa na svakoj mapi, a njihovo istraživanje je moguće zbog nove Wirebug mehanike. Vaš lovac će imati mogućnost da se penje po svemu šta vidi na mapi, tako da baš kada pomisilte da ste istražili sve šta ste mogli na naizgled celoj mapi, otkrićete da se možete prebaciti na vertikalne, više nivoe gde su, pa totalno drugačija iznenađenja za vas. Preko određenih retkih sirovina, ruda do insekata i čudovišta koje je potrebno pronaći

Monster Hunter Rise iako nam dolazi sa treuntno najslabije konzole na tržištu, je pravi, punokrvni nastavak Monster Hunter World igre, u apsolutno svakom pogledu. Monster Hunter franšiza je dokaz kako naizgled jenostavni gameplay loop se može predsaviti na tako dubok i kompleksan način. Na početku jednostavna igra, koja svoju dubinu i kompleksnost otkriva svakim sledećim satom koji je igrate. Rise je jedna od onih igra koje možete igrati desetine, ako ne i stotine sati dok vam ne dosadi, ako se to uopšte desi, jer sve šta je u njoj je tako lepo skrojeno i prijatno za uživati u njemu.

Monster Hunter Rise
8.5