Midnight Suns – recenzija

9
Midnight Suns

Priča je nešto drugačija nego u nekim drugim Marvel igrama pa i filmovima jer se bavi, pa recimo okultizmom. Witch Lilith je nekako postala obmanuta zlom koje je okružuje i odlučila je da, pa pokori sve koji se pronađu ispred nje, a i ceo svet, univerzum a možda i više njih.

Vi ste u kontroli Huntera, kao što smo već rekli, sina glavnog antagoniste u igri. Njegov zadatak nije ni malo lak, jer mora da ujedini marvel heroje koji su svima već jako poznati: Iron Man, Wolverine, Captain America, Doctor Strange, Blade sa mlađom millenialskom gardom heroja, koji su u igri klinci a oni su, Magik, Nico Minoru, Spider-Man, Ghost Rider i još poneki. Tu nastaju prvi problemi jer matori superheroji nisu baš navikli da budu rame uz rame sa novim klincima, a na vama je da pronađete načina da svi oni nekako funkcionišu. Naravno tu je i Caretaker kuće iliti dvorca Abbey u kojem se sve dešava. Zanimljivo je da je Caretetaker isto povezana sa Witch Lilith, bolje rečeno, ona je njena sestra, dakle, vaša tetka.. Porodični problemi svuda postoje, pa i u Marvel univerzumu.

Već na početku ćete provesti, pa sigurno sat ili više praveći svog karaktera. Fazon u ovoj igri je isti kao recimo u Mass Effect naslovu, gde ćete moći da napravite Huntera baš kako vi želite da izgleda. Nakon tog nezaobilaznog dela, igra će vas ubaciti u mašinu prvih nekoliko sati. Oni će biti jednostavno prepunjeni informacijama koje, iskreno, nećete moći odmah da obradite u glavi. Igra će vas bombardovati o svemu i svačemu šta naiđe na vas sa čime se susretnete, od mehanike, tako preko likova do svega ostalog.

Tada je bitno da izdržite, da jednostavno prihvatite da je Firaxis napravio jednu poprilično dobru ali jako komplikovanu igru za početnike iliti one koji nisu toliko upoznati sa ovim žanrom i da svi morate proći kroz tu takozvanu golgotu prvih sati Midnigh Suns naslova. Posle nekog vremena, sve će jednostavno kliknuti, kako dinamični deo i borbe, tako i deo u kojem ćete provoditi vreme u dvorcu i igrati blagi dating simulator. Šalu na stranu, ali da, spremite se za mnogo čitanja, slušanja, balansiranja između likova i odgovora i pokušaja da budete najbolji prijatelj sa svima. Kako vreme prolazi, tako će vam biti jasnije šta je igra želela da vam kaže na početku i kako ustvari koji mehanizam stvarno funcioniše u praksi. Igra će tada i usporiti u neku ruku i dopustiti vam da joj se prepustite i počnete da uživate.

Svi mi koji volimo igre sa superherojima se jednako oduševljavamo kako njihovom pojavom tako i njihovim „mogućnostima“ u toku borbi. Niko ne bi igrao igru gde superheroj jednostavno ne može da baci auto ili da uništi sve pred sobom, ukoliko želi naravno. Koji ne može da okrene tok već izgubljene bitke u jednom trenutku i načini je pobedom. Sve to ćete moći da radite u Midnight Suns, ali za razliku od nekih, pa recimo popularnijih ili igara koje imaju gameplay mehaniku koja je lakša za svariti, ovde se ceo tok borbe odigra malo drugačije.

Midnight Suns je u osnovi potezna strategija sa teškim RPG elementima i naravno upotrebom karata. Da, ovde ima od svega po malo, tako da, kao što smo rekli na početku, strpljenje je vrlina kod ovog naslova. Kada kažemo potezna strategija, većina misli da svi likovi imaju takozvane kockice ili mesta u toku borbe gde može ili ne može da se kreće. To nije slučaj kod ovog naslova, već je mehanika nekako sličnija Mario+Rabbids naslovu nego recimo X-COM serijalu. Da, Firaxis jeste razvojni tim iza XCOM-a, ali hvala bogu da su modernizovali ceo gameplay za ovaj naslov, a nadamo se i za sve sledeće. Nego da nastavimo, izometrijski pogled na bojno polje gde čekate svoj red da zaigrate, ali kada dođe vaš red, u tom trenutku ćete moći da pozicionirate igrače u vidokrugu koji vam je dozvoljen gde god poželite i moćićete da se „šetate“ dok ne nađete mesto odakle ćete napasti ili gde ćete se sakriti koliko god želite. Igra vas neće ograničavati sa recimo, sedam koraka po superheroju. Sa druge strane, ograničavaće vas delimično razdaljinom gde ćete moći da e krećete. Ipak, to neće biti problem, jer strateško postavljanje jedinica je mnogo bitnije od toga koliko vi ustvari se možete kretati po trenutnoj mapi. A tada dolazi do izražaja novi sistem borbe, koji je okrenut sistemu karata.

U toku igranja ćete sakupljati, otkrivati i istraživati nove poteze, koji će biti u obliku karata. Nakon toga ćete u svakoj bitci dobijati osam karata koje su praktično potezi u toku borbe. Dobra stvar u svemu ovome je ta što ni jedna borba neće izgledati isto jer će imati taj random efekat, šta ćete dobiti a šta ne. To isto znači da u svakoj sledećoj borbi nakon izvlačenja karata ćete morati da pogledate šta se dobiti i napravite taktiku u odnosu na karte kojima raspolažete. Ukoliko vam se ne sviđa neka, moćićete da je zamenite, mada broj zamena je ograničen. Pored toga, uzevši u obzir da igrate sa superherojima, ovde nemate šanse i procente da li ćete pogoditi vašeg neprijatelja nekim udarcem ili nećete, već će svaki udarac biti precizan. Ovo nije olakšavajuća okolnost, uzevši u obzir to da je ceo tok igre poprilično nasumičan zbog datih karata. Još jedna dobra stvar u celom novom sistemu je ta da ukoliko neko iz vašeg tima bude oboren, to ne znači, makar ne u potpunosti da ste slabiji za tog karaktera, već svi njegovi turnovi, tj potezi se prebacuju na ostale heroje, što znači da ćete imati više poteza na raspolaganju po svakom turnu a to dovodi do toga da je svaka bitka, baš ono šta smo rekli, dinamična i prepunjena šansama da neko napravi herojski potez koji će promeniti tok bitke.

Ceo smisao bitke će se sastojati od nekoliko stavki koje je potrebno da znate i za koje morate da se pripremite. Prva i najbitnija je ta da pokušate da što pre pobijete svoje neprijatelje, ako ne to, onda makar u prvim turnovima da ih oslabite koliko možete. Kako bitka teče, ukoliko ste jednostavno opušteni, stvoriće se taj trenutak da će one previše dugo trajati i da će se nekako neprijatelj adaptirati na vas ukoliko mu date previše vremena da uradi to. Što znači da svaka bitka, u teoriji može postati poprilično mučenje ukoliko se oduži. Zanimljiva stvar u celoj dinamici svake bitke je to da ćete moći koristiti stvari koje su oko vas za prednost u njoj. Recimo moćićete da bacite jednog protivnika na drugog ili da iskoristite objekte kako bi ih lansirali u njih ili objekte u neprijatelje kako bi im zadali više štete, a sebi skratili trajanje borbe. Ubijanjem jedinica na početku ćete dobijati određene poene koje možete koristiti u toku bitke. Objekte možete bacati na neprijatelje koristeći baš ove poene, a ukoliko ih sakupite dovoljno, tu su i specijalne herojske karte koje će, pa jako često, napraviti pravi haos na mapi i u bitci. Možda čak i bolje od ovoga su kombinovani napati koji vam se mogu otvoriti u toku bitke koja se oduži.

Svaki od heroja će isprovocirati kod sebe ili kod svojih saboraca ultimativni i najjači napad, kojim možete uništiti nekoliko neprijatelja od jednog. U ovim trenucima vidimo raznolikost divnih animacija koje je Firaxis stvorio za sve nas. Svaki od heroja ima svoj set animacija, svaka animacija izgleda jednostavno odlično, i svaka od njih daje neverovatni osećaj uspeha kada sve iskombinujete i izvedete kako ste zamislili. Ukoliko vam u nekom trenutku bitke postanu previše lake, moćićete da podignete težinu, a podizanjem težine nećete samo povećati izazov već i nagrade koje ćete dobijati posle svake bitke. Nagrade i više XP-a ćete dobijati i rešavanjem sporednih izazova u toku bitaka, što isto donekle ubacuje još jedan dinamični deo u borbama, od kojeg mogu one biti još zanimljivije.

Kada niste u bitkama, vreme ćete provoditi u i oko dvorca Abbey kao što smo već napomenuli, komunicirajući sa drugim herojima i pronalazeći zlatnu sredinu da svi žive i sarađuju u neki vid harmonije. Kako vreme odmiče, sve ćete više i više vremena provoditi da napravite social bonds koji su vam potrebni da budete uspešni u igri, da bi u nekom trenutku shvatili, da ma koliko se trudili, svaka vaša „veza“ sa drugim likovima je nekako, površna. Ne kažemo da konverzacije nisu zanimljive, ali krajnji rezultat je ne toliko ispunjavajući kao za druge delove igre. Kada budete bili u mogućnosti, istraživaćete otvorenu mapu oko Abbeya i završavati neke jednostave slagalice i otkrivati tajne koje će vam koristiti u razgovorima i razvijanju karaktera. Kada malo bolje razmislimo, shvatamo da ova igra pa nudi sve, samo da imate nekih 60-80 sati vremena da je odigrate.

Na kraju šta možemo još reći za Marvel’s Midnight Suns, sem da je, pa pored High On Lifea možda još jedno lepo iznenađenje ove godine. Shvatamo da igra nije za svakoga, ali svi vi koji ste u mogućnosti da dopustite sebi par sati golgote pre nego što vas igra opčini svime šta može da ponudi, nećete se pokajati. Svakako ovo je najbolja Marvel igra koja je izašla u prethodnom periodu a možda i jedna od najboljih igara generalno u ovom žanru. Tako da svakako, igra vredi vaše pažnje, nebitno da li ste Marvel fan ili ne.

Midnight Suns
9
Replayability 9 od 10