Inkulinati – recenzija

9
Inkulinati

Da li mrzite kada vam ljudi kažu da će vam se igra početi sviđati tek nakon što je igrate dva, pet ili deset sati? Znam da znam – skoro sam napunio tridesete i rijetko imam dovoljno slobodnog vremena za još jedan neuspjeli pokušaj GoldenEye 007 Silosa na agentu 00.

Pa, oprostite što sam taj tip, jer molim sve da daju Inkulinatiju onoliko vremena koliko je potrebno da ima smisla – ulaganje se itekako isplati. Služeći kao debi za poljski indie studio Yaza Games, Inkulinati je Monty Python-ovska strateška igra srednjovjekovne tematike u kojoj koristite “živuću tintu” za crtanje niza razumnih životinjskih boraca na linearnom bojnom polju kako biste porazili svog neprijatelja, a također braneći svoj vlastiti avatar – svog Tiny Inkulinati Mastera. Samo ne dopustite da vas njegov šarmantni izgled zavede da mislite da je jednostavan. Grebanje Inkulinatijeve površine otkriva dubok, složen roguelike s elementima za izgradnju špila koji se kombiniraju s utorima, dometom, posebnim moćima i – što je najvažnije – pažljivim pozicioniranjem. Sve što trebate učiniti je baciti se na dubinu i pustiti ovu zagonetku da otkrije tešku ljubav. Samo ste jedan eureka trenutak udaljeni od blaženstva; kad klikne, Inkulinati nije samo briljantan – zapravo ne postoji ništa slično.

Unatoč tome što je lansiran tek 31. januara – Inkulinati je već osvojio nekoliko priznanja na Gamescomu za najbolju nezavisnu igru i najoriginalniju igru. Bio je to popriličan šok, ne samo zato što je njegova prisutnost na jednom ekranu na Microsoftovom štandu bila zasjenjena u odnosu na Pentiment slične tematike, koji se uzdizao s pola tuceta demoa tačno nasuprot skromnog štanda Yaza Gamesa.

Ipak, osim sličnih srednjovjekovnih umjetničkih stilova, ništa ih drugo ne povezuje; zapravo, Inkulinati bi se mogla pokazati najunikatnijom igrom 2023. To brzo postaje jasno u tutorijalu koji se sastoji od tri faze, gdje ćete naučiti njegov inicijalno zbunjujući pristup – Banners of Ruin susreće Age of Empires, s hrpom humora ubačenom da bi se napravila odlična atmosfera.

Ono što je najvažnije, uz sve njegove utjecaje na izgradnju palube, niste prisiljeni birati branitelje iz unaprijed određene postave ili postavljati nasumično odabrana stvorenja. Umjesto toga, morate odabrati pravu životinju tokom vašeg poteza, crtajući ih ograničenom rezervom tinte (zamislite kako je to izgledalo nekome ko ne zna da crta xD). Trake zdravlja, tinta i napadi uglavnom su u jednoznamenkastim brojevima, zbog čega se svaka odluka računa.

Tutorijal sam po sebi postavlja onoliko pitanja koliko i odgovora – vjerojatno ćete krenuti sa igrom shvaćajući samo pola mehanike Inkulinatija, ne samo zato što mnoge od njih nisu predstavljene već kako bi igra imala i elemente iznenađenja.

Ubrzo uspostavljate vlastiti stil igranja, samo da bi ga odmah poništili Inkulinatijevi sve raznolikiji izazovi – nove jedinice, veliki potezi, različiti izgledi stranica i povremena apokalipsa. Svaki aspekt bitke pažljivo je kreiran i uravnotežen, često nauštrb toka, ali postoji mnogo načina da dobijete borbu.

Naposljetku, uđete u šahovski način razmišljanja razmišljajući nekoliko poteza unaprijed, ali uvijek postoji iznenađenje ili dva koja čekaju da preokrenu bitku naopačke – opasnosti iz okoline mogu se umiješati u vaše planove, iako također mogu staviti vašeg protivnika u puno slabiju poziciju , isto. Ove dinamičke prijetnje često su najbolji trenuci u svakoj borbi – možete slijediti Yazine preporuke kako biste brzo pobijedili u bitkama i ne izvlačili nepotrebne jedinice, ali to vas neće spriječiti da dugo razmišljate o svojoj strategiji.

Inkulinati je izvrsna igra koja je još bolja u co-opu. Jasno je da nije sasvim dovršeno, ali Yaza Games to zna i aktivno potiče povratne informacije od trenutka kada pokrenete igru.

Čak i bez većih promjena u formuli, to je i dalje jedna od najspecifičnijih i najhipnotizirajućih igara u novije vrijeme, koju moraju igrati svi koji su u iskušenju njezinog čudnog, prekrasnog svijeta. Uz nekoliko izmjena? Yaza Games bi mogao naći još nekoliko nagrada u svom ormaru trofeja prije kraja 2023.

Inkulinati
9
Mehanike 8 od 10