High on Life – recenzija

9
High on Life

Igre bi trebalo da budu zabavni medijum. Kako vreme prolazi, cela industrija teži ka toj sumanutoj fotorealističnosti, preozbiljim temama koje su bile rezervisane za dokumentarce ili neke „cinema“ filmove što bi rekao Scorsese.

Ne kažemo da to nisu kvalitetne igre, ali dosta njih često ostavlja taj overthinking momenat u vama, često vas rastuže ili možda nekada i rasplaču. Jeste da, zabave vas, ubace vas u taj maštoviti svet, ali retko koja uspe da vas kvalitetno nasmeje. Retko ko danas ima „guts“ da napravi nešto neozbiljno i totalno opušteno u nadi da igrači i dalje mogu prepoznati to kao dobru stvar.

High on Life, igra koja nam dolazi od Squanch Games razvojnog tima, čiji je najpoznatiji naslov do sada bio Troves saves the Universe, i od kreatora jedne od najboljih animiranih TV serija današnjice, Rick & Morty, je naslov koji baš teži ka svemu tome, ka nekarakterističnosti igara današnjice, pružajući igraču jednostavno, zanimljivo i zarazno iskustvo sa (subjektivno) savršenim humorom u današnje vreme.

Sigurno ste se pitali, šta biste radili kada bi se desila invazija vanzemaljaca dok sedite za kompom preko vikenda, igrate svoju omiljenu igru, dok vaša sestra planira veliku žurku sa previše opijata i alkohola. Ukratko to je glavna premisa High on Life naslova. Savršeni vikend u predgrađu američkog grada biva prekinut usled invazije vanzemaljaca koji su odlučni da porobe ceo ljudski rod zbog sebičnih razloga. Ime igre nagoveštava o čemu se radi, ali na vama je da to saznate sami. U toku invazije, vama ništa ne preostaje nego da pobegnete i spasite živu glavu, a tada nailazite na vašeg vernog saputnika, pričljivog vanzemaljca u obliku pištolja koji ima poprilično ljudsko ime, Kenny. Od tog trenutka, na vama je da preživite, sprečite invaziju i skontate zašto gomila vanzemaljaca želi da uništi planetu zemlju i porobi sve ljude.

Na početku, kada uzmete Kennya po prvi put, ujedno i vaš glavi i najpričljiviji pištolj, igra može izgledati kao da nije najbolje skrojeno pucačko iskustvo. Nekako deluje tromo i eh, čudno. Kako vreme prolazi, tako ćete početi da shvatate da ovo nije „slow-paced“ igra kao što su svi mislili i kao što ćete je sigurno igrati na početku, već jako jako brza pucačina. Kako otključavate nove mogućnosti, dodatna oružja, ujedno i glavne likove pored vas, igra dobija jedan savršen oblik, odličnog zabavnog medijuma. Dok prelazite High on Life, napucavate se sa čudnim vanzemaljcima koji često imaju potrebu da zaigraju u toku bitke, slušajući njihove izgovore i žaljenja što znaju da će umreti u toku bitke sa vama, često ćete pomisliti kako jednostavno ne želite da je završite. Glavni razlog je to što ovakvih igara praktično nema na tržištu. Okej, dobili smo nekoliko u prošlosti, koje sebe nisu shvatale toliko ozbiljno, kao što je prvi Borderlands, stari Timesplitters serijal, ali sigurno niko do sada nije uspeo da uhvati taj savršen trenutak neozbiljnosti, zabave i odličnog gameplaya kao High on Life.

Pa u čemu je tajna onda? Prost odogovor, u jednostavnosti svega šta vam High on Life nudi, totalno opuštenom pristupu i over the top Rick & Morty humoru pretečenom u igrački medijum sa savšeno fluidnom gameplay mehanikom kojom retko koja igra se može pohvatili danas. Ipak, nije sve tako lagano kao na početku, jer kako napredujete, tako će sve više i više članova C3 Kartela pokušati da vas ubije odjednom. Tada na scenu stupa sve šta ste naučili u prvih nekoliko sati, mogućnosti koje vam daju oruđa koja nalazite u toku igranja i snalažljivost na svakom terenu. Tada igra postaje šareni Quake fazon. Sve pršti i leti na sve strane dok vi pokušavate da pronađete poslednjeg neprijatelja ili izbegnete smrtonosni projektil snajpera koji vreba na warpovonoj vanzemaljskoj bazi nekoliko desetina metara od vas. Abilites koje otključavate vremenom vam neće pomoći samo u okršajima sa čudno zabavnim dizajniranim vanzemaljcima, već i u delovima gde je potrebno da pokažete šta ste naučili iz platformskih igara. High on Life nije samo pucačina, već dosta toga pozajmljuje iz popularnog „metroidvania“ žanra.

U igri imate nekoliko svetova koje ćete posetiti kao i njihove delove. Prvi put kada ih posetite, nećete svuda moći da odete, da istražite, jednostavno jer nećete imati sve mogućnosti koje su vam potrebne da to uradite. Kako napredujete, tako vas igra nagrađuje stvarima koje će vam pomoći u istraživanju, a istraživanje vam donosi više para, a više para pa nove nadogradnje za vaše oružje ili Bounty Hunter odelo u kojem ste se našli. Igra jednostavno i suptilno otkriva igračima koliko je duboka i kompleksna u nekim trenucima, iako na početku deluje poprilično plitko i jednostavno. Tako da popularni „backtracking“ je obavezan ukoliko želite da otkrijete sve tajne ove igre iliti sakupite sve collectibles ajteme.

A sada da se vratimo na oružja i naše glavne junake, takozvane Gatlians. U igri ćete pronaći pet ovih vanzemaljaca, čiji je svet nekada davno uništen od strane istog skupa vanzemaljaca koji je napao zemlju. Svaki od gatlijana koje uzmete će imati jedinstveni dijalog sa vama, svako će komentarisati trenutke u kojima se nalazite poprilično jedinstveno. Sama zabava dolazi iz dijaloga, iliti monologa upućeni vama dok topite i uništavate neprijatelje koji su ispred vas. Ipak, svaki gatlijan priča samo ukoliko je on primarno oružje, svaki gatlijan ima komentare na glavne misije samo ukoliko njega držite. Tako da se tada rađa ta neverovatna želja da odigrate ponovo igru kako bi samo čuli šta svako od njih ima da kaže u određenim bitnim trenucima. Naravno ti komentari su često u 18+ fazonu, tako da, pazite sa kim ste u sobi kada budete igrali ovu igru.

Sa druge strane, nisu oni jedine zvezde ove igre, jer ceo svet je neverovatno skrojen i na svakom uglu možete naći zabavne likove koji će vam ulepšati igranje. Nebitno da li je to vanzemaljac koji je, pa praktično jedna velika guza i prdenjem komunicira sa sovjim ocem ili možda malena braća krijumčari koji prodaju telesne tečnosti vanzemaljaca iz privatnih delova ili po zahtevu vas posipaju kakom kada je to potrebno. Ili možda je to klinac od 30 godina koji jednostavno napinje kako bi ga vi ubili, ali svaki izbor je apsolutno na vama. Svaki izbor ima svoje određene dijaloge koji se trigeruju i koji su uvek urnebesni.

Humor u ovoj igri se može poprilično lako opisati – društvo koje se sakupilo i pod dejstvom psihodeličnih supstanci pokušavaju da ispričaju događaje i priče kroz koje su prošli. Igra jednostavno tera da se glasno smejete, a meni lično najbolji trenutak je bio gledanje filma u warpovanom ljudskom bioskopu sa vanzemaljcima. Njihovi komentari su jednostavno, fantastični iz sekunde u sekund. Morao sam prekinuti posle 10 minuta kako bih obrisao suze sa lica od količine dobrih opaski. Da ne zaboravim da u igri i glavnom hub mestu, Blimp City, koji je ukrašen na svakom koraku TV ekranima, možete gledati bizarne reklame za još bizarnije proizvode u ovom čudnom vanzemaljskom svetu. Suvišno je napomenuti da igra praktično u trenucima ismejava moderno društvo na najbrutalniji i najbolji način, a dok igrate će vam biti jasno i zašto. Nikada nećete znati šta vaš čeka iza sledećeg ugla i koji komentar će vas oboriti sa nogu, a to je jedna od glavnih i najlepših stvari u ovoj igri.

Svetovi koje posećujete su odrađeni odlično, kao i ljudi koji ih naseljuju. Stalno ćete nailaziti na zabavne likove a sve izgleda šareno i vickasto u svakom mogućem smislu. Naravno moramo da naglasimo da grafički igra ne izgleda nešto ultra savršeno prelepo, ali sve kockice neozbiljnosti se sklapaju kada shvatite da, ukoliko bi igra izgledala bilo kako drugačije, to ne bi bilo to. Što se tiče zvukova i glasovnih gluma, pa suludo je bilo šta loše reći za ovo.Od psihodelične pozadinske muzike preko glasova i efekata, sve je, pa odrađeno skoro pa savršeno. Pošto je High on Life neki tip metroidvanije, nakon otkrivanja svakog nivoa iliti sveta, mu se možete vratiti kada god budete poželeli, ukoliko mislite da niste istražili sve ili niste do kraja čuli raspravu na delu mosta koji je sasvim slučajno završio u vanzemaljskom svetu.

Kada podvučemo crtu, High on Life je jedna od najboljih igara u 2022. godini. Okej možda ne baš najbolja ali sigurno najprijatnije iznenađenje i igra koju je najzabavnije igrati, slušati i uživati u njoj. Kao što sam pričao sa kolegom Adijem, ovu igru bih stavio kao Must Play za svakog gejmera koji ima sposoban PC ili Xbox da je pokrene, jer je igra deo Gamepass ponude na ovim platformama. Ukoliko želite ludu zabavu i odličan humor, over the top akciju i savršeno skrojene likove, ovo je definitivno igra za vas, ali isto tako, verujem da je ovo igra čiji humor neće moći svako da svari, na žalost.

High on Life
9
Humor 10 od 10