Exoprimal – recenzija

8
Exoprimal

Uvek je upitno kako će neka igra proći ukoliko ima samo multiplayer mod u sebi. Tu nema neke detaljne priče niti single player uživanja na koji su neki igrači navikli.

Sav fokus u ovim igrama je stavljen na igranje protiv živih igrača, i da, slažem se, to nije za svakoga. Sa druge strane, ovaj princip igara nije stran u industriji i imamo neke naslove koji su jednostavno postali hit u apsolutno svakom pogledu iako su online only. Pogledajte samo Overwatch ili Fortnite. Okej Fortnite nije baš dobar primer jer je to Battle Royale u srži, ali Overwatch je class-based shooter, nešto slično kao i igra o kojoj smo već pričali tokom beta testiranja, a o kojoj ćemo pričati i u ovom opisu.

Capcom je poznat po tome što izbacuje kvalitetne igre, ali u poslednje vreme one se više fokusiraju na single player uživanja. Sa najavom Exprimala, svi su bili u čudu jer nije bilo jasno ljudima šta to Capcom pokušava da uradi. Sa prvom betom, sve te sumnje su pale u vodu jer je Capcom pokazao da tačno zna šta radi i da zna šta želi da dostavi igračima. Jednostavna squad-class based pucačina iz trećeg lica u kojima ubijate horde i horde neprijatleja i okej, malo i druge igrače Iako taj PvPvE sistem nije toliko mega popularan, Capcom je odlučio da se kocka i izbaci igru koja prkosi svim pravilima i značenju reči „popularno“ na tržištu.

U 2040. godini, lažna veštačka inteligencija neprestano izvlači pilote iz različitih vremena u prošlosti i budućnosti kako bi učestvovali u njegovim poremećenim ratnim igrama u kojima moraju da se bore i sa dinosaurusima i jedni sa drugima. Priča biva najčešće ispričana na prilično nov način u Exoprimalu, integrisani su direktno u multiplayer. Kada završite nekoliko mečeva, priča će se razvijati u formi CGI-a ili će se aktivirati specijalne misije sa određenim CGI filmovima u igri. Svaki put kada se to dogodi, igra otključava dodatne tipove misija i dinosauruse koji se mogu pojaviti u vašim budućim mečevima. Ekoprimal-ova priča u velikoj meri služi kao jednostavna osnova koja opravdava igru u kojoj se borite sa dinosaurusima u mech odelima.

Exoprimal se poprilično lepo pozicionirao, čak i u trajanju bete među multiplayer shooterima. U većini igara većina se bori jedni protiv drugih za kontrolu nad velikim prstenom ili prevlast na tabeli, U Exoprimalu imate timove koji se bore protiv pet talasa dinosaurusa u trci do cilja. Dino Survival je jedini mod igranja u ovom trenutku, gde su mečevi podeljeni u dve faze. Smisao igre je ubijati horde dinosaurusa što brže možete, sa ciljem da dođete do „konačnog susreta“ gde trka još uvek traje, ali cilj se prebacuje na pratnju kocke, nabijanje čekića ili ponekad preuzimajući kontrolu nad radioaktivnom T-Rexu prekriven ljubičastim plihovima. Samo ovo dosta razlikuje Exoprimal od mnogih igara na trižtu. Bonus za sve to je i mogućnost biranje načina igranja, jer vam omogućavaju da izaberete da li želite da tražite meč koji uključuje PVP ili ga uopšte nema, a glavna razlika je u kraju, tj da li postoji borba između timova u završnici meča ili ne.

Kao i kod svake igre ovog tipa, da kažemo trke sa protivnicima, ona stvara neki primarni poriv da se bude prvi. Tome pomažu crveni fantomi protivničkog tima koji iskaču između talasa i redovna obaveštenja koja vam govore da li ste brži ili sporiji od njih. Ono što nije tako dobra je zbunjujuća odluka igre da osigura da su najranije trke jednako zanimljive kao i ona mučna reklama Marka Džejkoba u kojoj su tri devojke izgovarale „Dejzi Dejzi Dejzi“ iznova i iznova dok su se valjale u nekoj travi.

Igrači imaju izbor dvanaest Exosuitsa koje mogu da biraju po klasama: Napad, Tenk i Podrška. Svako odelo ima specifično oružje, klasne sposobnosti, ultimate i opremu. Iako oružje i sposobnosti nisu zamenljivi, igrači mogu da biraju između šest različitih uređaja koji mogu pružiti ofanzivnu ili defanzivnu podršku.

Gameplay je iz trećeg lica i poprilično je fluidan, kako pucanje, tako i kretanje svih likova koje budete izabrali. U zavisnosti kakvu klasu izaberete, bićete sporiji ili brži na bojnom polju, moćićete da igrate napadački ili da budete podrška ukoliko je to potrebno timu. Dobra stvar je u tome što se apsolutno svaka klasa drastično razlikuje od druge, tako da ova igra može biti zabavna kako onima koji vole fast paced igre, tako i onima koji bi možda uživali u nekim sporijim naslovima, bolje rečeno, ima od svega i za svakoga po nešto

Iako već postoje klase iliti odela njih slobodno možete da menjate da bi se prilagodili trenutnom meču u kojim igrate, kao i protivnicima. Dok kompleti Exosuit poseduju priličnu količinu fantazije moći sa jakim sposobnostima i oružjem, skoro svaki komplet se oseća inspirisan likom iz postojećih pucačina heroja kao što su Overwatch i Paladins.

Moduli su Exoprimal-ova varijacija sistema perk. Egzoodela mogu biti opremljena sa tri pogodnosti koje jačaju snagu pilota. Oni se mogu otključati podizanjem nivoa, a zatim kupovinom sa valutom u igri koja se zove Biccoins. Moduli su dobro zaokruženi i prilično jednostavni, kao što je povećano smanjenje štete ili veće brzine ponovnog punjenja. Međutim, ističući sistem su specifični modovi prilagođeni poboljšanju kompleta Exosuit-a. Iznenadilo me je koliko su se kompleti osećali zabavnije kada su vremena hlađenja smanjena ili je određena sposobnost promenjena da postane jača varijacija. To je omogućilo kompletu svake jedinice da bolje teče i da se kao rezultat toga oseća snažnije.

Najveća prednost u Exoprimalu je raznolikost u svim mehanizmima pruža ponešto za svakoga. Ovde nema nijednog koji se oseća neprikladnim ili čak beskorisnim, ali u zavisnosti od situacije možda biste želeli da ih zamenite. Na primer; iscelitelj možda neće biti najkorisniji u ranim talasima i umesto toga ta dodatna vatrena moć vam može dati prednost.

Exoprimal pokreće Capcomov RE Engine, koji  uvek iznenađujuje mogućnostima šta sve može da prikaže i nikada razočarava, a ujedno on pokreće sve Capcomove igre. Uz to, ovde je malo drugačija priča. Igra ne izgleda tako detaljno kao, recimo, rimejk Resident Evil 4 ili Devil Mai Cry 5, ali postoji argument u ovom slučaju, jer malo manje impresivni vizuelni prikazi omogućavaju igrici da prikaže horde koje se sastoje od stotine, možda hiljade neprijatelja u svakom trenutku. Impresivno je gledati dok održavate neverovatno solidnu brzinu kadrova.

Exoprimal
8