Eresys – early access recenzija

Eresys - early access

Eresys je drugi naslov nezavisnog grčkog programera Aresa Dragonisa, a izdao ga je Dragonis Games. Igra je kooperativna horor igra u kojoj tim od do četiri kultista mora lutati sablasnim svijetom inspiriranim kozmičkim horor djelima H.P. Lovecraft.

Ova je igra objavljena na Steamu u Early Accessu 20. aprila 2023. i (u trenutku pisanja) koristi Unreal Engine 4.26. Dragonis Games je poznat po The Shore igri, narativno horor iskustvo za jednog igrača s istom Eldritch temom. Igra je dobila prilično dobre kritike i čini se da Eresys dijeli dosta iste DNK kao i prva igra. Ako ste ikada igrali Phasmophobia ili Slender: The Eight Pages, bit ćete na prilično poznatom području jer se igra igra u perspektivi prvog lica, a jump scare su element koji se ponavlja.

Iako je igra namijenjena za igranje kao online co-op iskustvo, ona ima način rada za jednog igrača, gdje igru igrate sami. Međutim, postoje elementi igranja na mapi (kao što su bezglave statue za ‘oživljavanje’) koji ostaju neiskorišteni i igra je neizbježno teža — uglavnom jer nemate nikakvu podršku i prisiljeni ste nositi sve što nađete.

Prije nego što nastavimo, htjeli bismo još jednom naglasiti da je ovo naslov u Early Accesuu, programer je rano objavio proizvod kako bi dobio povratne informacije od zajednice o tome kako bi se igra trebala razvijati. Kao takvom, nećemo mu dati ocjenu recenzije. Nedostaju neki elementi i nedostaje optimizacija performansi koja bi se obično radila daleko kasnije u proizvodnji.

Kada pokrenete Eresys, prikazat će vam se zaslon pun teksta pod nazivom Cult Guide koji uglavnom objašnjava sve u igri. Ovo se može vratiti u bilo kojem trenutku tokomigre (iako se mora reći da se igra ne može pauzirati, čak ni u načinu rada za jednog igrača). Stoga pročitajte Cult Guide jer vas igra uopće ne drži za ruku ni u jednom drugom trenutku.

Pokretanje igre će vas dovesti u središte pod nazivom Temple of the Council. Ovo je mjesto gdje će se igrači pojaviti nakon što se povežu na sesiju i odatle možete odabrati misiju i zatim započeti igru. Tu je i zasebno područje gdje će se ovdje pojaviti sve kolekcionarske stvari koje pronađete. Opet, ako ste ikada igrali Phasmophobia bit će vam poznata ovakva vrsta mehanika.

U ovom trenutku postoji jedna misija u kojoj ste poslani na otok Sentinel, sakupite stranice The Book of the Council koje su razbacane po mapi. Morate ih skupiti najmanje 30 kako biste dovršili misiju. Knjiga se koristi kako bi se Lovecraftovska bića izbrisala s tog područja i poslala natrag u njihovu vlastitu domenu. Međutim, također morate stvoriti krvne sfere koristeći prazne bočice, napuniti ih krvlju žrtve i zatim ih pretvoriti na oltar.

Element igranja Blood Sphere također je ono što se čini da pokreće A.I. agresija neprijatelja. Potrebna su vam četiri, ali svaki put kad stvorite jednu, mapa postaje sve tamnija i proganjat će vas sve više Eldritch noćnih mora.

Kada se igra u grupi, resursi se mogu dijeliti među ostalim igračima. Tu je i sistem glasovnog chata ugrađen u igru zbog kojeg vas čudovišta mogu čuti ako govorite preglasno u blizini (savjet: koristite Discord!)

Jedan igrač će biti zadužen za držanje knjige Vijeća. Knjiga se može staviti u desnu ruku i njezine će stranice svijetliti zeleno kad god se u blizini nađe neka stranica koja nedostaje. Međutim, zeleni sjaj također se pojavi oko većine drugih interaktivnih stvari u svijetu igara.

Temeljna ideja igre je tajno lutati mapom, izbjegavati čudovišta i skupljati stranice knjige, kao i stvarati krvave sfere. Očito, morate biti oprezni kako biste uspješno završili misiju, ali igra će vam smetati što više zadataka završite.

Iako ne postoji način da se izravno borite s čudovištima, igra ima stealth sistem u stilu Elder Scrolls (zajedno sa sličnim ‘Eye’ sistemom) gdje lako možete vidjeti koliko ste u problemu. Susret s čudovištem prilično je uznemirujući jer su obično vrlo brzi, a također su upareni s teškim, pulsirajućim efektom izobličenja na ekranu (ovakva stvar se također radila prije u igrama kao što su Amnesia ili Penumbra). Imate mogućnost oduprijeti se čudovištima pomoću svjetiljke, ali to neće utjecati na sva stvorenja. Dakle, obično je najbolji način djelovanja pokušati izbjeći i ostati u tajnosti.

Na početku igre vjerojatno ćete naići na jelena. Kada mu se prvi put približite, uočit će vas i onda jezivo zalomiti vratom. Zatim će ispustiti glasan zvuk i onda skakati uokolo. Ovo zatim privlači pozornost malog užasa (koji izgleda kao shub-nuggurath) koji će vam u biti biti blizu.

Srećom, u blizini je bio svjetionik i samo sam pretpostavio da će biti sigurno. Mogao sam čuti kako stvorenje skače vani, a zaslon se stalno izobličavao. Kada igra to radi, vrlo je teško kretati se. Nakon nekoliko trenutaka kao da je odustalo od potjere i nestalo. Gledajući okolo izvana, nestalo je.

To i nije bilo tako loše, ali nakon što skupite nekoliko Krvavih sfera… o, čovječe. Vani se poprilično smrači (a vaš fenjer ne traje vječno!) i sve je više zvijeri koje vrebaju.

No, da se vratim na jelena, opet sam ga susreo i nažalost imao je potpuno istu animaciju i kretanje. Nadam se da će stvari poput ove postati raznovrsnije u potpunom izdanju jer problem nastane s nečim što ste već vidjeli.

Ako očekujete da će u ovoj igri biti i jump scareovi, bili biste u pravu. Osim kozmičkog užasa, zaslijepit ćete i vidjeti stvari koje vrište na vas i lete u vaše vidno polje.

Sama mapa je vrlo velika. Nema mnogo očitih orijentira, a vidik je zaklonjen maglom (a kasnije i tamom). Ponekad je teško tačno odrediti kamo trebate ići, pogotovo ako se uopće morate vratiti.

Ako vas ubije čudovište, postajete ‘oboreni’. Način na koji ste vraćeni je zanimljiv, ali i pomalo frustrirajući – morate odrezati glavu svom savezniku i zatim je staviti na poseban kip uskrsnuća bez glave. To je super ideja, ali opet, možda bi neposredniji sistem uskrsnuća bio privlačniji. Ako igrate u modu za jednog igrača, jednostavno ste mrtvi.

Dakle, završne misli? Doduše, ova igra zapravo ne čini ništa novo i ne osjećam da je opseg dovoljno velik da ponudi nešto posebno. Međutim, ako vam se sviđa lovecraftovska tema i volite horor igre s neizvjesnošću, trebali biste ovo isprobati. Audio vizualno, igra je stvarno impresivna, programer je očito veliki umjetnik, a zvučni efekti, ambijent itd. savršeno se uklapaju i eskaliraju kako stvari postaju intenzivnije.

Eresys - early access