Cult of the Lamb – recenzija

Vi kao jagnje hodate ka oltaru gde vas čekaju četiri vrhovna bogova šume. Vi ste poslednji od svoje vrste, ali iako to bogovi znaju, oni odlučuju da te žrtvuju, iz svojih sebičnih razloga!

Ipak, poslednje jagnje je ključna figura u jednom rećićemo divnom proročanstvu, gde je ono potrebno da se žrtvuje kako bi bogovi šume bili poraženi! U trenucima kada (osoba koja ubija sekirom i onim plaštom) zamahne svoju ogromnu sekiru, vi shvatate da ovo nije kraj! Da kraj igre nije u prvih par minuta gejmpleja, već vaša avantura tek počinje.

NIntento Switch

Izdavač: Devolver Digital

Developer: Massive Monster

Žanr: Platformer

Datum Izlaska: 11.08.2022

Početna cijena: 22,99€

Recenzirana verzija: Xbox X/S

Recenzentski primjerak: Redakcijski primjerak

Ispunjenje svih želja!

Čim vam mala slatka glava biva odsečena, vi pronalazite put do The One Who Waits, strašnog boga koji je proteran od strane četiri boga šume koji trenutno vladaju, pa šumom. On ima poprilično jednostavan zahtev za vas: postanite instrument njegove volje, a on će vam ispuniti (naizgled) sve želje. Njegova volja je da se sa trona velike šume sklone četiri demona koji vladaju njome, kako bi se on vratio na njeno čelo. Da bi to uradili, potrebno je da stvorite kult koji će se pozivati na njega. Time, on vraća vas, malo jagnje u život da ispuni njegovu želju, a tu vaša avantura počinje!

Cult of the Lamb je miks mnogih žanrova, spakovana u preslatko, jezivo, po malo odvratno pakovanje koje je jednom rečju grafički neodoljivo. Massive Monster je odradio odličan posao, kombinujući nekoliko kontroverznih elemenata u jednu igru, spakovavši sve to socijalno prihvatljivo pakovanje. Kada bi se životinjice promenili sa ljudima, kada bi vrhovni bogovi promenili imena, već bi imali upitnu igru koja bi kreirala mnogo kontroverznih pitanja. A Devolver Digital, izdavači koji stoje iza ovog naslova, je poznato da su oduvek voleli da hodaju po tankoj liniji prihvatljivog i neprihvatljivog. Nego vratimo se na ovu genijalnu igru i sve šta je čini baš takvim naslovom.

Demoni koji vladaju slatkom šumom

Vi ste jagnje, maleno jagnje koje ima veliki zadatak. Okupiti pratioce, nebitno da li tako što će im pomoći ili ih iskoristiti za svoj ultimativni cilj, ojačati, pronaći sve bogove i uništite ih. Igra kao što smo rekli, je kombinacija nekoliko žanrova. U osnovi, ovo je roguelike naslov, gde sa vašim malenim jagnjem idete iz dungeona u dungeon kako bi našli bolje oružje, sirovine za vaše naselje i tajne i putokaze kako doći do četiri boga velijke šume. Svaki takozvani „run“ u određene dungeone je totalno randomizovan. To znači da dobijate random oružje i random kletvu, koja je samo drugo ime za spellove u drugim igrama. Mehanika je poprilično jednostavna, imate klasičan udarac, takozvanu kletvu kao što smo rekli i kotrljanje po podu kako bi izbegli napade. Igra je u osnovi poprilično brza i haotična, ali sve ovo je osmišljeno na poprilično dobar i intuitivni način. Igra vas vremenom uči novim potezima, otključavaju vam se nove kletve i pronalazite nova oružja. Kako budete vi napredovali, organski će vam igra ubacivati nove elemente i nadograđivati stare kako bi bili kompletnije jagnje spremno za ubijanje velikih bossova, takozvanih demona koji su vladari ove slatkaste, ali brutalne šume.

Sa druge strane, kada ne ubijate demone i zle životinje, potrebno je osposobiti vaše naselje, napraviti takozvani kult u ime boga The One Who Waits, i osvetiti ga. Ovo je deo u kome strategija i simulacija preuzimaju primat. Dok prelazite dungeone, pronalazićete životinje ili ćete ih oslobađati, koje će postati stanovnici vašeg naselja. Kada ih dovedete u vaš kult, potrebno je naučiti ih kako da žive, u bukvalnom smislu. To znači, potrebno je kuvati za njih, čistiti za njima, učiti ih zanatima i tako dalje. Ovaj deo, ma koliko onaj gde tamanite demone delovao intrigantnije, je nekako zanimljiviji. Kao i u drugom delu igre, i ovde ćete imati prilike da otključavate razne građevine, mogućnosti vašeg sela. Kako vreme prolazi, potrebno je da svi stanovnici vašeg naselja budu što zadovoljniji. Što su oni zadovoljniji, to će vaša borbena spremnost biti na većem nivou. Bolje rečeno, vaše jagnje neće biti opterećeno problemima kod kuće.

Ova dva moda su poprilično zavisna jedno od drugog. U osnovi, kada idete kroz dungeone, uvek ćete imati par izbora, da li želite da idete da tamanite demone radi XP poena, ili možda putem koji će vam obezbediti više sirovina za vaše naselje. Kako sakupljate sirovine na tim nivoima, tako će vaše naselje rasti, tako ćete imati više followera, a to znači i veća podrška i kao što smo ranije rekli, bolja spremnost vašeg jagnjeta za nadolazeće borbe. Nemoguće je fokusirati se na jedan segment igre i zapostaviti drugi, jer je potrebno da na obe strane budete uspešni. Kako prolazi vaše vreme u igri, tako ćete shvatiti da veći fokus će vam biti na vašem naselju, na menadžmentu svega šta se nalazi u njemu i svih pratioca vašeg kulta koji žive tu. Tu je i naravno, crkva kulta, gde ćete moći da vodite takozvane litije i predavanja, gde ćete moći da čitate spise koje budete nalazili na nivoima, koji će obrazovati kako vas tako i vaše sledbenike. Isto tako, moćićete venčavati životinje koje žive u vašem naselju, ali i žrtvovati ih radi sebičnih razloga, kako bi bili jači, produktivniji, bolji borac u budućnosti.

U mračnom šumarku je opasnost

Pričali smo o organskom napretku u igri. To važi ne samo za delove u kome se borite protiv demona, već i za izgradnju naselja. Kada vam igra preporuči da napravite nešto, verujte da to treba i da uradite. Da će vam baš to biti potrebno u bliskoj budućnosti. Upravo zbog toga, nikada nemate osećaj da ste zaglavljeni u nekom delu igre, već da uvek napredujete. Ovaj napredak ne prati samo priču i ne dešava se sa njenim krajem, već nastavlja da se razvija i nakon toga. Kada pređete sve dungeone, porazite sve demone/bogove, onda ćete moći ponovo prelaziti sve ispočetka, samo naravno, sve će se generisati drugačije nego u prethodnim prelascima. Pored toga, dobijaćete nova oružja, nove kletve, nove stvari koje možete graditi u gradu, tako da ukoliko želite, ova igra se neće završiti sa kreditsima, već u trenutku kada vi to poželite.

Dok istražujete oblasti koje ćete otključavati, nasumično ćete sretati razne demone i neprijatelje koji su prerušeni u nevine životinje, koje će vas navesti u neki tamni kutak šume i pokušati da vas ubiju. Nakon poražavanja demona koji su opseli životinjice, one će moći da se pridruže vašem kultu i na taj način možete povećati broj sledbenika u vašem naselju.

Igra ima pregršt prelepih i zanimljivih trenutaka i ni u jednom trenutku se ne može reći da je dosadna i nezanimljiva. Uvek se nešto dešava i uvek ćete imati šta da radite, samo je na vama kolik želite da se investirate u istu. Grafika kao i zvuk su prelepo odrađeni i jednosatvno oduzimaju daha, ma koliko jednostavno sve delovalo. Odličan art dizajn i muzika koja savršeno odgovara svemu da se dešava će vam ući u uši i neće vas napuštati dugo nakon što završite vaše sesije igranja.

Cult of the Lamb je odmah nakon najave izgledao kao naslov koji će osvojiti srca i umove svih igrača koji uzmu da je igraju. Niska cena i zaraznost opravdavaju kupovinu ovog naslova u svakom trenutku. Savšrena kombinacija nekoliko žanrova u prelepom pakovanju se retko viđa, a Massive Monster su uspeli to da urade. Ne dozvolite sebi da propustite ovaj naslov, jer ovo je jedan od onih genijalnijih igara koje su izašle u proteklom periodu.

Borbe i tamnice su brze, tečne i zabavne

Umjetnički dizajn i muzika su mračni-a-vibrantni i jezivi-a ipak simpatični

Iznenađujuća količina prilagođavanja i izbora igrača čine igru vrlo replayable