Armored Core 6: Fires of Rubicon -recenzija

5
Armored Core 6 Fires of Rubicon

Armored Core je franšiza koja je u nekim teorijama definisala From Software. Igre koje su izlazile mnogo godina pre Souls naslova su služila kao odskočnica za From Software da usavrše svoje umeće u kreiranju zanimljivih svetova i preteških igara.

Ni jedan Armored Core koji je izašao do sada nije bio lak, bolje rečeno svaki je bio toliko brutalan da samo šačica igrača je mogla da ga odigra od početka do kraja a ne pomisleći da polomi kontroler ili konzolu na kojoj su igrali. Armored Core je bio u hijatusu više od deset godina, bolje rečeno, petica se pojavila na tržištu daleke 2012 godine. Kao i svaki naslov do tada, to nije bila komercijalno uspešna igra, ali pošto se dosta toga promenilo u proteklih 10 godina na tržištu, From Software je to identifikovao kao mogući povratak ove kultne franšize. Posle prve najave i prvog trailera, svima se ledila krv u venama zbog neverovatno visoke produkcije svega šta smo videli. Znali smo da igra neće izgledati kao u CGI traileru, ali on je bio dovoljan da nas nenormalno nahajpuje za izlazak ovog, još jednog From Software remek dela. Ovih dana, Armored Core 6 Fires of Rubikon je izašao, a pretpostavke From Softwarea su se obistinile, jer za razliku od pređašnjih naslova koji su izlazili u pogrešnoj eri, sada je svet spreman za ovakav naslov.

Celokupna priča se dešava na rudarskoj planeti Rubikon, gde ste vi poslati kako bi se borili, pa apsolutno protiv svih. Pobunjenika, korporacija, plaćenika, pa možda čak i svojih nekada saboraca. Sve šta se kreće na određenoj misiji, vi morate da uništite, mislim jako često je to scenario. Priča postoji i delovala je kao kul na početku, ali pored „barebone“ zvučnih brifinga, par slajdova i komunikacije u toku misija, nećete imati toliko više informacija o njoj. Cela podloga je odlično odrađena što se tiče same priče, poblem je što je samo njena egzekucija malo, malčice loša. Razvijanje priče se dešava i u toku misija, mada to je nemoguće praktiti jer vaš mozak ima da bude fokusiran na haosu koji se dešava ispred ispod i oko vas, a najmanje šta neko priča u pozadini. Što je šteta, mada verujem da ako neko nekoliko puta odigra igru, da će moći dublje da uđe u detalje priče. Igra nije toliko duga, može se završiti za 15-20 sati, sve u zavisnosti koliko ste uporni, koliko pažljivo gledate na sve aspekte vašeg mecha i koliko izučite način njegove pripreme pre svake misije, kada moram tako da kažem…

Kao I svaka From Software igra, Armored Core nije naivna, ni najmanje. Svaki put kada krenete određenu misiju moći ćete da detaljno podešavate vašeg Mecha. Četiri oružja, protiv požarne aparate (da..), tip mecha, tip nogu, generatore kao i boostere. Morate da obratite pažnju da svakim dodavanjem opreme, promene oružja, generatora i svega ostalog, vi u osnovi menjate način borbe u sledećoj misiji. Svaki deo vam daje ili oduzima određene statistike vašeg metcha, tako da se stvarno morate prilagoditi misiji koja jei spred vas. Nekada jedan setup metcha ima da odvali protivnike u određenim misijama, dok nećete moći da mrdnete u drugim. Ima i nekoliko bitnih stavki na koje morate da obratite pažnju. Čvrstina vašeg mecha tj Defensive Value će biti od ključnog faktora da preživite određene bitke. Tu je i takozvani Attitude Stability koji vam određuje koliko možete da budete otporni na protivnička oružja pre nego što budete stunnovani. Naravno težina će vam definisati brzinu na bojnom polju. Mada pored toga da li natrpate ili ne vašeg Metcha, bitan je i tip koji izaberete.

Gameplay je poprilično brz, nebitno koji tip mecha izaberete za određenu misiju, o kojima ćemo pričati malo kasnije. Brz, ispeglan, pravedan, kao u svakoj From igri, i naravno kao i u ostalim naslovima, svaki nivo je prenatrpan protivnicima. Razlika između Armored Core franšize i drugih popularnih From igara iz proteklih petnaestak godina je način prilaza igri. Koliko god su Souls igre nekako poznate po strpljenju i nekoj sporijoj taktici, ovde je sve na brzom snalaženju i mikromenadžmentu svega šta se dešava na ekranu. NI u jednom trenutku nećete moći da jednostavno iskulirate protivnika ili bossa i krenete na njega polako, već će akcija od prvog do poslednjeg sekunda biti na najvišem i najbržem mogućem nivou. Susretaćete neprijatelje na zemlji, u vazduhu, bukvalno gde god i odakle god mogu da vas pucaju i unište. Na vama je da snalažljivošću pronađete pravi put između projektila i uništite ih. Imate četiri tipa oružja za po jedno u svakoj ruci, kao što sam već napomenuo, a kada je protivnik slab, tu je i melee oružje koji sa boostom u protivnika može da ga saseče do poslednjeg dela metala.

Za razliku od pređašnjih Armored Core igara, da šestica je „lakša“, namerno sam to stavio pod znacima navoda. Lakša za one iskusne AC igrače, ali ipak teška za nove, za koje će biti potrebno dosta vremena da lagano uplivaju u ovaj svet. Tu su neki dobri novi sistemi kao što su šema kontrola koja je neuporedivo bolja od svih AC do sada, a i lock-on sistem koji je tu kako bi olakšao svima istovremeno kretanje i pucanje određenih meta na nivoima. Mada taj lock-on sistem neprjatelja ima prednosti i mane. Sa jedne strane koristan je jer se svi neprijatelji kreću neverovatno brzo i ovo je jedini način da ostanete fokusirani na njih. Sa druge strane preciznost vašeg oružja je manja nego u manualnom modu. Zbog toga je najbolje kombinovati ova dva moda što bi rekli, on the fly. Kada se neprijatelj brzo kreće oko vas i izbegava proijektile, kul je koristiti lock-on, ali kada se on smiri, bolje je prebaciti na manuelno nišanjenje kako bi projektili i oružje bilo efikasnije. Sve ostale kontrole su poprilično intuitivne za sve igrače koji su igrali pucačine iz trećeg lica, pa i neke mech igre.

U igri postoji Light model, koji će se oslanjati najviše na agilnost i na pokretljivost na bojnom polju. Naravno tada vaši prstići moraju izuzetno da rade ukoliko želite da izbegnete apsolutno svaki projektil. Njegova krha struktura znači da ćete lakše poginuti ukoliko vam pokretljivost nije dobra, ai to da nećete moći nositi neka veća oružja, već ćete morati više da „peckate“ i sistematski uništavate protivnike. Medium Armored Core je najbalansiraniji i najpreporučljiviji za sve. Naravno da njegova pokretljivost ne može da se uporedi sa lakim, ali zato mu je defanzivna statistika veća kao i otpornost na projektile pre nego što bude stunnovan, naravno u kombinaciji sa svim ostalim delovima za koje se odlučite. Heavy je praktično tenk fazon, može nositi najubojitija oružja, ali zato totalno gubi na pokretljivosti, što u određenim misijama može biti problem.

Dobra stvar u svemu ovome je činjenica da igra je poprilično user friendly kada su u pitanju checkpointi i način na koji možete promeniti vaš setup. Checkpointi su česti, a ukoliko vam ne ide sa određenim setupom, nakon svake smrti možete promeniti tip mecha kao i oružja. To daje tu fleksibilnost svim igračima i taj trial & error trenutak kada mogu na poprilično lak način pronaći najbolji setup za određene izazove. Mada morate obratiti pažnju na to da nakon smrti možete menjati samo opremu koju već posedujete. Bolje rečeno, ukoliko je niste kupili pre misije, nećete moći da je koristite, a posle smrti ne možete da pristupite shopu.

Kada smo kod Shopa, posle svake misije ćete zarađivati kredite. Glavne i sporedne misije će vam davati određeni broj tih kredita koje ćete moći da trošite na razne delove mecha. Nekada veći rizik, teža misija, znači više kredita, ali isto tako i mukotrpni prelazak, jer često taj tip misija traži opremu koju vi trenutno nemate. Tako da je ovo dobra način da se unapredi vaš skill sa „laganijim“ setupom mecha. Isto tako bitno je napomenuti da najskuplje ne znači uvek najbolje. Mislim da je to već nekako poznato u igrama ovog i sličnog tipa, ali mnogo bitnija je kompatibilnost svih delova koje možete da koristite na određenom mechu nego da nakupujte sve najbolje i shvatite da sve to malo teže funkcioniše sa vašim tipom mecha i stilom igranja.

Igra ni u jednom trenutku ne daje taj osećaj besmislenosti kupovine i korišćenja određene opreme ili tipa mecha. Svaka stvar ima svoju svrhu u igri, a na vama je da otkrijete za koji scenario je oružje koje posedujete ili koje želite da kupite najodgovarajuće. Najbolji osecaj je definitivno da preko briefinga i tipa neprijatelja koji možete videti u njemu, napravite setup i uništavate sve ispred vas iz prve. Na žalost ti scenariji neće biti tako ostvarivi kasnije u igri jer se težina misija rapidno povećava. Tako da ipak morate da mnogo puta poginete kako bi jednostavno naučili da igrate i shvatili kako određene stvari funkcionišu.

Armored Core 6 Fires of Rubicon
5
Muzika 5 od 5