Anno 1800: Rise of the New World DLC – recenzija

8.6
Anno 1800: Rise of the New World DLC

S Rise of the New World, ne samo da četvrta sezona Anno 1800 dolazi kraju – to je čak i posljednji veliki DLC za građevinskog diva.

Dakle, što finale ima za ponuditi i osjeća li se Anno doista gotovim s njim? Kad god netko pita “Tko želi preuzeti Novi svijet?” Novi svijet mi se uvijek činio poput brisanja poda – nekako je u redu kada svira dobra glazba i nažalost neophodan, ali nije baš zabavan. Zato sam imao velike nade za četvrtu sezonu, koja je trebala konačno dovesti Novi svijet u formu. I evo nas. Stojim na vratima velike glavne atrakcije 4. sezone.

I također u isto vrijeme… kraju Anno 1800. Wow. Zapravo, već smo slavili Roofs of the City kao veliko Anno finale. Ali onda je četvrta sezona došla iza ugla poput bojne krstarice. Ali to se više neće dogoditi, kao što su programeri najavili upravo na vrijeme za izlazak Rise of the New World. Ovo je doista kraj glavnog razvoja Anno 1800. Dakle, može li posljednji veliki DLC Rise of the New World uopće izdržati ovaj pritisak? Čini li se Anno 1800 sada “gotovim” nakon završetka 4. sezone? A što nova razina naseljenosti, novi spomenici, brojni proizvodni lanci i veći otoci zapravo imaju za ponuditi? Da biste odgovorili na ovo, pridružite mi se na sada stvarno posljednjem testnom putovanju za Anno 1800. Ahoy! (Stvarno stvarno posljednji? Pratite me na ovom putovanju do kraja i saznat ćete.)

Lice Rise of the New World DLCa su Artistas, koji konačno ponovno nude potpuno novu razinu populacije. I dok se Novi svijet dosad uglavnom sastojao od prezaposlenih terenskih radnika koji su radili za bundama u Starom svijetu (implikacija koju sam uvijek smatrao prilično otuđujućom), Artisti konačno imaju vlastitu svrhu u životu. Vole nogomet, dobru hranu, kino i satove sambe. U jednom potezu, ponekad turobni novi svijet pun je života i uzbudljivih građevinskih projekata! S 1000 Obreroa otključavam novu razinu. S 11 potreba i 6 luksuznih potreba, Artisti su gotovo najzahtjevnija populacijska razina u igri (osim investitora visokih zgrada), ali zajedno s novokomponiranim samba soundtrackom šire i dobru party atmosferu. Od Rise of the New World ne biste trebali očekivati neke velike trenutke priče, ali u smislu atmosfere igra u višoj ligi.

Ovdje počinjem osjećati vrlo neočekivanu ljubav prema Novom svijetu. Jednim potezom, to više nije tužna naljepnica neugledne južnoameričke zemlje, već konačno nudi jednako mnogo kulture i malih priča kao i Stari svijet. Jedina mana je to što umjetnici u osnovi “samo” daju novac – a toga obično ima dosta u završnici igre.

Nema usporedbe s istraživačkim projektima znanstvenika iz Zemlje lavova, od kojih bi čak i potpuno razvijena otočna kraljevstva još uvijek mogla masivno profitirati. S druge strane, umjetnici nude neizravne prednosti. Njihova dobra mogu se koristiti za potrebe kvalitete života drugih razina stanovništva i tako stvoriti novu radnu snagu u postojećim stanovima. A s novim proizvodnim lancima vrijede puno više od bilo kakvog dodatnog prihoda.

Električni skuter je bilijarski stol Južnih mora, kažu. Zar ne? Eto, sad će se najkasnije uhvatiti. Jer ono što je bio stol za biljar s 5 potrebnih sirovina i 3 proizvodna koraka u Krovovima grada sada je električni skuter. Nudi impresivnih 7 sirovina plus električnu energiju i 4 proizvodna koraka. Ali ovaj mega-projekt nije sve, naravno.

Umjetnici također žele nogometne lopte, mezcal (meksičko žestoko piće), jalea (peruansko jelo od morskih plodova), sladoled, parfeme, lepeze, kostime za školu sambe i filmove za kino. Osim toga, zahtijevaju pristup plaži – novu funkcionalnu zgradu za lučko područje, koja na sreću donosi respektabilan asortiman i također moj osobni vrhunac kao beau buildera: nove ukrase na plaži kao što su kućice za čamce, štandovi sa sladoledom i ležaljke.

Problematična vatrogasna i policijska zgrada, koja je prethodno morala biti postavljena na svakom uglu, sada se također može nadograditi i opskrbiti aparatima za gašenje požara i policijskom opremom u Novom i Starom svijetu za mnogo veću pokrivenost. Za proizvodnju svih ovih novih resursa i robe široke potrošnje, ja naravno tražim neke nove tvornice.

Tu su i nove zgrade za međukorake, kao što je biljni vrt (za mezcal) ili farma orhideja (za parfem). Ali i već poznati rasadnik sada mi omogućuje proizvodnju kokosovog ulja za, na primjer, tvornicu parfema, a stočna farma dodatno proizvodi mlijeko kada joj napajam struju.

Da, tako je! Stanovnici Novog svijeta napokon smiju sami koristiti svoje bogate rezerve nafte za struju, umjesto da je samo šalju bogatim snobovima Starog svijeta. I to ne samo da pomaže u proizvodnji samo mlijeka i drugih sekundarnih dobara – to također čini moj Novi svijet mnogostruko učinkovitijim ako pametno smjestim svoja električna postrojenja u blizini tvornica! U ovoj golemoj borbi za resurse svaka pomoć u smislu učinkovitosti je dobrodošla. Dakle, evo mog najboljeg savjeta za Rise of the New World: Obavezno kombinirajte ovaj DLC s Germ of Hope.

Hacienda ne samo da pruža mnogo više prostora za prijeko potrebna radna mjesta i u nekim slučajevima masovno smanjuje količinu zemlje potrebne za farme, ona također pomaže u plodnosti. Nemoguće je pronaći sve usjeve koji će vam trebati za nove proizvodnje (šećerna trska, kukuruz, kakao, pamuk) na jednom otoku, što će, bez sjemena nade, dovesti do sukoba s umjetnom inteligencijom čak i brže nego što je već bilo u Novom svijetu.

S farmama haciende prevarite plodnost i trebate manje različitih otoka i manje prostora. Nažalost, nove orhideje i biljni vrt također ovise o plodnosti otoka i upravo se to dvoje ne može saditi na farmi hacienda. Ali to bi možda bilo prelako. No, osim struje i haciende, postoji još jedna pomoć za ovo proizvodno ludilo: novi otoci.

Rise of the New World neceremonijalno povećava mapu prema sjeveroistoku i sjeverozapadu. Izvorni otoci stoga su donekle komprimirani u prikazu minijatura. Ovo možda nije najjasnija opcija, ali barem sam se poštedio dosadnog prebacivanja koje sam morao raditi s Cape Trelawny i Starim svijetom. A kad smo već kod rta Trelawny: novi divovski otok Novog svijeta – Manola – otprilike je upola manji od Crown Fallsa. Ali nema dosadnih rijeka i ima nekoliko plaža. Druge nove otoke također je puno lakše graditi zbog manje ili nimalo rijeka, a također imaju spremnu novu plodnost.

Usput, također mogu biti malo nesretan, jer su otočne naslage jednostavno nasumične – a nepostojanje gline na novom glavnom otoku ponekad može biti neugodno. Zato su hacienda farme ovdje još važnije, barem da ne morate brinuti o uzgoju. Inače, nalazišta nafte na novom glavnom otoku jasno su posložena u gomilu u svim varijantama. Zato spakirajte dovoljno čelika za konstrukciju tračnica. Novi otoci također uvelike pomažu kod tjeskobe oko pretvorbe koja dijeli umove obožavatelja Annoa. Neki od nas vole petljati, ali ja osobno imam prilično loš osjećaj kada moram ponovno srušiti svoj s ljubavlju ukrašen grad kako bih napravio mjesta za nove tvornice ili željezničke tračnice. U Rise of the New World uopće nisam imao te brige, jer mogu izravno doživjeti novi početak na velikom otoku s Novim svijetom u najboljem izdanju.

Uz sve te izazove, uključeno besplatno ažuriranje igre 16 pokazalo se pravim blagoslovom. Jer donosi nešto što se jedva usuđujem reći… jesi li spreman? Alat s više poteza! Naježiti se. Sada zapravo mogu označiti cijele otočne površine, proizvodne površine ili naselja i razgurati ih po cijelom otoku. Uz sve nove zagonetke i izradu, nisam mogao poželjeti ništa ljepše. Osim toga, izbornik zgrade sada je puno uredniji i atraktivniji. To je najočitije u vlastitoj kartici ukrasa, gdje su ukrasi sada razvrstani po godišnjim dobima, posebnim ukrasima i kozmetičkim DLC-ovima – ili po funkciji. A ovo drugo sada izgleda mnogo logičnije!

Rise of the New World je DLC koji je za mene učinio nemoguće: ignorirao sam svoj Stari svijet više od 20 sati i potpuno se izgubio u vrtovima sambe, parfema i bilja. Budući da se to može dogoditi i vama, neka vam to bude upozorenje: dok se ne probudite iz svoje zablude, vaš bi Stari svijet mogao biti zaražen kugom i osiromašen. Dakle, DLC će najvjerojatnije biti zabavan ako si to možete priuštiti – to jest, ako se nađete u završnici igre s puno novca. Ali onda se Uspon novog svijeta čini kao nagrada za sav moj naporan rad.

Atmosfera je jednostavno nenadmašna: nova samba glazba, zauvijek mi se urezala u mozak nakon 10-satnog treninga. Plaža na kojoj se ljudi izležavaju na suncu ili veselo kupaju u moru. Mezcal bar koji je toliko pun atmosfere da bih i sam rado ovdje naručio piće poslije posla. Prekrasan nogometni stadion, gdje ljudi trčkaraju i čiste tribine čak iu mirnim vremenima.

Pa ipak, Rise of the New World nije zemlja lavova ili krovova gradova. Ne doima se toliko poput završnog vatrometa zbog nespektakularnog dizajna potrage i ekskluzivnog fokusa na Novi svijet kao što bi Zemlja lavova imala sa svojom novom granom istraživanja i kartom, ili Krovovi grada sa svojim nevjerojatnim opsegom . Dakle, možda labavo temeljeno na Batmanu, ovo nije finale kakvo Anno zaslužuje, ali je ono koje treba.

Budući da je Novi svijet konačno zabavan za igranje potpuno neovisno o Starom svijetu – i neću glumiti mrtvu zonu u budućnosti kada nadograđujem Novi svijet u suradnji. Što se mene tiče, svakako postoji još nekoliko stvari za koje bih volio da se Anno osjeća “gotovim”. Besplatan način rada za nacrt (za koji programeri kažu da ga vjerojatno nikad neću dobiti), pristanište u Novom svijetu čak i bez zračnih brodova, nova karta s postavkom Azije… I dok neke značajke još uvijek mogu ući u Anno s ažuriranjima ili malim DLC-ovi, vrlo vjerojatno čuvaju azijsku postavku za novi dio.

Dakle, putovanje je možda završilo za Anno, ali još nije za nas. Dakle, za sada samo zbogom, čitat ćemo se sljedeće godine. Stojim na molu s jednim okom koje se smije i jednim okom uplakanim i mašem bijelim rupčićem. I što god se dogodilo, siguran sam da će budućnost biti uzbudljiva. Hvala Anno, bilo je to prekrasno putovanje.

Anno 1800: Rise of the New World DLC
8.6
Mehanika 9 od 10