Ad Infinitum – recenzija

6.5
Ad Infinitum

Neposredno iznad rovova natopljenih vodom, duboko unutar grmlja, nešto zlokobno promatra iz plina i magle.

Igrači ulaze u ulogu Paula Von Schmitta, njemačkog vojnika koji se bori sa strahotama Velikog rata. S umom iskrivljenim između sjećanja na obiteljski dom i odjeka rovova, tražite put kojim ćete prekinuti neprestanu patnju.

Svijet Ad Infinitum podijeljen je na dva dijela, bojište Velikog rata i obiteljsku kuću Von Schmitt. Smatrao sam da je ova dihotomija upečatljiva, jer predstavlja brutalnost i užas rata na bojišnici, a istovremeno daje intimniju perspektivu o tome kako je Prvi svjetski rat razdvojio obitelji. Kućne scene obično su tmurnije i zadiru u pozadinsku priču Paula i njegovog brata Johannesa zajedno s time kako je rat utjecao na njihove roditelje. S druge strane, scene bojnog polja su uvrnute izvedbe očaja, s haosom koji poprima oblik monstruoznih entiteta koji opsjedaju zemlje. Ovdje ćete iskusiti više tipičnih elemenata horora za preživljavanje, pri čemu su stealth i zagonetke osnovne mehanike u ponudi.

Igra se čini prilično poznatom i neće vas previše oduševiti inovacijama. Imate sve klasike, neprijatelja koji ne vidi, ali ima izvrstan sluh, ili drugog koji se može pomaknuti samo kad ga ne obasjavate svjetlom. Jedna stvar koju treba napomenuti jest da unatoč tome što u ovoj igri postoji pištolj, zapravo nema prave borbe. Otkrio sam da je to prilično otežavajuće za ovaj žanr igre i na kraju sam sretan što su programeri odlučili protiv ove vrste susreta.

Ako ste prije igrali survival horrors igre, već znate o čemu se radi, ali ono što nije tipično je nevjerojatan dizajn ovih neprijatelja. Oni su okrutne zvijeri, često ih je mučno gledati i baviti se njima jer su Paulova mentalna manifestacija same patnje. Jedna vrsta neprijatelja za koju sam se posebno istaknuo bili su Mayhem, koji su bili ogromna gomila ljudskih leševa i proteza koji lutaju bolničkim odjelima. Bio je to tako zanimljiv izbor dizajna utjeloviti strah od gubitka udova u bitci i užas rane medicine na ovaj način, a ta kreativnost također se širi među bossevima.

Boss borbe u horor igrama imaju tendenciju da budu promašaj, i dok Ad Infinitum u potpunosti ispunjava što se tiče dizajna, promašuje cilj u smislu igranja. Ta su područja obično mala arena u kojoj ćete morati komunicirati s raznim objektima kako biste na neki način omamili ili ometali bossa, ali nemojte se previše uplitati u to. Igra vas također obavještava da će vaše radnje u tim područjima utjecati na ishod priče, ali obično se svede na izbor ubijanja bossa ili njegovog otkupljenja. Sviđa mi se koncept, posebno s obzirom na to koliko su svi dizajni bossova zanimljivi, ali svejedno mi je ostavio osjećaj da je propušten potencijal za zanimljivije trenutke igranja.

Dok se narativni svijet mijenja između obiteljske kuće i bojnog polja, nikada nije bilo previše zbunjujuće pratiti priču. Veći problem za mene je koliko se priče dijeli kroz čitljive dnevnike i bilješke. Srećom, to se uglavnom može ispraviti korištenjem glasa za važnije dijelove dok se čitaju. Ovo pomaže da se da život mnogim likovima koje ne vidimo na ekranu, naime Johannesovim i Paulovim roditeljima. Ipak, još uvijek bih volio da još neki likovi dobiju stvarno vrijeme pred ekranom, ali razumijem da je to obično glavni dio survival horora s namjerom da se igrač osjeća izoliranim.

Uglavnom, igra je radila dovoljno pristojno, iako su neke od animacija bile malo krute. Međutim, na više sam tačaka tokom igranja naišao na pogrešku zvuka koja se ponavljala, barem vjerujem da je to bila pogreška. Često tokom scena ili prilikom korištenja interaktivnih objekata ne bi bilo nikakvog zvuka, samo glazba koja svira u pozadini. To je bilo posebno vidljivo kada sam to doživio tokom posljednjeg bossa igre, koji je doista oduzeo uranjanje u susret i napravio generalno razočaravajuće finale u smislu igranja. Stvarno se nadam da je ovo nešto što će biti riješeno za potpuno izdanje, jer osim ovoga nisam pronašao nikakve veće greške tokom vremena koje sam proveo s igrom.

Iako je sama igrivost prilično pitoma, Ad Infinitum je ulio ljubav u dizajniranje intrigantnog svijeta užasa u kojem se možete izgubiti. Prevladavanje monstruoznosti rata nikada nije bilo istinski izazovno, ali njihov cjelokupni dizajn u kombinaciji s provokativnim okruženjima i dalje čini ovo jedinstvenim pogledom na ratni horor žanr. Ako ste ljubitelj survival horor igara i nemate ništa protiv prilične količine čitanja, mislim da ćete pronaći nešto što ćete voljeti u Ad Infinitum priči o dva brata koji se bore da dođu kući.

Ad Infinitum
6.5