POKEMON UNITE

Tko je još vjerovao u 90ima da će pokemon mania trajati još u 2021?

Bez obzira da li su vam Pokemoni predstavljeni u prvim inačicama na gameboy konzoli ili ste nova generacija Pokemon ljubitelja koji su ga otkrili pojavom Netflixa, Pokemon Unite novi je Switch naslov koji je prikovao obje generacije Pokemon trenera za Nintendo. Kakvi su dojmovi stare garde, te isto tako dojmovi nove generacije na najnoviji Pokemon naslov “Pokemon Unite”, saznajte u nastavku naše recenzije.

FREE TO PLAYNINTENDO SWITCH

Gledajući široku lepezu žanrova koje je dosada obuhvatila Pokemon franšiza, Multiplayer Online Battle Arena činio se kao logičan slijedeći korak za franšizu. League of Legends i Dota 2 su jedne od najpopularnijih igara ovog žanra, a svijet Pokemona, sa unikatnim sposobnostima svakog pokemona, izuzetno glatko se adaptira MOBA načinu igranja unutar Pokemon stadiona.

Za pokemon fanove, koji nisu PC igrači, Pokemon Unite ipak je novi, nepoznat teritorij. Borba se odvija unutar arene, gdje se dva tima od 5 pokemona bore postižući pogotke unutar protivničkih goal zona. Bodovi se skupljalju na način da pobjeđujete protivničke pokemone ili da pobjeđujete divlje pokemone koji se nasumično pojavljuju na mapi, čime skupljate lopte koje je potrebno odnijeti u protivničku goal zonu, da bi se bodovi pribrojili. Borbe traju 10 minuta, a pobjednik je onaj team koji ima više zabijenih golova unutar tog vremena. Iako se Unite ne bazira toliko na timskoj koordinaciji, postoji mnogo opcija unutar igre kako pristupiti svakoj borbi.

Uz 20 pokemona koji su dostupni u vrijeme ove recenzije pokemoni su podijeljeni na 5 klasa: Attacker, All-rounder, Defender, Supporter i Speedster. Svaki pokemon ima svoje unikatne sposobnosti, te isto tako unikatni set napada, koji se mijenja i napreduje svakom in-game evolucijom pokemona. Evolucija pokemona unutar borbe, ključan je faktor za borbu protiv pokemona koje kontroliraju drugi igrači, tako primjerice ukoliko odaberete Charizarda, počet ćete kao Charmander sa samo osnovnim napadima na raspolaganju, dok ćete farmanjem doći do evolucije, čime ćete isto tako dobiti mogućnosti jačih napada da bi mogli parirati drugim pokemon trenerima.

Kao što ste mogli očekivati od developera koji je napravio također Call of Duty: Mobile te Arena Of Valor, mikrotransakcije su tu i igraju veliku ulogu u Pokemon Unite svemiru. Obzirom da je ciljana publika Pokemon Unitea ipak nešto mlađa generacija, svakako nas je začudila spoznaja da unutar Pokemon Unite igre postoji čak 5 valuta.
AEOS ticketi i novčići za Unite licence kojim se otključavaju novi likovi, Fashion karte za otključavanje kozmetičkih dodataka, Holowear karte za izgled pokemona i Gemovi koji mogu biti kupljeni isključivo pravim novcem.

Ono što je definitivno promašeno obzirom na ciljanu publiku je grind potreban da bi se otključali svi pokemoni. Svaki novi pokemon u prosjeku košta izmedju 6 i 10 tisuća AEOS novčića, dok smo mi unutar 3 odigrana sata prikupili nešto malo preko 2 tisuće novčića, uključujući sve velikodušne daily nagrade koje dobijete kao novi igrač.
Da stvar bude gora, igra dopušta najveću tjednu zaradu od 2100 novčića putem igranja mečeva, što pravi ovaj grind još težim, ali ne nužno u onom hardcore stilu na čije smo rezultate ponosni

Iako Pokemon Unite cilja na to da bude na tržištu još dugo, grind za otključati sve pokemone, zaista je nešto, što u ovom trenu, obzirom na primarnu ciljanu publiku možemo onako žanrovski reći da je “overkill”. Kada uzmemo u obzir sve buduće neizbježne nadogadnje, poskupljenja mikrotranakcija, Pokemon Unite ostavlja gorak aftertaste , iako je baznom igrom konkurentan trenutno aktualnim MOBA naslovima. Nekoliko stavki koje spadaju u kategoriju “pa ipak je free-to-play, oprostiti ćete nam”, su bugovi za zvučnim efektima tokom borbi, lag te situacije gdje pokemoni odjednom stanu sa ikakvim kretnjama. Isto tako važno je napomenuti da se Pokemon Unite vrti na nestabilnih 60 sličica u sekundi u docking modeu, dok se igrači koji preferiraju hand held mode moraju zadovoljiti sa nestabilnih 30 sličica u sekundi.

ZAKLJUČAK

Obzirom koliko je zabavan i posebno zarazan core gameplay, Pokemon Unite jedna je od onih igara za koju bi bili voljnit platiti za dobro iskustvo,
bez bugova i tehničkih nedostataka, no za sada se moramo zadovoljiti ovim, trenutno nedovoljno ispoliranim naslovom,