Vaudeville – recenzija

5.6
Vaudeville

Svi znamo da je Chat GPT osvojio svijet – nama ljudima daje mogućnost da si olakšamo školu i posao, ili odgovara na teška pitanja, ili ponekad čak vodi razgovor s nama. Programeri iz Bumblebeeja imali su ideju – šta ako AI pretvorimo u NPC-ove videoigara i stvorimo igru u kojoj igrač ima slobodu pitati ih šta god žele? To je ono što dobijate s Vaudevilleom.

Koncept igre je vrlo jednostavan. Igrate kao detektiv i obilazite grad koji se zove Vaudeville, postavljajući ovim ChatGPT NPC-ovima sva pitanja koja smatrate prikladnim, dok također pokušavate riješiti misterij ubojstva – gdje su tri osobe ubijene, a sve od strane različitih krivaca.

Postoji oko 10 različitih NPC-ova koji su u biti svi ChatGPT, ali s različitim osobnostima kodiranim u njima i ključnim frazama – stvari poput referiranja na druge likove u igrici, ubojstava i sugeriranja tragova igraču koji će im pomoći s misterijom. Iako su doslovno poznati AI jezični model, ograničeno im je korištenje njegovih punih mogućnosti i umjesto toga fokusirani su na događaje u igri – što ima smisla, jer biste inače imali igrače koji bi pitali svakakve lude stvari. Nema se više o čemu pričati kada je u pitanju stvarni gameplay – to je doslovno samo misterij ubojstva s vrlo eksperimentalnom tehnologijom. Ali radi li zapravo?

Da i ne. Ako igrate ozbiljno i aktivno pokušavate riješiti slučaj, budući da je to vaš glavni cilj, tada će vas NPC-i dovesti do odgovora, sve dok im postavljate prava pitanja. Uz to, ako želite prekinuti igru i doista zloupotrijebiti apsurdnost umjetne inteligencije, to možete učiniti – opet, postavljanjem pravih pitanja. Iako je to uglavnom zanimljivo iskustvo zbog kojeg sve više želite razgovarati sa svojim mikrofonom, ti se trenuci definitivno događaju i podsjećaju vas da iza NPC-a doista stoji umjetna inteligencija, a ne ljudsko djelo. Ne pomažu puno ni monotoni i robotski glasovi.

Sve u svemu, igra ima puno potencijala i volio bih dati razvojnim programerima nekoliko savjeta kako bismo poboljšali iskustvo za sve nas. Prvo – ovo je nešto na čemu vjerojatno već rade, ali ipak sam to htio spomenuti ovdje – sama umjetna inteligencija. Očito je da nije savršeno uklopljen u videoigru i ponekad tjera likove da ili ponavljaju iste rečenice. Drugo – moraju dodati još nekoliko likova, jer 10 nije dovoljno za više od nekoliko sati igranja. Na kraju – moraju dodati jasnu progresiju koja vas vodi od jednog NPC-a do drugog, umjesto da samo nagađate kamo ići. Ne mislim da vam igra treba dati sve odgovore, samo bolji osjećaj za smjer. Još jedna stvar je cijena – ali znam da to nije lako promijeniti. Međutim, 20 dolara za ovaj naslov je malo previše za džep prosječnog igrača. Red Dead 2 mogu kupiti za koji dolar više ako je na akciji.

Pokušavam ne biti previše kritičan jer kao što sam rekao, ovo je IZNIMNO nova tehnologija za sve nas, a jedva da se čak koristi u razvoju igrica, ako uopće. Međutim, iako je Vaudeville ponekad vrlo smiješan, nedostaje mu intriga i drama misterija ubojstva i umjesto toga služi kao alat za obuku za eventualnu upotrebljivost ChatGPT-a u videoigrama. Pretpostavljam da će ovo iskustvo razvojnim programerima dati mnogo podataka i da će buduća poboljšanja imati smisla. Da ne spominjemo da ćemo vjerojatno dobiti mnogo više naslova koji koriste AI za svoje NPC-ove nekoliko godina kasnije. Ali za sada, ovo nije ništa više od eksperimenta i nekoliko sati zabave. Za više informacija o igri, preporučujem da provjerite streamere na Twitchu i YouTubeu, jer je trenutno prilično popularna tamo.

Vaudeville
5.6
Grafika 5 od 10