Trepang² – recenzija

8.5
Trepang²

Nekada davno u gustoj 2005 godini, godini kada smo dobili igre kao što su Battlefield 2, Half Life 2, Psychonauts, MGS3, Splinter Cell Chaos Theory, pojavila se još jedna igra, koja je, ma koliko navedeni naslovi bili teškaši, ostavila neizbrisiv trag u igračkoj industriji – F.E.A.R.

Franšiza koja je pozajmila jako popularne fore iz nekih legendarnih igara, kao što je Bullet Time iz Max Payne naslova, ali napravila to sa svojim šmekom, svojim zaštitnim znakom. Mešajući horror atmosferu sa nezaboravno fluidnom akcijom i još boljim AI boraca, igra je postla jedna od omiljenih kod igrača, ne samo u toj godini, već i u nadolazećim. Posle tog dobili smo F.E.A.R 2 Project Origins, koji je imao brdo problema u razvoju, a onda i F.3.A.R, treću igru u franšizi koja je ujedno i zakopala. Koliko FEAR bio legendaran, toliko drugi timovii nisu uspeli da repliciraju ovaj naslov koji je došao iz Monolith kuhinje.

U trenucima kada smo svi odustali od toga da dobijemo sledeći FEAR, Trepang Studio je odlučio da uskoči, i povrati nadu posrnulog gaminga. Trepang Studio je u sradnji odlučio da izbaci igru pod nazivom Trepang2, iliti bolje rečeno na kvadrat. Da, ovo je novi IP, nova igra koja nije nastavak ničega, ali ime ume da buni. Mada da, sigurno zbog toga što je studio nazvao svoju prvu igru po imenu studija, time Trepang na kvadrat. Nego, kada smo rešili ovu zagonetku, hajde da popričamo o ovoj, ma koliko cheap i kineski zvučalo, fantastičnoj igri u svakom smislu!

Trepang nakvadrat je pucačina iz prvog lica, koja u opisu gameplaya koristi reči kao što su Stealth, i Tactical, ali verujte, da od svega šta ova igra pruža, najmanje je stealth i tactical, što je jako jako fina stvar. U Trepang nakvadrat preuzimate ulogi Subject 106 super vojnika, koji je deo Secred Task Force 27 i koja se bori protiv zle odranizacije pod imenom Horizon Corporations. Dakle totalno random, totalno generički, ali služi svrsi u ovoj igri. Kao Subject 106, imaćete neke specijalne mogućnosti, o kojima ćemo pričati kasnije, ali sito tako, moraćete da završite šest glavnih i šest sporednih misija kako bi završili ovaj naslov. Svaki od njih se dešava na sjajno dizajniranim mapama, ma koliko one jednostavno izgledale na prvu ruku. Kao protivnike ćete imati obične vojnike ali isto tako i druge super vojnike koje će probati da vam zagorčaju život i spreče u napredovanju.

Kao i u većini igara današnjice, ukoliko hoćete nešto više da saznate o priči, možete to uraditi preko pronalaska određenih sakrivenih fjalova po mapama. Tu možete naučiti kako vaše tako i motive ove zle kompanije protiv koje se borite, kao idublje značenje svega šta se dešava u igri. Dobra stvar je to što sve misije koje su vam date, možete prelaziti u kom god redosledu želite, kao i to da ih možete ponavljati koliko hoćete. Tako da, ukoliko volite da kompletirate igru, lako ćete to uraditi vraćanjem na određenim nivoima. Mada, vaš povratak na određene misije ne mora da bude samo zbog collectiblesa, već i zbog sjajne akcije koja krasi ovu igru.

Trepang nakvadrat je jedina igra u industriji koja besramno krade sve šta je FEAR bio, i ne samo to, nego uspeva da replicira apsolutno svaku sjajnu stvar vezano za taj naslov. Unapredi je i naravno izbaci na tržište u godini 2023 sa sjajnom grafikom, efektima, napucavanjem, adrenalinom i ok ne i pričom.  Čim krenete sa igrom, videćete da raspolažete samo jednim oružjem, tj pištoljom, ali ubrzo nakon toga ćete naći sve šta vam je potrebno. Brza i fluidna akcija, dobre stealth ideje koje ne moraju uvek da se prate su karakteristika ove igre. Pominjao sam stalno FEAR kao reper za ovu igru, i da, ovo je bukvlano duhovni nastavak prvog FEAR naslova. Kako po inspiraciji kada je priča u pitanju, tako po samom gameplayu, kretanjem i svemu ostalom šta je taj naslov činilo fantastičnim u apsolutno svakom smislu.

Trepang2 ima širok izbor oružja uključujući sačmarice, jurišne puške, snajperske puške i oružje za melee. Svako oružje ima svoju jedinstvenu statistiku i sposobnosti, a postojale su modifikacione stanice koje su bile raspoređene kroz svaki nivo gde ste mogli da zamenite cevi, domete i druge delove kada ih otključate kroz igru. Takođe možete pronaći sanduke raspoređene kroz nivoe što je dobro došlo jer sam ostao bez municije u oba oružja, posebno kada se borim sa šefovima.

Takođe sam voleo da koristim slide i prođem pored neprijatelja, da ih zgrabim s leđa, da ih koristim kao ljudski štit ili da ih bacim na nadolazeće neprijatelje. Borba je definitivno bila vrhunac igre za mene. Međutim, na kraju sam naišao na neke natprirodne vanzemaljce koji su povezani sa pričom, a oni su stvorili otrovne oblake kada su umrli. Uzbudljiva akciona borba u koju sam bio potpuno uronjen zamenjena je suočavanjem sa ovim vanzemaljskim stvorenjima manjeg kvaliteta i otrovnim gasom koji guši. U ovim trenucima, igra se prebacila na osećaj kao da igram Serious Sam, i volim tu seriju, ali je promenila ton Trepanga2 za mene. Nekako kada sam seo i razmišljao o svemu tome, shvatio da je to bilo totalno suvišno, nepotrebno, mada i veće igre su koristile neke, totalno užasne nivoe kako bi eto, napravili neki naizgled glamurozni zavšetak a načinili upravo suprotno (recimo Half Life 1).

Bullet Time je fantastičan i ima istu funkcionalnost kao u FEAR-u. Kada usporite vreme, sve pršti sa strane, a vi ste u mogućnosti da izbegavate nadolazeće metke kao Neo u Matrixu ili eto Max u Max Payneu, prosto fantastično i apsolutno nikada ne dosadi.

Pored svega toga, tu je SJAJNI AI, i kada kažem sjajan, stvarno mislim sjajan u svakom pogledu. FEAR je bio poznat po tome što je retko koja igra, pa i dan danas, uspela da nadmaši veštačku inteligenciju u toj igri. Neprijatelji će vas napadati kada situacija bude pogodna za to, stalno će se kriti od vas dok drugi članovi njihovih timova će pokušati da vas zaobiđu. Na početku poprilično jednostavna igra će postajati izazovnija i izazovnija kako vreme bude teklo.

Pošto sam toliko puta pominjao paralelu sa FEAR-om, moram da kažem da horor elemenat nije toliko prisutan u ovoj igri. Rekavši to, da, ima par scena koje mogu biti jezive, i par jump scareova koji su ti eto da vas prodrmaju malo, ako već sjajna akcija nije. Mada nekada kombinacija mračnih koridora sa sjajnom muzikom i odličnim efektima, može mnogo više da uradi za vas nego klasični horor elementi koji mogu da budu ubačeni u određenu igru.

Trepang²
8.5
Zvuk 9 od 10