Starfield – recenzija

12 minute vrijeme čitanja
9.3
Starfield

Izvanzemaljsko iskustvo konačno u svijetu. Zaronite u golemo prostranstvo Bethesdinog znanstveno-fantastičnog epa u našoj Starfield recenziji!

Prošlo je dosta vremena otkako smo igrali novu glavnu Bethesda igru – 2015. nam je dala Fallout 4. Istovremeno, sigurno smo daleko od The Elder Scrolls VI, tako da će se ljubitelji grandioznih avantura ovog studija sigurno zadovoljiti prvim novim IP-om u više od dva desetljeća, Starfield. Premisa je dovoljno jednostavna – istražite svemir, obiđite nove planete, prilagodite svoj svemirski brod, okupite svoju posadu. To je u biti igra iz snova za svakoga tko je odrastao u želji da bude astronaut s neograničenom količinom sadržaja za pregledavanje.

Starfield je imao nemjerljive količine pompe oko svog izlaska. Puno je zanimljivih čimbenika u igri, a jedan od najuvjerljivijih je to što se radi o naslovu Day One Game Pass. Visokobudžetni AAA vodeći ekskluzivni naslov za konzole s minimalnim DLC-om koji se masovno stavlja na raspolaganje umjesto cijene od 69,99 dolara je vrlo rizičan.

Ali sama činjenica da je ovo Bethesdin naslov znači da će milioni pohrliti da ga igraju po tom principu. I milioni su to učinili, čineći Starfield najvećim lansiranjem u historiji. Dakle, kako igra ispunjava nevjerojatno visoka očekivanja?

Možda ste vidjeli neke priče da je najbolji način za igranje Starfielda projuriti kroz glavnu priču i zatim krenuti u istraživanje. Obično ne volim igrati igre ove prirode na takav način, ali ovo se pokazalo kao prilično dobar savjet – najbolje je da upijate svemir unutar pripovijesti prilično dobrog tempa.

Ukratko, u potrazi ste za artefaktima nakon izvantjelesnog iskustva, a grupa Constellation je tu da vam pomogne prikupiti ih diljem Ustaljenih sistema, gdje možete slobodno skakati s planeta/galaksije na planet /galaksija po volji. Možete uzeti pauzu od priče u bilo kojem trenutku i krenuti istraživati, ali predlažem da dobijete lagani XP i bolje uživljavanje u priču kao vaš glavni fokus za početak – pogotovo jer postoji toliko mnogo sistema za naučiti u Starfieldu.

U tipičnom stilu Bethesde, Starfield također ima velike frakcije koje nisu veliki fanovi jedni drugih. Freestar Collective i The United Colonies najveća su upravna tijela, a od bilo koje Bethesda igre do sada, zapravo je prilično teško odabrati kojoj se pridružiti. Ovo je mjesto gdje aspekt igranja uloga u Starfieldu doista dolazi na scenu i nudi mnogo mogućnosti ponovnog igranja jer ćete vjerojatno sve više razmišljati o ovom izboru kroz višestruka igranja, od kojih će vjerojatno biti više od jednog.

Starfield je najveća provjera za vrhunske računare od Cyberpunk 2077. Igrao sam tu igru s RTX 2060. Kako je Starfield optimiziran za AMD tehnologiju i ne uključuje DLSS podršku pri pokretanju, ne ulazim nužno u ovu igru s prednošću u pogledu broja sličica u sekundi, ali sa zadovoljstvom mogu izvijestiti da, slično kao i prošli Bethesda naslovi, jedini nedostaci u izvedbi su u užurbanim gradovima punim NPC-a. Zapravo, dobio sam punih 60 sličica u sekundi u dobro osvijetljenim zgradama, što ukazuje na to da postoji duboka optimizacija, a nedostaje samo odjel za dosljednost. Također sam igru isprobao i na Xbox Series S konzoli u 1440p rezoluciji i radila je savršeno.

Također nisam iskusio nikakve vizualne greške u igranju, što je u biti nečuveno za AAA PC port u današnje vrijeme; stvarno su zgnječili sve te bugove prije izlaska što je podvig za igru ovog opsega!

Sposobnost da sletite na novi planet i ne znate šta očekivati jedna je od Starfieldovih najsimpatičnijih osobina. Jedan planet bio je kišna močvara, sljedeći ledena cigla, i svi su koristili različite palete boja, vremenske prilike i dan/noć pokazatelje koji su daleko od previše zelene pustoši pune krhotina Fallouta 3. Bio sam skeptičan kad sam čuo “možete posjetiti 1000 planeta!”

Rekao sam da za mene u Starfieldu nije bilo vizualnih grešaka, ali igrivost je daleko od toga da nema grešaka. Razgovarati s nekim dok je neprijatelj u blizini? Ako vas neprijatelj uhvati, postoji šansa da ćete zapeti u dijalogu i nećete moći učiniti ništa osim učitati novi loading. Ovo bi uskoro trebalo biti zakrpano, ali čini se da se nikada nije dogodilo u Falloutu 4 ili Skyrimu jer su te igre prešle na borbu bez incidenata. Nakon ovog iritantnog problema i pada okvira, Starfield zapravo ima natprosječne performanse za tradicionalno neurednog developera, a nadamo se da će se posljednjih nekoliko mana izgladiti u zakrpama koje dolaze.

Zvuk je prilično velika stvar unutar znanstvene fantastike jer postoji mnoštvo zvukova koji su neprirodni i, stoga, igraju se u mašti i na timu za zvuk treba ih stvoriti. Laseri zadovoljavajuće lupaju, praznina svemira je poput jeke i transcendentalna, zvučni signali i zvukovi unutar vašeg broda su otkačeni. To je užitak za uši i najbolji doživljaj sa slušalicama za maksimiziranje uranjanja što je neophodno za igru ovog kalibra.

No, ono gdje Starfield najbolje sija je njegov zvjezdani glas koji djeluje na svim razinama. Ne kao tri muška glumca s glasovima koje smo iskusili u Skyrimu koji odgovaraju svima, doista možete međusobno razlikovati NPC-ove. Donoseći zvjezdanu snagu i raspon poput Damiena Haasa, Armina Shimermana, Stevea Bluma i drugih, fantastično je čuti raznolikost u Bethesda igrici čiji smo početak također vidjeli u Falloutu 4.

Kruh i maslac Bethesda igara su njihove neobuzdane avanture u vlastitom tempu koje protežu ono što bi bila glavna priča od 20-30 sati u više od 100 sati pretraživanja mapi za svaki kutak i pukotinu i puštanja mašti na volju. Nijedna druga kompanija to ne može izvesti tako dobro kao Bethesda; sada kada postavku postavljaju u svemir s desecima i desecima planeta kroz koje treba prokopati, to je ogroman rizik nakon što su igre poput No Man’s Sky i Elite Dangerous već oduševile igrače u ovom području.

Možda ste vidjeli da je “prvih 12 sati” Starfielda najteže proći. Ta se izjava u velikom broju osjetila u mom igranju, jer krivulja učenja nije šala. Ova igra vam nudi toliko različitih sistema i možda je mogla napraviti bolji posao u podučavanju umjesto da pušta igrača na slobodu; Nisam znao da možete brzo putovati na planet s bilo kojeg mjesta u svemiru, a trebalo je 5 sati da klikne da sam morao kupiti vještinu da uopće koristim boost pack.

Pucnjava u Starfieldu znatno je bolja nego što je bila u Falloutu 4. Mučio sam se pronaći oružje koje je djelovalo na udaljenosti nekoliko sati, ali sačmarica je bila laki favorit i nanosila je golemu štetu neprijateljima na zadovoljavajući način. Vaš suputnik također ima prilično kompetentnu AI, koja je više prednost nego nedostatak u borbama, čak i ako svakih nekoliko minuta izbacuje neke od istih dijaloga. Neprijatelji su obično spužvasti, ali dovoljno vrijedan izazov da mi u većini slučajeva nije smetao.

Upravljanje zalihama u Starfieldu je sažeto kao što je ikada bilo u Bethesda naslovu. Urezivanje oružja i punjenje hranom nakon pogotka i dalje je lakoća, a lako je odrediti koje oružje/svemirsko odijelo koristiti na temelju situacije u kojoj se nalazite. Početna težina nošenja je mala, što ga čini obaveznim za rane nadogradnje.

Zračne borbe u svemiru zapravo su nešto novo u Starfieldu. Ako naiđete na neprijatelje u svemiru, nećete samo pritisnuti lijevu tipku miša i pobijediti. Na raspolaganju su vam puške, projektili i laseri koje možete koristiti zajedno. Dio koji ovo čini zabavnim jest da ćete morati upravljati svojom izlaznom energijom između svakog sistema na vašem brodu; smanjite svoje štitove ako želite biti manje uočljivi i izbjeći borbu, ili pojačajte svoje oružje da možete pucati jače i jače.

Bio sam oduševljen prvi put kad sam otišao modificirati svoj brod u Starfield. Ovaj je izbornik prepun opcija za prilagodbu do te mjere da možete kreirati sve što vam padne na pamet. Činjenica da su igrači uspjeli rekreirati neke od svojih omiljenih brodova iz drugih igara/pop kulture, kao što su X-Wing i Normandy, svjedoči ne samo o tome koliko je ovaj izbornik raznovrstan, već i koliko igrači predano troše vrijeme ovdje umjesto istraživanja.

Interakcija s NPC-ima u Starfieldu vraća se na više od samo jedne od četiri uobičajene opcije u Falloutu 4. Možete odabrati cijele rečenice koje se jako razlikuju u tonu i intenzitetu, a neke su me dobro nasmijale.

Budući da je istraživanje ključ igre u Starfieldu, postoje neke bolne tačke u njezinim ranim počecima koje ograničavaju zabavu tokom procesa učenja. Volio bih da lokacije na svakom planetu mogu biti malo bliže jer provodite puno vremena trčeći od tačke A do tačke B dok ostajete bez daha svakih 20-ak sekundi.

Ako idete u Starfield očekujući Bethesda RPG u svemiru, to je upravo ono što dobivate. To bi mogla biti velika stvar za fanove žanra, i nevolja za one koji mrze ideju o mjerenju tona novih sistema za svladavanje povrh nekih grešaka koje treba riješiti.

Daleko je od besprijekornog prijelaza iz bilo koje prethodne Bethesdine igre u Starfield, i to je sasvim u redu, jer uz sve što Starfield nudi, vrijedi naučiti kako igra radi; Bojao sam se da mi se ova igra neće svidjeti, ali nakon četiri sata bio sam zaokupljen kao ništa drugo što sam do sada igrao ove godine.

Imao sam sumnje u prvih nekoliko sati Starfielda, ali kad je kliknulo, to je u tom trenutku bilo samo akademsko. Očito je da se mnoštvo igrača također veseli dijeleći svoje gradnje brodova i avanture, pa je jasno da je Bethesda uspjela još jednom uspjeti u ovom novom IP-u.

Starfield
9.3
Muzika 10 od 10