RECENZIJA – Gods Will Fall / PS4

Ah, da, ne mogu ni opisati radost koju sam imao što ću recenzirati igru Gods Will Fall, nakon samo nekoliko momenata posvećenih gledanju traileru i istraživanju o igri. Mitologije naprosto obožavam, naravno prvenstveno grčka, nordijska i egiptska, s kojima sam najviše imao dodira putem igre Age of Mythology, pa sam vjerovatno za iste bio najviše zainteresovan. U skorije vrijeme sam pokazao nešto veću zainteresovanost za slavensku mitologiju, a sada dobio priliku da naučim nešto više o keltskoj, koja mi pretjerano i nije poznata.

Igra je još na traileru izgledala jako lijepo i na prvu me podsjećala na neku Kratosovu avanturu poput God of War: Chains of Olympus-a, koju sam nekada prelazio na PSP-u, samo sada naravno sa dosta ljepšom grafikom i možda malo modernijim pristupom. Okej, na neki način i jeste slično, ali nije baš najlogičnije porediti ova dva naslova.

Kako god, očekivao sam prelijepu igru i dobre boss fightove. Spoiler alert, to sam i dobio, ali ne mogu reći da sam sa igrom baš najzadovoljniji, tako da je najbolje da lagano počnemo sa recenzijom, pa da vidite nešto više o tome.

Ah, ta priča!

Umorni od odavanja počasti bogovima koji zahtijevaju najveću poslušnost, a da ništa ne daju zauzvrat, keltski klan odlučuje iskorijeniti religiju ubijanjem cijelog panteona. Na putu do ostrva na kojem borave božanstva, brod se olupa i samo osam ratnika uspijeva živim doći do obale. To je suštinski i sva priča koja se odvija u igri, osim nasumično generiranih odnosa između karaktera kojima upravljate, koji na neki način predstavljaju različite događaje svaki put kada pokrenete novu igru (jer vas dočeka nasumična ekipa), koji u ovisnosti od svojih međusobnih odnosa imaju različite reakcije u ovisnosti od dešavanja u igri.

Nažalost nisam mnogo o mitologiji naučio, ali priča svakako nije u fokusu ove igre, pa ove kritike ne treba shvatiti kao pretjerano negativno, već samo informativno.

A kakav nam je gameplay?

Čim pokrenete igru, imate slobodu kretanja, sami birate u koje tamnice želite ući i kojim redoslijedom namjeravate pokoriti bogove, a bogovi i njihove tamnice nemaju jednake težine, jer je težina stalno randomizirana, tako da vam se može desiti da istu tamnicu prelazite bez većih problema, a zatim idući put naletite na mnogo više protivnika, koji pored svoga imaju bolje oklope ili su mutirali u neka čudovišta. Osim težine, još dosta segmenata igre je randomizirano. Kada želite nadograditi vaše oružje ili sposobnosti ishod je također randomiziran, a i sami odnosi između vaših suboraca su randomizirani, što znači da gubitak ili pobjeda jednog suborca može pozitivno ili negativno da utiče na ostale, u ovisnosti od njihovih odnosa.

Dungeon crawler je opis koji najbolje odgovara igri Gods Will Fall (jer je to akcijska igra u kojoj istražujemo tamnice. Prilikom svakog novog pokretanja igre, dobit ćemo i novu skupinu keltskih boraca sa kojima idemo u pohod protiv bogova. Svaki lik ima jedinstvene karakteristike, neki se fokusiraju na brzinu, drugi na snagu, neki su dobri isključivo sa jednim oružjem, a drugi odlično barataju s oružjem bez obzira šta im dali u ruke. U tamnice ulazite isključivo jedno po jedno, tako da morate malo kalkulisati o tome koga ćete kada poslati u tamnicu. I da, svaki put kada sa novim likom ulazite u tamnicu istu igrate ispočetka, pa makar vam u prethodnom pokušaju za pobjedu nedostajao samo jedan udarac u boss fightu. Nisam siguran da li je stvar ličnog izbora, ali igra sa likovima koji napadaju kopljem mi je bilo najlakše, napadi su relativno brzi, protivnike možete skidati i sa distance, a udarci su ubojiti. Karakteri sa ostalim oružjem su mi svi izgledali lošije, bez obzira da li su u pitanju brzi ili spori odnosno da li mašu mačem ili čekičem, no vjerovatno ima i do stila igre.

Borba je također jednostavna, jer ratnici mogu koristiti brze ili jake napade, izmicati, parirati, pa čak i bacati predmete koje pokupite sa zemlje ili koje oduzmete od protivnika nakon što ih savladate. Sve ove pokrete naučite na tutorialu koji se naravno nalazi na samom početku igre. Kombinacija tipki za neke specijalne udarce, maltene da ne postoji, izuzev jednog koji se izvršava pritiskanjem jakog udarca dok ste u skoku, ali isti može samo da učini štetu protivnicima koji su već na podu. Mehanike ponekad nisu konstantne, a ovo se najviše odnosi na pariranje, tajming je težak za pogoditi, a kako biste uspješno izvršili isto, potrebno je baš gledati prema liku koji vas napada i ne smijete pritiskati više ni jedan jedini gumb na vašem kontroleru. Preporučujem da se papiranje preskoči i nešto više fokusira na mehanike izmicanja, koje rade bez ikakvih problema.

Boss fightovi su teški, izazovni i raznoliki, tako da mogu zamisliti dosta ljubitelja Dark Souls-a i sličnih igara kako istoj daju priliku. Kada izgubite ratnika u nekoj od tamnica, sa novim morate istu proći ispočetka, a čak i ako vidite da je težina previsoka za vašu trenutnu opremu, ne možete se vratiti, tako da radi već pomenute randomizacije, možete ne svojom krivicom imati dosta neuspješne tamnice. Boss fight-ovi su sigurno jedna od najboljih aspekata igre i isti su odlično urađeni, kao zamjerka se jedino mogu uzeti siromašne cut scene nakon pobjede protiv istih.

Ali igra ima zanimljivu grafiku!

Što se tiče grafike, igra izgleda prelijepo i umjetnički odjel studija zaslužuje povišnicu. Boje su žive i odlično usklađene, krajolici lijepi, mape i tamnice raznolike i sve je fino sklopljeno u jednu cjelinu. Grafika zaslužuje svaku pohvalu! Muzika također odgovara odlično tokom igre, a audio bogova je solidno urađen, vjerovatno po uzoru glasova iz Shadow of the Colossus-a.

Gdje je možemo igrati?

Gods Will Fall je dostupna na gotovo svim platformama za igranje, te istu možete zaigrati na PlayStation 4, te samim tim i PlayStation-u 5, Xbox One i Xbox Series X/S, PC, Nintendo Switch i Google Stadia.

Što se tiče potrebnih specifikacija za pokretanje igre na računarima, izgleda da se developeri nisu pretjerano potrudili oko toga, jer su preporuke za minimum i preporučene relativno slične. Naime, potrebno je da imate neki Intel i5 procesor ili njemu ekvivalentan AMD, 8GB RAM-a, 30GB na hard disku, te NVIDIA GTX 460 (odnosno ekvivalentnu AMD) za minimum, odnosno NVIDIA GTX 660 ili AMD Radeon HD 7950 za preporučene postavke.

Zaključak

Moje sveukupno mišljenje o igri nije loše i ne mogu reći da mi ista nije bila zabavna, ali još prije prvog pokretanja od igre sam očekivao više. Randomizacija je uništila sigurno dosta potencijalnih bodova za igru, na PS4 verziji igre je bilo frame dropova kada bih bio u nekom zahtjevnijem krajoliku, nadao sam se da će mi igra ponuditi i New Game Plus opciju, da se mogu suočiti sa istim bogovima i tamnicama sa jačim oružjem, ali to nisam dobio. Ukratko, igra ima dosta mana i prednosti, tako da od vas ovisi šta će prevagnuti i koliko će vam šta smetati ili goditi.

Hvala našim sponzorima

• Game Shop Gameland Tuzla |https://www.instagram.com/game_shop_g…