Persona 3 Reload – recenzija

9.5
Persona 3 Reload

Godine 2006. Atlus je objavio Persona 3 za Playstation 2 i postavio temelje jednog od svojih najpopularnije serije igara ažurirane u trenutnom obliku.

Nakon višestrukih reizdanja u obliku Persona 3 FES i Persona 3 Portable te poznatije Persona 4 i Persona 5, Atlus je izdao Persona 3 Reload, potpuni remake 2024. godine koji pridošlicama, obožavateljima Persona 4 i 5 i starijim obožavateljima način da još jednom dožive Personu 3 s novim značajke i dodatni sadržaj igranja.

U igri Persona 3 Reload igrate kao srednjoškolac koji je premješten u Gekkoukan srednju školu u gradu Tatsumi Port Island. Od početka igrač zna da se nešto čudno događa, dok izlazite iz lokalne željezničke stanice, mjesec čudno sja i svaka se osoba pretvara u lijesove. Ubrzo nakon toga otkrijete da vas nisu slučajno prebacili u studentski dom i saznate da nakon ponoći, postoji tajno vrijeme, tzv “dark hour” gdje se tek nekoliko odabranih ljudi ne pretvara u lijesove i ne bori protiv čudovišta zvane sjenke.

Svi studenti koji žive u vašem domu članovi su Specializeda Extracurricular Execution Squad ili S.E.E.S. koji se bore protiv ovih sjena i štite ljude s moći koja se zove persona. Persone su manifestacije vašeg unutarnjeg ja i protagonist ima posebnu moć korištenja više osoba odjednom. Uskoro postaje jasno da u sjenkama ima više od očekivanog i da postoje neke mračne sile. Na vama je da shvatite što sjene žele i šta se događa u tornju Tartar koji se pojavljuje tokom mračnog sata.

Ako ste upoznati s Personom 4 i 5, osjećat ćete se kao kod kuće u Personi 3 Reload. The petlja igranja za koju znate da je prvi put predstavljena u originalnoj Personi 3 i jedva mijenjao u svojim nastavcima. Tokom dana imate određenu količinu vremena koje možete provesti družeći se sa svojim kolegama iz stranke i prijateljima, kako biste povećali svoje društvene veze, što otključava nove vještine, jača vašu osobnost i priče. Ili ga možete potrošiti na mjestima  da povećate svoje atribute poput šarma, akademskosti i hrabrosti, što može otključati nove društvene mreže poveznice također.

S vremenom će se otključati nova mjesta i događaji. Drugi glavni dio igranja je Tartarus. Tartarus je glavni element tamnice u Personi 3. Gdje se Persona 4 i 5 fokusiraju na jedinstvene tamnice za svaki dio priče, u Personi 3 provest ćete puno vremena u tamnici puzeći podovima Tartarusa, zlokobnog tornja koji se pojavljuje u mraku. Iako su izvana mali dijelovi tamnice to, ovdje ćeš provesti najviše vremena.

Tartarus se dosta promijenio tokom različitih igara Persona 3. Dok je izvorno imao umor sistem koji je ograničavao igrača da napreduje predaleko, to je već poboljšano u FES-u i P3P i više nije u igri. Općenito, preuređenje Tartarusa, vizualno i mehanički, čini mnogo ugodnijim puzanje po tamnici u Personi 3 Reload. Postoje dodatni teleporteri, nove lomljive strukture s predmetima unutra, nove rijetke škrinje s blagom koje zahtijevaju novu stavku pod nazivom twilight fragments, novi šefovi i još mnogo toga.

Borbeni sistem također je doživio puno promjena, što ga je učinilo mnogo sličnijim Persona 5 Royal. Temeljna borba ostaje ista za seriju u kojoj eksploatirate slabosti neprijatelja za dobivanje dodatnih poteza korištenjem napada i osobnosti. Dodavanjem svijetli i tamni elementi i nove osobe od 4 i 5 do mogućnosti spajanja novih osobe su proširene. Najveća promjena je da sada možete izravno kontrolirati sve članove stranke, što nije bilo slučaju u originalnoj igri. Druge velike promjene su novi Shift mehaničar, koji je sličan sistemu Baton Pass u igri Persona 5 Royal koji vam omogućuje prebacivanje između članova za učinkovitije korištenje slabosti.

Nakon pobjede nad neprijateljima, vrijeme namještanja, koje vas nagrađuje novom osobom, iskustvom, novac ili predmeti su također promijenjeni.

Nova značajka je Theurgy bar, koja vam omogućuje izvođenje spektakularnih ultimativnih poteza. Ima puno manjih poboljšanja kvalitete života, što borbu čini ugodnijom i modernijom. Općenito, remake je napravio odličan posao čineći sva poboljšanja kvalitete života dojmljivima. Tokom vremena koje sam proveo u igri često sam morao provjeriti jesu li neki elementi novi ili stari i ponekad sam se iznenadio da nisu ranije uključeni u Personu 3, FES ili Portable. Osim toga, novi vizualni elementi su fantastični. Novi modeli likova, okruženja iz mjesta u Tatsumi Port Island i Tartarus, neprijateljski modeli i zadivljujući novi dizajni su prekrasni za gledati. To i remiksirana i remasterirana zvučna podloga i novoglasovna gluma, dobro ćete se zabavite.

Persona 3 Reload je odličan paket za stare i nove fanove Persona serijala. Sa svim promjenama i poboljšanjama koje su programeri dodali remakeu, isplati se (ponovno) igrati. Priča oko S.E.E.S. i tajne iza sjena i onoga što vreba u dubinama Tartarusa i Tatsumi Port Islanda su privlačna avantura. Jaka glumačka postava i strana likove je zabavno upoznati. Nova grafika i zvučni zapis samo su tome dodani dobro zaokružen remake.. Sve ovo pokazuje koliko je truda uloženo u ovaj fantastičan paket. Svi koji uživaju u Personi i naizmjeničnim JRPG igrama trebali bi je igrati.

Persona 3 Reload
9.5
Muzika 10 od 10