New Tales from the Borderlands – recenzija

6.4
New Tales from the Borderlands

New Tales from the Borderlands zabavno je iskustvo u svemirskom vesternu franšize Borderlands. Slično kao i prethodnik, Telltale Games’ Tales from the Borderlands, ova nova avantura usredotočena je na ansambl običnih ljudi, a ne na Lovce iz trezora nalik superherojima iz glavne franšize.

I na vrlo sličan način kao i prva igra, New Tales from the Borderlands daje čvrst argument da franšiza treba više priča poput ove. Samo je zanimljivije vidjeti normalne ljude kako plove Borderlandsovim kapitalističkim paklenim krajolikom korporativnih ratova dok pristupaju apsurdnim nestašlucima i distopijskom bezakonju iz perspektive koja se može približiti. Normalni ljudi u pitanju su altruistična znanstvenica Anu, njezin mlađi usvojeni brat Octavio i vlasnik trgovine smrznutim jogurtom Fran.

Anu želi izgraditi uređaj koji može nenasilno okončati sukobe, na veliku žalost proizvođača oružja za kojeg radi. Octavio žudi za poštovanjem i slavom, tražeći ideju za pokretanje posla kojim će se obogatiti. A Fran se želi osvetiti proizvođaču oružja Tedioreu, čija je invazija na planet Promethea rezultirala uništenjem njegove trgovine. Nakon što saznaju da je invazija nabaviti ključ trezora i otvoriti Prometejski trezor, trio se nađe u suradnji kako bi došao do blaga Trezora prije nego što ga Tediore uspije preuzeti, nadajući se da će to biti nešto dovoljno vrijedno da osigura sredstva za Anuovo istraživanje i Octaviove snove, dok je također lišio Tediorea njihovog cilja i osvetio se Fran.

U većini New Tales from the Borderlands birate dijaloge za Anua, Octavia ili Frana ili izvodite neke podvige putem brzog događaja. Vaši izbori mogu imati niz posljedica – jačanje odnosa između dva lika, na primjer – ali njihov primarni učinak su posljedice na priču. Ne možete izravno izbjeći glavne narativne taktove svakog poglavlja, ali možete utjecati na to kako će se događaji odvijati u vašem vlastitom pogledu na avanturu.

Fran će uvijek posjećivati osiguravajući agent koji nadzire njezin zahtjev za štetu u njezinoj trgovini, na primjer, ali u potpunosti ovisi o izborima koje ste doveli do i tokom tog susreta koji određuju hoće li ona dobiti tu isplatu i oblike kako je agent doživljava dalje. Ova struktura doduše znači da se New Tales from the Borderlands povremeno mogu činiti previše scenarističkima – osobito pri kraju epizoda kada vas priča mora voditi prema neizbježnom ishodu kako biste postavili sljedeći ritam priče – ali većim dijelom funkcionira, ubrizgavajući dovoljno angažmana igrača u priču da stvori opipljive promjene u gotovo svakom događaju.

Između svih pomnih odluka i vremenskih pritisaka na gumbe, New Tales from the Borderlands otvara se u ograničena područja koja možete istraživati. U tim prostorima možete razgovarati s određenim likovima, tražiti novac da platite kozmetiku u igri i raditi sporedne misije. Osim toga, kao Octavio, možete provaliti u elektroniku, a kao Anu, možete skenirati važne objekte ili ljude kako biste saznali više o njima. U tim trenucima nema puno osim rješavanja neobaveznih zagonetki (poput hakiranja mini igrica) za rješavanje sporednih misija. Ipak, pružaju lijepu odgodu, razbijaju radnju zapleta kako bi vam dali priliku da udahnete. Pomaže osigurati da unutar svake epizode postoji nekoliko lako prepoznatljivih trenutaka u kojima možete pauzirati i napraviti pauzu ako trebate ili želite.

New Tales from the Borderlands počinje snažno, kako u smislu pripovijedanja tako iu smislu humora. Vrlo je jasno od samog početka da Anu, Octavio i Fran nisu lovci na trezore i da su neki od najneopremljenijih ljudi koji se mogu uhvatiti u koštac s pothvatom kojim se inače bave žene koje mogu saviti tkivo prostora i vremena, vojnici koji mogu pozovite mechove za ubojice ili mutante koji mogu ojačati ako se zapale. Ali postoji šašava privlačnost za svakog od protagonista. Ne možete a da ne navijate za ove autsajdere da nekako, na neki način uspiju. Octavio mi je čak i prirastao. Je li on malo dosadan? Apsolutno. Ali u njemu postoji neki nevaljali šarm. On je kao onaj idiotski glupan s kojim se svi vole rugati, ali također održava dinamiku grupe svježom povremenim dosjetkama i spreman je baciti se umjesto vas u trenutku. On je dobar momak. I pomaže mu to što ima tako snažan narativni luk u pet epizoda New Tales from the Borderlands, kao i Fran i Anu.

New Tales from the Borderlands grade svoju priču oko tri svoja glavna lika i načina na koji oni utječu jedni na druge. Anu se, na primjer, gnuša nasilja, ali se nalazi u sve više situacija u kojima nasilje može biti održivo rješenje za rješavanje problema. Fran je u međuvremenu usred obveznog svladavanja bijesa nakon traumatičnog incidenta u kojem ju je savladao bijes, ali opojni osjećaj podlijeganja bijesu redovito je potiče da se nosi s problemima smrtonosnom snagom. Octavio jednako gleda na dvije žene na početku igre, a način na koji oblikujete Anu i Fran može utjecati na to kako on gleda na nužnost nasilja, informirajući kako će se njegov narativni luk na kraju odigrati.

Ti su lukovi puni opasnih situacija u kojima vaše radnje mogu rezultirati ogromnim brojem tijela, što može uključivati tri glavna lika ako niste previše oprezni. Sviđa mi se rizik takvog sistema jer svakoj situaciji daje lijepu narativnu težinu. Osim toga, ohrabruje me da odmah ponovno uzmem igru poput New Tales from the Borderlands nakon što se skupe krediti i vidim kako različite odluke mogu utjecati na ishod.

Postoji mnogo očitih povratnih odgovora na vaše odluke posutih kroz tok priče New Tales from the Borderlands, posebno tokom Epizoda 1, 2 i 5. Nekoliko trenutaka u posljednjem satu igre natjeralo me da pauziram radnju i uzeti nekoliko sekundi da razmislim o tome kako sam došao do trenutne situacije, proklinjući samu sebe zbog izbora koje sam napravio nekoliko sati prije.

Međutim, moj omiljeni dio o New Tales from the Borderlands je kako također iskorištava pogreške za svoju pripovijest. Postoje neki trenuci stanja neuspjeha u igri, gdje pogrešan izbor ili zabrljavanje brzog događaja rezultira prekidom igre, prisiljavajući vas da se vratite na kontrolnu tačku i pokušate ponovno. Takvih je, međutim, iznenađujuće malo. Umjesto toga, igra vas u velikoj mjeri nagrađuje za pogreške ubacivanjem zabavnih, opcionalnih priča, održavajući priču naprijed.

Na primjer, stvarno uživam u Anuovom, Octaviovu i Franovom stalnom rivalstvu s vojnikom Tedioreom koji je strastveni obožavatelj skupljanja i borbe s Vaultlandersima, koji su minijature heroja i zlikovaca iz igara Borderlands. Koliko ja mogu reći, trio može upoznati ovog tipa samo ako, dok prolazite kroz kanalizaciju u epizodi 2, odlučite da zabava ide u tajnosti i kada se Octavio pokuša prišuljati tipu ispod Metal Geara -inspirirana kartonska kutija, slučajno (ili namjerno) ne uspijete i budete uhvaćeni.

To vas uvlači u bitku Vaultlandera protiv vojnika, a ako pobijedite, on će vas pratiti kroz ostatak priče, pojavljivati se na najnečuvenijim mjestima kako bi se borio s vama opet i opet kako bi povratio izgubljenu čast. Bila je to moja omiljena stalna šala u cijeloj igri, čak i ako je Vaultlander borbena mini igra koju želi igrati ponavljajuća i dosadna. Čak i ako ne završite u borbi protiv obožavatelja Vaultlandera, još uvijek možete skupljati same minijature i naći se u situacijama u kojima se borite.

Mini igra je prejednostavna da bi se doista uživalo, nedostaje joj ikakvog smisla za strategiju koja bi njezinu ponavljajuću naizmjeničnu borbu učinila uvjerljivom. Čak i ako svaka minijatura ima vlastitu statistiku napada i obrane, kao i jedinstvenu posebnu osobinu, sve se bore na potpuno isti način: stalno pritiskajte tipku za napad.

New Tales from the Borderlands se mnogo bolje snalazi s malim mini igrama za bacanje na drugim mjestima, kao što je gore spomenuti stealth odjeljak ispod kartonske kutije, koji također uključuje fiksne kutove kamere, zvučne efekte i minimapu Metal Gear igara. Tu je i bitka sa bossem koja je stilizirana kao pikselizirani potezni JRPG koji je također prilično zabavan. I to je bio veliki potez iz mog vremena s New Tales from the Borderlands – igra sadrži povratne pozive i uskršnja jaja, ali ih koristi samo kao sredstva za uokvirivanje svog ležernog i šašavog humora, a ne umjesto humora.

Pomaže da se cijelo iskustvo učini srodnijim i zabavnijim, što je već lijepa nadogradnja upornom i usiljenom humoru Borderlands 3 i Tiny Tina’s Wonderlands. Postoje trenuci u New Tales from the Borderlands koji se čine pametnima, a humor počinje na prilično visokoj razini. Ipak, malo pada u epizodama 3 i 4.

Epizode 3 i 4 su znatno slabije od ostatka igre. Nisu loše, ali objema nedostaje narativni zamah ostale tri epizode. Nakon postavljanja pozornice za svoju priču i pokretanja misterije koja okružuje drevni artefakt u ranim epizodama, New Tales from the Borderlands na neki način staje usred svoje priče, gdje Anu, Octavio i Fran pokušavaju povući zajednički posao i naići na nekoliko nezgoda na putu. Mogao sam bez Borderlandsovog pogleda na TV emisiju inspiriranu Shark Tank-om ili segment u kojem Anu pokušava doći do mrtvog tijela.

Niti jedan trenutak ne dodaje puno priči u cjelini, osim detaljiziranja epizoda 3 i 4 tako da odgovaraju dužini ostale tri. Činilo se kao trenutak u kojem je epizodna priroda igre aktivno kočila iskustvo. Igru ipak spašava jaka završnica. Gotovo svaki izbor koji morate napraviti u toj posljednjoj epizodi temelji se na izborima koje ste napravili u poglavljima koja su joj prethodila, što je kulminiralo u borbi protiv velikog zla koja može završiti na bitno različite načine. Anu je iznenada izbačen u središte pozornosti kao glavni lik u petoj epizodi, što me je pomalo iznenadilo nakon što su me prve četiri epizode toliko potaknule da razmišljam o sva tri glavna lika kao o protagonistima, ali mislim radi na bolje.

Teško je to adekvatno objasniti bez ulaženja u previše detalja i potencijalnog kvarenja kako igra završava, ali Anuov luk govori o njezinoj potrazi da galaksiju učini sigurnijim mjestom i kulminira onim što je u biti problem, etička dilema mnogih naspram nekolicine koji postoje u srcu franšize Borderlands od njezina početka.

To je prikladan način da se zaključi New Tales from the Borderlands, koja se događa godinu dana nakon događaja u trilogiji Borderlands i gura u ono što je vjerojatno novo doba za franšizu. Nove priče iz Borderlandsa uspijevaju postići mnoge narativne vrhunce svog prethodnika pružajući uvid u to kako se normalni, svakodnevni ljudi nose sa nečuvenim događanjima franšize Borderlands. Priči pomažu narativni lukovi njezina tri glavna lika, od kojih se svaki međusobno nadovezuje i nadograđuje. Narativni zamah zastaje usred priče, ali New Tales from the Borderlands uspijevaju završiti snažno, pružajući šarmantno zabavnu svemirsku vestern avanturu.

New Tales from the Borderlands
6.4
Grafika 7 od 10