LEGO Star Wars: The Skywalker Saga – recenzija

LEGO Star Wars igre su sa nama od davne 2005 godine. Sada već na drevnim PS2 i Xbox konzolama je izašao LEGO Star Wars The Video Game koji je pokušao da pruži ultimativno iskustvo svim LEGO i Star Wars fanovima.

U tom trenutku je i uspeo, iako bez glasovnih glumaca gde se naracija pričala tekstualno i preko grimasa figurica, nešto nalik nemih filmova početkom 19. veka, igra je ipak uspela da osvoji srca svih onih koji su je probali.

Izdavač: Warner Bros. Interactive Entertainment

Developer: TT Games, Traveller’s Tales

Žanr: Adventure

Datum Izlaska: 05.04.2022

Početna cijena: 49,99€

Recenzirana verzija: Xbox X/S

Recenzentski primjerak: Redakcijski primjerak

Kako je vreme prolazilo TT Games, kompanija koja stoji iza fantastičnih LEGO igara, je unapređivala tehnologiju i ujedno kvalitet svojih naslova. Vremenom smo dobili nove LEGO naslove iz različitih filmskih ili nekih drugih franšiza. LEGO igre su onda postale sinonim za opuštenu zabavu svih onih koji vole igre na PC-u ili konzolama. 17 godina kasnije, dobili smo igru koja je obuhvatila sve trilogije Star Wars franšize u jednom prelepom, zanimljivom i uzbudljivom pakovanju – LEGO Star Wars The Skywalker Saga.

Istinsko Star Wars iskustvo

The Skywalker Saga je najveći poduhvat TT Games studija. Igra koja je toliko puta odlagana, ali iz pravih razloga. TT Games je hteo da pruži pravo i kompletno Star Wars iskustvo, kako onima koji su verni fanovi ove filmske franšize, tako i onima koji tek žele da uplove u ovaj magični svet Ratova Zvezda. Igra pokriva priču svih devet Star Wars filmova, gde svaki film sadrži po pet misija koje će vam preneti šta se dešava u njima i pokazati najpoznatije, najbolje i najomiljenije scene svih fanova. Vaše igranje počinje tako što izaberete prvi film iz svake trilogije, a onda vas igra vodi kroz priču te odabrane trilogije. To znači da ne morate krenuti sa prvim filmom koji je izašao davne 1977. već možete krenuti sa prequelom iz 1999. ili možda čak prvim filmom poslednje trilogije Star Wars The Force Awakens. Izbor je na vama odakle ćete krenuti, a nakon toga, prepušteni ste apsolutnim uživanjem.

Trilogija vam nudi preko 400 karaktera

U igri postoje 24 planeta, 45 misija i 23 open-world oblasti koje možete istraživati nakon što pređete igru. Neke od njih možete istraživati i između misija i svaki ovaj svet je pun tajni, dodatnih zadataka i zanimljivih stvari koje možete otkrivati. U igri postoje 1100 Kyber Blocks, iliti bolje rečeno, glavni collectible elementi koji vam ujedno služe i za nadograđivanje klasa u igri. Sada su svi junaci sa kojima možete igrati podeljeni po klasama, tako da su vam Kyber blokovi potrebni kako bi usavršili i nadogradili njihove mogućnosti. Ovo su poprilično jednostavne stvari bez kojih opušteno možete završiti igru, ali za svakog igrača koji želi da kompletira igru, ovo će biti veći izazov nego Super Mario Odyssey i njegovi polu meseci koji ste trebali da sakupljate. Dobro je napomenuti da pored svih misija i kyber blokova, možete otključati i čak preko 400 karaktera sa kojima možete kasnije igrati.

Gameplay u osnovi je ostao isti. Možete rasturati sve objekte, sakupljate kockice na putu ka rešavanju misija i koristiti ih kako bi rešili razne zagonetke. The Skywalker Saga je igra koja meša mnogo žanrova u jednom, tako da ćete imati platformske delove, delove gde će borba biti u prvom fokusu kao i one gde ćete morati da uključite mozak kako bi rešili određenu zagonetku. Usput ćete sretati kako dobro poznate tako i manje poznate likove koji će vam svojim šarmom ulepšavati ovu jedinstvenu i odličnu avanturu. Izazov u ovoj igri praktično ne postoji, već ste prepušteni lagodnom uživanju i opuštanju.

Vrhunska zabava

Pored tone sadržaja koji postoji u ovoj igri, postoje i par promena, koji su iskreno, podigli nivo igrivosti a i preglednosti u ovom naslovu. Za razliku od dosadašnjih LEGO igara, The Skywalker Saga ima malo drugačije izvođenje. Do sada, sve LEGO igre je krasila izometrijska kamera, što je donekle bilo nekako logična ideja, jer bi vaše LEGO setove gledali baš iz tog ugla. Sa druge strane i ukoliko gledamo samo igrivost, to nije uvek bila najbolja ideja. Najviše zbog preglednosti terena, iako je svaki nivo kreiran sa izometrijskim pogledom na umu. U The Skywalker Saga igri, kamera se pomera iz trećeg lica, a to znači i dosta veća preglednost pa i sloboda u načinu igranja svakog igrača. Pored toga, napucavanje likova je sada odrađeno po uzoru bilo koje igre iz trećeg lica, sa malim zumom preko ramena. Tu je naravno i cover sistem koji je već postojao u nekim skorašnjim LEGO igrama. U poslednjem naslovu, taj cover sistem je unapređen, ali ponovo, neuporedivo lošiji od bilo kog sistema iz modernih i ozbiljnijih igara. Ovo ne znači da je to loša stvar, jer ceo smisao LEGO igara je da uživate u njima, a ne toliko da imate što veći izazov igrajući ih.

Pomeranje perspektive izvođenja u igri znači da su tu više detalja koje možete videti na vaše LEGO junake, a TT Games je prikaz plastike i okruženja u ovom slučaju, doveo do savršenstva. Napredak se video još pre par godina sa LEGO Avengers igrom, ali ova iteracija njihovog grafičkog endžina je pomogla da LEGO figure praktično ožive ispred vas na vašim ekranima. Iako se u igri igrate sa LEGO kockicama, dosta planeta i nivoa su stvorena tako da su LEGO elementi umetnuti u prava okruženja, što donekle ubija smisao LEGO sveta, ali pruža jedinstveni i zanimljiv šmek svim igračima. Grafika je, kao što smo već rekli, na apsolutno vrhunskom nivou i divno je videti kombinaciju likova od plastike i pravih okruženja, vegetacije, peska, šuma, građevina i tako dalje. Taj spoj nestvarnog i stvarnog daje posebnu magiju ovom naslovu, koju svako treba okusiti, nebitno da li ste Star Wars fan ili ne. Osvetljenje i refleksije su doživele najveće promene i to je ujedno i glavni razlog zašto cela igra izgleda ovoliko „živo“. Naravno tu su i besprekorne teksture, i znamo da će se većina pitati, kakve teksture u igri koja je sačinjena u blokovima? Da da, ali ovo morate probati da bi vam bilo jasno, jer svaki lik, vozilo, predmet u njemu je besprekornog kvaliteta. Vidljiva je svaka mrlja, oštećenje kao i ogrebotina na LEGO figurama. A tu su i nove facijalne animacije LEGO likova, tako da svako pucanje likova u nogu ili ruku, će ih naterati da naprave bolnu grimasu, na plastičnom licu pokažu šta im se dešava sve dok ih ne raskomadate u sastavne delove, u bukvalnom smislu.

LEGO The Skywalker Saga je jedno čarobno iskustvo, kompletna Star Wars avantura za apslutno sve ljubitelje igara. Naslov koji će vas opustiti i kojem se trebati prepustili kako bi ste uživali od prvog do poslednjeg trenutka. Igra koja ima neopisivo mnogo sadržaja i samo je na vama kada će vam, ili jednostavno možda i nikada neće dosaditi. Jer je možete igrati desetine, ako ne i stotine sati dok ne kompletirate svaku misiju, otključate svakog lika i probate igrati sa njima, kao i sakuptii svaki collectibles u igri.

8

Odlična

Toliko toga za učiniti na četrdeset pet razina i više središnjih područja