LEGO 2K Drive – recenzija

8
LEGO 2K Drive

Trkačke igre često pokušavaju da budu ultra realistične, kao Gran Turismo, Forza Motorsport, Asseto Corsa, ili nekada previše kul, kao Forza Horizon i recimo The Crew, ali retko koja želi da bude samo zabavna.

Igra u kojoj možete da opustite mozak i jednostavno uživate, bez da se previše brinete da li ste dovoljno dobri da je pređete ili ne. Okej ruku na srce Forza Horizon je all in one igra, ali da, ona je klasa za sebe u nekom pravcu gde jednostavno nema konkurenta. Jeste li se nekada pitali, šta bi ispalo ukoliko bi se pomešala Forza Horizon sa recimo, Mario Kartom plus lego kockicama? Naizgled nespojiva kombinacija zar ne? Ljudi iz Visual Conceptsa, inače tima koji stoji iza NBA 2K franšize se usudio da napravi tako nešto i krajnji rezultat je, pa na iznenađenje svih jako jako uspešan!

LEGO 2K Drive je trkačka igra koja apsolutno ništa u sebi ne shvata ozbiljno. Vi preuzimate ulogu rukija, koji je došao u ovaj divni svet Bricklandie da nasledi jednog od najboljeg vozača u LEGO svetu pod imenom Clutch Racington. Na samom početku upoznajete svoj tim, mehaničare, pomagala i sve ostale koji će vam olakšati, ako to uopšte može da se kaže za ovu igru, vašu avanturu u ovom magičnom svetu. Vi imate poprilično jednostavan cilj, a to je da se kvalifikujete i pobedite na Sky Turniru. Da bi to uradili, moraćete da pobedite sve poznate vozače u ovom uvrnuto preslatkom svetu. Svaki od vozača sa kojim ćete se susresti ima svoju priču, profesiju i specifičan stil ponašanja i naravno vozilo koje karakteriše njegovu profesiju van trka. Pobeđivanjem ovih najboljih vozača ćete kao nagradu dobijati i njhovo oružje i zastavice koje će služiti kao valuta progresije u ovoj igri.

Ova „igrica“ što bi neki rekli, je podeljena u nekoliko open world zona, dakle ona sama po sebi nije open world, već ako bih mogao da je nazovem semi-open world. Svaka regija koju ćete posetiti je ogromna i totalno drugačija od prethodne, ali u neku ruku je i svet za sebe. U igri ih ukupno ima četiri i svaka sledeća je veća od prethonde. Prva zona je Turbo Acres, koja ujedno služi i kao tutorial deo igre. Karakterišu je trkačke staze i sve vezano za to. Sledeća je Big Butte Country, regija koju odlikuju pustinje i pa, ponegde koji vanzemaljac koje treba srediti u sporednim misijama  Onda sledi Prospecto Alley, divna priroda zelenih kockica i plavih oštrih oblaka su glavne odlike ove regije. A poslednja i nekako najveća je Hauntborough regija koja je opsednuta duhovima i drugim supernatural elementima. Dakle bukvalno svaka regija je totalno drugačija, sa drugim izazovima, različitim trkama, stazama, ljudima iliti blokovima koji pričaju i koje susrećete.  U igri, kao što sam napomenuo ima četiri regije, ali su najavljeni DLC dodaci, tako da verujemo da će se ovaj BrickLandia svet vremenom proširiti.

Kao što sam napomenuo, napredak iz jedne u drugu zonu je zaključano vašim uspesima u trkama. Potrebno je pobediti određeni broj slavnih trkača kako bi vam se otvorio portal u drugu regiju. Ovaj napredak ipak nije toliko straightforward jer su neke trke zaključane iza XP Levela vašeg karaktera, a poznati rivali ne daju dovoljno XP poena, već je potrebno završavati i sporedne misije. Ovde dolazimo do te raznolikosti aktivnosti u ovoj igri. Jeste da se dobar deo igre svodi na trke, ali isto tako, tu su razne aktivnosti koje u osnovi nemaju nikakve veze sa trkama. U nekima je potrebno da za određeno vreme uništite što više pečuraka, u drugoj da odbranite repetitore od najezde vanzemaljaca, dok u nekim da iskontrolišete i ne slupate vozilo koje pokreće užasno jak raketni pogon. Svaka od ovih aktivnosti vam donosi XP kao i virtuelni novac koji je jako bitan, ali o tome ćemo nešto kasnije.

Rešavanjem svih ovih aktivnosti otvarate sebi put za napredak, a napredak znači dosta više vozila u vašoj garaži. Sada dolazimo do zanimljivog dela, a to je vožnja, koja je prosto, fantastična! Kontrola vozila je jednostavno odlična. Svako vozilo ima svoje odlike, neko je teže, drugo lakše, za neke jednostavno morate da imate dobru kontrolu u krivinama dok druga jednostavno se voze sama, okej ne u bukvlanom smislu. Na vama je da pronađete par vozila koja ćete koristiti u svakom trenutku. Da da, rekao sam par, a to je, ok ne znam koja po redu zanimljivost kod ovog nasova.

U igri jednostavno ne postoji trenutak kada možete da kažete, uh skrenuo sam sa puta, jer u svakom trenutku vi ćete imati vozilo za podlogu na kojoj se nalazite. Vaše vozilo će se samo transformisati u odnosu po čemu vozite, tako da ukoliko slučajno skrenete sa puta i vozite po zemlji, vozilo će poprimiti oblik i atribute buggya, a ukoliko slučajno uskočite u reku, koje ima dosta u ovoj igri, pretvoriće se u brod. Sve u svrsi da trka se nikada ne zaustavi i to je glavna odlika ovog naslova, prelepo, zanimljivo i uzbudljivo. To je ipak mač sa dve oštrice, jer nije potrebno da sakupljate samo jedan tip vozila, već tri, i da u svakom trenutku imate tri konkurentna vozila različitog tipa. Najviše zbog toga što malo kasnije u igri, trke se ne sastoje od voženja samo po asfaltu, već su checkpointovi raspoređeni totalno naizgled nasumično, po putevima, poljanama i brdašcima kao i vodi. Najbolje od svega je što je, kako bi rekli, sve seamless, vozila se automatski transformišu bez kliktanja dodatnih dugmića i sve ostalo.

U toku svake trke imate onu poznatu drift mehaniku, ali vas ona ne ubrzava kada izađete iz krivine kao u Mario Kart naslovima, već vam samo pomaže da dobro uđete i još bolje izađete iz krivina. Tu je i boost, koji se regeneriše poprilično brzo nakon što ga istrošite, a tu je još jedna varijabla po pitanju ajtema koje možete iskoristiti, apsolutno isto kao u Mario Kart naslovima. Tako da periodično na stazi će se pojavljivati ajtemi koje možete uzeti, i sa njima možete uništiti bliske neprijatelje, dalje kao i zaštititi sebe od uništavanja od strane drugih igrača. Kako god okrenete, ne može da vam bude dosadno u toku trka. Promena tipa puta u toku jedne trke, ajtemi sa kojima možete da maltretirate protivnike, prelepo odrađene staze, apsolutno je sve tu, dok je na vama samo da uživate. AI u igri je poprilično lagan, tako da se nikada nećete osetiti kao da ste gori od vaših protivnika. Ovo može biti problem kod igrača koji traže izazov, ali sa druge strane, ovo je naslov koji je, pa pravljen za sve, kako mlađe tako i starije igrače.

Najbolja stvar u ovom naslovu je Creative Mode. U toku igranja ćete sakupljati određene tipe kockica, koje vam mogu poslužiti da modifikujete ili napavite svoje vozilo od nule. U odnosu na tip lego delova koje koristite, ono će definisati njegova svojstva, da li će biti brzo, sporo, lako, teško, lakše ili teže za konrolisanje u trkama. Naravno da možete napraviti nekakve vozačke spodobe kada god poželite, ali uvek je tu ono pitanje, koliko će ono biti funkcionalno u trkama. Za neke sporedne misije isplati se da napravite veliko, otporno i teško vozilo, ali za trke, ipak brzina i kontrola su najbitnije stavke. Tužna stvar je to što kreacije igrača ne mogu da se dele u igri, već možete samo da ih vidite u Multiplayeru. U jednu ruku razumem tu odluku jer u igri postoji Market, gde je moguće kupiti razne tipove lego delova kao i gotova vozila, tako da šerovanje kreacija bi totalno obesmislilo poentu prodaje vozila u Marketu. Ovo je ujedno jedna od retkih mana u igri.

LEGO 2K Drive
8