Gotham Knights – recenzija

4.8
Gotham Knights

Nekada je teško navući one stare cipele slave poznate franšize i napraviti pravi iskorak u budućnost sa novim naslovom. Dosta puta se desilo da nastavci nekih igara, duhovni ili direktni, nisu bili baš ono šta su svi očekivali.

To su bila mala ili velika razočarenja, sve u odnosu šta su igrači očekivali od toga. Sa najavom Gotham Knights igre, razvojni studio koji je već radio na jednoj igri u Batman univerzumu, bolje rečeno na Batman Arkham Origins, je očekivano imao veliki zadatak. Kako se ispostavilo, preveliki. Rocksteady i Warner Bros su u neku ruku otpisali Origins iz kanona Arkham igara iz totalno nepoznatog razloga, iako je igra, stvarno i iskreno bila odlična. WB Montreal, studio koji stoji iza Gotham Knights naslova je hteo, po svaku cenu, da opravda očekivanja armije DC fanova i dostavi jedan odličan naslov koji će svima pokazati da su vredni titule razvojnog tima jedne od, po nekima najbolje Arkham igre u franšizi, okej nakon Arkham Knighta. Na žalost, desilo se totalno suprotno.

Gotham Knights se dešava u paralelnom univerzumu u odnosu na onaj iz dešavanja prve tri (četiri) Arkham igre, tako da u neku ruku, ovo je trebao biti novi početak. Jedino zajedničko je to da, kako na kraju (SPOILER AHEAD) Arkham Knight igre, Batman umire, ovde se to dešava odmah na početku. I da, stvarno je mrtav jer svi glavni likovi ove igre prisustvuju sahrani i da, ne vraća se iz groba, na žalost. Pored toga, šef policije Gordon je takođe mrtav, tako da je Gotham City postao još gore mesto nego kakav je bio kada su Batman i Gordon bili živi. Kriminalci su odlučili da preuzmu ceo grad, a zbog postojanja nekoliko frakcija i nemogućnosti dogovora oko podele „vlasti“ kolateralna šteta su svi u gradu i sam grad. Sav teret toga spada na naše mlade heroje, koji moraju da nađu načina da ukrote grad i očiste ga od kriminala. Vi ste u ulozi grupe sporednih likova iz prošlih igara, Batgirl, Nightwing, Red Hood i naravno Robin. Oni su odlučili da na sebe preuzmu i poslednji zadatak koji je Batman imao i reše misteriju iza koje stoji vekovima poznato društvo zločinaca Court of Owls.

Priča sama po sebi je odlična i na žalost, jedina dobra stvar u ovoj igri. Preko glasovne glume do celokupnog scenarija, sve je odrađeno kako treba. Intrigantna, zanimljiva sa nekoliko twistova i naravno odličnim zločincima. Što se toga tiče, Gotham Knights je, moglo bi se reći, rame uz rame sa nekim od prošlih Arkham igara. Pored novih negativaca, sretaćete još neke već šire poznate zločince, kao što je Harley Quinn, zlikovci iz League of Shadows i naravno nezaobilazni Penguin. Pored cele priče, pohvalan je i momenat kako se svi nose sa činjenicom da ga Batman nema više. On je u neku ruku, svima njima bio mentor i svako ima svoj način kako se nosi sa time šta se desilo na početku igre. Jedini problem u svemu tome, pored četiri lika koje možete igrati, jednostavno niko se ne istače dovoljno da ga „zavolite“ da se vežete za njega, već nekako deluju prolazno. Naravno niko ne može da ima tu karizmu koju poseduje Batman i u svojom glasu nedavno preminuli Kevin Konroj u prva dva dela i živ i zdrav Troy Baker i Arkham Knightu.

Problemi nastaju kada vam igra dopusti da preumzete kontrolu, počnete da istražujete Gotham i da jednostavno, pa da je igrate. Ovo je igra koja je izašla pre nekoliko nedelja i suludo je da ceo Gotham bude toliko loše odrađen. Sve je pusto, bezlično i neinspirativno. Imate osećaj kao da igrate PS2 igru u doba PS5 i Xbox SX konzola. Nemate taj immersive feeling što bi rekli koji će vas uvući u svet, jer je on praktično nepostojeći, sve dok naravno ne dođe do dijaloga ili ne sretnete nekog od glavnih negativaca u igri. Dani i nedelje su prolazili pokušajući da shvatimo kako to da ova igra može gore da izgleda u apsolutno svakom smislu od Arkham Knighta koji je izašao na početku prošle generacije konzola, i nismo našli dobro opravdanje, tj bilo kakvo. Ruku na srce, neke deonice izgledaju okej, kao i detaljnost na nekim nivoima koji se dešavaju u zatvorenim prostorijama. Arkham Asylum izgleda odlično u ovoj igri, ali ako malo više vremena provedete lutajući oko njega, shvatićete kako je sve nekako.. sterilno. Znate kako kažu, atmosfera je veći deo igre, i ako vas ona ne kupi, mala je šansa da ćete istu završiti, pogotovo kada je u pitanju današnja publika igara čiji je nivo pažnje na minimalnom nivou. Ako on ne bude zaintrigiran u prvih sat do dva, sve pada u vodu, a to se desilo i sa ovom igrom. Svako ko je jedva čekao da se ponovo prošeta Gothamom, u nadi da će uživati u tmurnoj, mračnoj i sablasnoj atmosferi, kakva i treba da bude u ovakvom tipu igara, će biti duboko razočaran. Svako ko nije odigrao ni jednu Arkham igru pre ovoga, ovo može biti „okej“ i ništa više od toga.

Gotham Knights je brawler iz trećeg lica, praktično isto kao što su bile Arkham igre i sada već old school Assassin’s Creed naslovi. U tuči ćete moći da birate kome ćete zadati udarac i kako ćete ih napasti. Svaki od naših novih (starih) heroja ima zaseban set poteza koji je karakterističan za svakoga od njih. Pored toga, sistem napredovanja je poprilično standardan i na žalost, jako plitak. Prelaskom misija, poražavanjem neprijatelja dobijaćete XP koji ćete koristiti kako bi levelovali heroje. Levelovanje koje ni malo nije inspirativno niti ima neku dubinu u sebi. Tu je eto, samo da bi postojalo i da bi nateralo igrače da obrate malčice više pažnje na razvoj heroja koji su mu na raspolaganju. Što se tiče misija i sadržaja, one su u izobilju i moćićete da birate kako i šta ćete završavati, da li će vam fokus biti na glavnoj priči ili sporednim aktivnostima.

Tu se ponovo susrećemo sa neinspirativnim Gothamom koji će u neku ruku, ubijati volju igračim da urade nešto više. Gameplay mehanika je čudna, jer iako Gotham Knights se vodi starim receptom, nekako se udaljava od toga pokušavajući da izmisli nešto novo bez ikakve potrebe, a to je trenutak kada borbe krenu da budu dosadne. Mehanika heroja je previše tvrda i ne može se nikako nazvati fluidnom, kao što je to bio slučaj u Arkham igrama. U svakom trenutku postoji to nešto šta nedostaje u tranziciji poteza i animacija, nešto jednostavno nije kako treba. Tu postoje obični i specijalni napadi koji svakako dobro izgledaju i kul je kada se odrade, ali su oni tu ili na početku ili na kraju svake bitke, a između toga je prosto „kočenje“ sa neprijateljima.

Kako igra odmiče, nekako ćete očekivati da se sve u njoj razvija, priča, okej ona se stvarno razvija u dobrom smeru, ali gameplay, atmosfera i sve ostalo, ostaje nekako isto kao na početku. Nekako ćete polako gubiti volju da nastavljate sa igrom jer je sve jednostavno previše prazno. Upravo sam se setio, ovaj naslov najviše podeća na, na žalost, jako loš Crackdown 3, po pitanju atmosfere, neinspirativnog dizajna i mrtvila u ovom otvorenom gradu Gothamu.  Ovo možda ne bi bio slučaj da Arkham igre nisu postojale pre ovog naslova, da nismo videli šta Xbox One i PS4 mogu da pokrenu i kako svet može da izgleda sjajno i ujedno bude dinamičan u svakom pogledu. Kao što smo rekli na početku, ovo su jednostavno prevelike cipele za WB Montreal koji je, verujemo želeo da dostavi najbolji utisak kod igrača, ali je stvorio nešto totalno suprotno – odbojnost prema svim igračima koji su jedva čekali da zarone u još jednu misteriju grada Gothama.

U igri postoje još nekoliko zanimljivih i interesantnih detalja, a to je definitivno dizajn odela naših heroja i naravno negativaca. Vidite, toliko sve nije kako treba, da se hvatamo za slamčicu hvalivši nešto kao što su praktično skinovi u kojima skakuću likovi sa kojima igrate.

Možemo nastaviti o tome šta sve ne valja u igri, jer malo je toga šta valja, toliko malo da čak i pored sjajne priče i odličnih negativaca, već zaboravljamo na ovu igru. Gotham Knights jednostavno nije trebao da se desi, makar ne u ovom obliku. Stvari su fundametalno loše u korenu i u mnogim aspektima same igre tako da sumnjamo da se sve to može popraviti u patchevima, a i nekako deluje da se WB Montreal već distancirao od ovog neuspelog proizvoda. Najgore od svega je to što je cela situacija oko ove igre stavila još veći pritisak na Rocksteady, razvojnog tima iza Arkham trilogije koji nam sprema Suicide Squad – Kill the Justice League koji treba da se pojavi na proleće 2023. godine.

Svakako, možda zato što smo veliki DC fanovi i Batman univerzuma ili zato što želimo da igramo nešto kvalitetno, ali sem priče, koja iskreno sumnjam da će se nastaviti, nemamo više razloga da vam predložimo da odigrate ovaj naslov, jedino ukoliko bude na nekom „debelom“ popustu u budućnosti, a u suprotnom, ukoliko ste voleli Arkham igre, ovo možete zaobići.

Gotham Knights
4.8
Gameplay 4 od 10