Company of Heroes 3 – recenzija

8.1
Company of Heroes 3

Gledajući, moja su očekivanja od Company of Heroes 3 bila vrlo negativna. Traileri su mi bili nezanimljivi i neinspirativni. Prvi dojmovi koje sam pročitao nisu bili osobito pozitivni ili puni nade. A nad svima je visio bauk katastrofalnog kratkotrajnog života Dawn of War III. A generalno imam problem sa broj 3 zbog Half-Life-a. Dakle, priznat ću, Company of Heroes 3 mi je imao mnogo toga za dokazati. I impresivno, igra se dokazala.

Company of Heroes je strateška franšiza u stvarnom vremenu smještena tokom Drugog svjetskog rata. Ono što ga izdvaja je njegov cover sistem. Vrlo je sličan XCOM-u, ali se igra u stvarnom vremenu. Bilo koji objekt, bio to grm ili zgrada, pruža neku vrstu zaklona za vojnike. Zaklon je također dinamičan, što znači da će se stvarati i uništavati tokom borbe. Zgrade se mogu izravnati, a tenkovi uništiti. Sve u svemu, to je vrlo zabavan sistem koji ga razlikuje od igara poput StarCrafta. Podsjeća me na starije Battlefield igre, gdje se mapa mogla promijeniti pri padu granate. Omogućuje vrlo strateško igranje, gdje je pažljivo korištenje okoliša važno, a jurnjava smrtonosnom loptom samoubojstvo.

Kao i većina strateških igara, Company of Heroes 3 ima dvije polovice. Tu su kampanje za jednog igrača i multiplayer okršaj. Smatrao sam da su oboje uvjerljivi i neuglađeni u istoj mjeri, ali iz različitih razloga. Singleplayer ima dvije pune kampanje. Jedna od njih je tradicionalna kampanja temeljena na misiji smještenoj u Sjevernoj Africi. Druga je vrlo popularna kampanja Total Waresque smještena u Italiju. Prvi je bio školski primjer sjajnog dizajna karte RTS-a i doista je istaknuo koliko je ova igra fantastična. Međutim, druga kampanja ima problema.

Velika prodajna tačka ove igre bio je potpuno novi način rada inspiriran Total Warom. Potpuna kampanja u pješčanom okruženju, koja kombinira kartu 4X s bitkama u stvarnom vremenu. No, remek-djelo Total War: Warhammer III teško je nadmašiti. A Company of Heroes 3 je prilično kratak. Sigurno su ciljali visoko, a ambiciju uvijek treba nagraditi. Ali ovo se čini kao Early Access verzija novog načina rada, a ne gotov proizvod. Baš kao i Total War, podižete vojske i premještate ih po karti svijeta. U interakciji ste s neprijateljskim vojskama i gradovima na karti. Bitke se mogu voditi u stvarnom vremenu ili automatski rješavati. Postoji čak i sistem pseudodiplomacije, iako više liči na RPG sistem. Problem je u tome što se ništa ne čini razrađenim ili dovoljno zanimljivim.

Karta za početak djeluje beživotno i statično. Dovoljno dobro prikazuje Italiju, ali izgleda dosadno. Mape poput ove definirane su sitnim detaljima koji ih ističu, a ovoj nedostaje. Ne pomaže ni to što su neprijateljske vojske bile sporadične i neagresivne, što dodatno smanjuje uzbudljivost karte. Guranje i povlačenje je ono što čini Total War tako uzbudljivim, mora se širiti dok također brani svoje. Ovdje je samo proširiti, proširiti, proširiti. Stvari su postale dosadne mnogo brže od bilo koje Total War kampanje koju sam ikada igrao. Neprijatelj se nije osjećao kao neprijatelj, samo kao prepreke koje su stajale na karti. Tu nije bilo ničeg dinamičnog. Također nije bilo opsadnih bitki, a većina gradova je zarobljena putem kartografskih radnji. Bitke su jako obične, a nije ih bilo ni u velikoj raznolikosti.

Ovdje postoje dva oblika napredovanja, oba su mi se svidjela. Prvo su tu vojske, poznate kao čete. Teme se kreću od američkih specijalnih snaga do britanskih oklopnih divizija. Svaki od njih ima jedinstveno stablo vještina, izbor jedinica za proširenje i prilagodbu te posebnu borbenu sposobnost. Ovo mi se jako svidjelo i mislio sam da je to najdorađeniji dio igre. Drugi system napredovanja je mehanika reputacije/diplomacije. Kako napredujete kroz kampanju, morate uravnotežiti svoju reputaciju s vođama snaga američke, britanske i talijanske revolucije. Kako steknete veću reputaciju kod njih, zarađujete značajne bonuse igranja. Bonusi koje možete izgubiti ako vam padne reputacija kod njih. Ovo mi se također učinilo zanimljivim, prilagodivši svoju strategiju igranja kako bih pokušao učiniti sve zadovoljnima.

Singleplayer je imao nekih poteškoća, ali sam uživao više nego što sam očekivao. Pa sam krenuo u Multiplayer s očekivanjima. Nakon svega, cover system u multiplayeru trebao bi biti nevjerojatan. Prava ljudska osoba uvijek će biti bolji protivnik od računara u RTS-u. Međutim, tu su problemi balancea su pokazale svoje parvo lice. Svaka partija ima problema s balanceom. Ali Company of Heroes 3 čini se posebno nečuvenim zbog ovoga, s tim da ništa ne djeluje kao što je zamišljeno. Raznolikost malih jedinica, koja je bila u redu u Singleplayeru, također je problem ovdje, stavljajući svaku frakciju na poseban način. A frakcije jedva da se razlikuju, jer u osnovi postoje dvije njemačke frakcije s različitim imenima. Dakle, zabavio sam se, ali na zadovoljavajućem nivou.

Company of Heroes 3 me je u konačnici oduševio. Priznajem da nisam očekivao ništa posebno, ali ponovno su dokazali zašto je ova franšiza popularna. Najveći problem koji imam s igrom je koliko je multiplayer neuravnotežen i ograničen u svom trenutnom stanju. Tu je i potpuni nedostatak progresije za multiplayer, što se čini kao čudan propust za RTS naslov. Ipak, sve su to sitnice koje se mogu naknadno dodati, a kampanja je odlična. Svaka preporuka za igru!

Company of Heroes 3
8.1
Audio 7 od 10